nepal

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

pliepla wrote: Wat me wel stoorde aan de ABC-trekking, is dat het allemaal nogal touristisch was, vandaar de verzuchting iets minder populair te doen. Iemand enig idee of dat ook bikebaar is ?
Hebben de cijfers gezien. Rond 99 a 2000 was er vlotjes 10 a 15 keer meer volk op het apple crumble circuit dan dit jaar. We zijn vertrokken vlak voor de grote staking en hebben wat dagen in Manang blijven hangen (Tilicho en paardrijden) en tijdens de staking was er gewoon niemand op het pad. Hotels sloten gewoon.

Volgend jaar is er -hopelijk voor de nepali- terug wat meer volk op de been, maar het zal nog jaren duren voor nepal terug zo populair wordt als in 99.
Dus haast je, NU is de beste tijd voor Nepal in jaren.

That said: buiten de Everest, Mera piek, Abc en Annapurna round trip, zijn al veel minder touristen. Kies de Manaslu, Langtang of nog een andere trek en t zal een ander verhaal zijn.
Of ga naar Ladakh, daar is zowiezo geen kat in vergelijking met Nepal, ook bijna geen tea houses. En kan je meteen de drie hoogste wegen ter wereld rijden (5600m, 5300 en 5050....)
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

DeJean heeft gelijk, het is zeker niet zo druk als 10 jaar geleden. Jammer voor de nepalezen, want de toeristische industrie lijdt er zeer onder. Ook voor de nepalezen waarvoor ik de promo verzorg : die hebben hun hele bankrekening geplunderd om toch maar iedereen in dienst te kunnen houden, wat toch wel hun sociaal engagement aantoont.

Merk zelf een stijging van het aantal aanvragen per maand van belgen en nederlanders die geinteresseerd zijn in een flexibele op maat gemaakte reis.

Voor de mountainbikers, de tocht Lhasa naar Kathmandu van Juli is online
http://www.himalayanleaders.be/fotolhas ... /index.php
en
http://www.himalayanleaders.be/fotonamtsolake/index.php

2 Belgen rijden deze rit nu in September EN er zijn nu 16 Luxemburgers bezig met deze tocht :-D

In oktober hebben we een nieuwe Annapurna Circuit 8)

En voor de liefhebbers :
2 reeksen over Mt Kailash en eentje over de Everest =D>
http://www.himalayanleaders.be/fotomtkailash/
http://www.himalayanleaders.be/fotomtkailash2/
http://www.himalayanleaders.be/fotoeverest/

Groeten,
Chooooocolat_moose
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Hoi allemaal,

Het is nu de 2de december, een goed moment om na te denken over wat er volgend jaar op het fietsmenu staat. :-D

Daarom ook het volgende (merci Splenter :wink: )
- Graag uitwisseling van emails van de geinteresseerden, zodat we een eerste "officiele" briefwisseling kunnen houden. Gelieve te sturen naar informatie (at) himalayanleaders.be met ook al je mogelijke vragen.

- Daarna kunnen we een eerste zitting organiseren voor een eerste indruk met Q&A (vragen en antwoorden).

Groeten en nog een fijn bikeweekend !

Peter
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Nu de prijzen vaststaan en het programma is het misschien leuk hier te posten wie het effectief zit zitten zodat er al een datum kan vastgelegd worden, kwestie van op zoek te kunnen gaan naar geschikte tickets.
- Mijn voorkeursdatum is na 28/9/2007.
- 1 persoon per mtb, één voor de trekking te voet.
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

hey ivo,

ik doe normaal ook zowiezo mee. Mij maakt het niet uit welke datum (alles na 31 augustus kan).
1 persoon mtb

maar ik denk we de datumbepaling mss best overlaten aan chocolate
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Die het dan weer overlaat aan ons :-D.
Nu ja, vrijheid blijheid. Op 8 januari leg ik mijn agenda voor 2007 vast en gezien ik momenteel drie concrete projecten heb moet ik er toch één schrappen om al mijne cp niet in één keer op te souperen :-D .
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Hoi heren,

ne gelukkige kerstmis aan allen. Hoop dat ge onder de kerstboom gevonden hebt wat ge ook gewenst had :-D .

Ik heb alle mensen die deze thread gevolgd hebben ne mail gestuurd met informatie. Deze mail kwam van info at(@) himalayanleaders.ch. Zouden er mensen zijn, die ook geinteresseerd zijn in een lage landen editie in Nepal, laat het me weten. at(@) vervangen door alleen @ en ge hebt mijn mailadres :wink: .

Datumstelling : hier komen we wel uit ! Als ik van Tom en Tom ne mail krijg met hun data, kunnen we al ne groep maken.

Sportieve groeten,

Peter
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

zijn dat Tom&Tom van de CE2005?
Stekke Stechino
Mountainbiker

Post by Stekke Stechino »

chooooocolat_moose wrote: Ik heb alle mensen die deze thread gevolgd hebben ne mail gestuurd met informatie.
Nochtans niets ontvangen :-(
Mail anders eens naar stekke.stechinoNOSPAM@gmail.com (wel de nospam verwijderen)
Ivm datum, wordt tijd dat we deze eens vastleggen he, kwestie van de agenda voor 2007 op tijd in te vullen ;-)

S
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Bij deze opnieuw gemaild. Zijn er nog mensen die geen mail hebben gehad ?

Groeten,
Peter
Post Reply