speling balhoofd

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
jurgen06
Mountainbiker

speling balhoofd

Post by jurgen06 »

ik heb een nieuwe vork gemonteerd nl axima carbotech.vanaf nu heb ik telkens speling op mijn balhoofd na elke rit,balhoofd is trouwens een van FSA met indu.lagers.zou het kunnen dat het door de spacers komt die een verschillende dikte hebben of zijn de lagers versleten.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

zit u stermoer diep genoeg

zo'n 2cm dacht ik.
jurgen06
Mountainbiker

speling balhoofd

Post by jurgen06 »

ja die zit diep genoeg,het rare is als ik een kleine spacer boven mijn stuurpen zet hij speling blijft hebben en als ik een grote spacer zet hij wel vast gezet kan worden.maar ik moet die bout dan wel erg vast draaien.waarna hij na een rit weer speling heeft
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Waarschijnlijk zit je stuurbuis met de bovenzijde gelijk aan de bovenzijde van je stuurpen waardoor je deze niet meer verder kan aandraaien. Leg eens een vulring van 0,5cm bovenop je stuurpen onder het plaatje van de bout en probeer dan nog eens, zal dan wel opgelost zijn. :wink:
jurgen06
Mountainbiker

speling balhoofd

Post by jurgen06 »

neen dat is het niet,als ik 0.5cm erboven ben kan ik hem niet vastzetten.maar als ik hem 1cm erboven heb dan wel.
chris
Mountainbiker

Post by chris »

je zegt het zelf ... zie mail hierboven van GFbiker!
jurgen06
Mountainbiker

speling balhoofd

Post by jurgen06 »

maar dan komt hij nog los na een rit
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Plaats een "dubbele" starnut, die schuift niet meer naar boven, want ik denk dat die van jouw niet (meer) vast genoeg kan geklemd worden...
Kijk hier ook eens: http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... ht=starnut
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

Met een vaste vork komt er ook veel rapper speling op het balhoofd , door al die klappen . bij een vering vangt de vering de klappen op maar bij een vaste niet => rapper speling op het balhoofd

Bij mij is het ook dat er na iedere rit speling op het balhoofd zit , gewoon een beetje aanspannen en is weer ok
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

Corratec wrote:Met een vaste vork komt er ook veel rapper speling op het balhoofd , door al die klappen . bij een vering vangt de vering de klappen op maar bij een vaste niet => rapper speling op het balhoofd

Bij mij is het ook dat er na iedere rit speling op het balhoofd zit , gewoon een beetje aanspannen en is weer ok
is het balhoofd misschien niet versleten

ik denk er net aan de ring die op de vork zit voor onderaan de headset past misschien niet .

zelfde ring als de vorige vork monteren .
Post Reply