Kalender overzicht op kaart en satellietfoto

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Geo Bhiker

Post by Geo Bhiker »

ka.dee wrote:Misschien moeten we eens bekijken welke plaatsnaam doorslaggevend is.
Nu pas ik meestal volgende principe toe: hoofdnaam gevolgd door eventueel deelgemeente/gehucht.
Zoals bijv. Lommel-Kattenbos.
Ik kan ook opeteren voor een andere formule: plaatsnaam Lommel, en er dan onder voetbalterrein Kattenbos. Zo weet ook iedereen dat die TT plaatsvindt in Lommel-Kattenbos.
Meerdere namen is geen bezwaar. Momenteel toon ik alle gevonden kombinaties (bijvoorbeeld zowel AAIGEM als ERPE als MERE). Ik zou eventueel de laatst gevonden combinatie kunnen tonen (MERE voor AAIGEM-ERPE_MERE, KATTENBOS voor LOMMEL-KATTENBOS). Toevallig is de geografische omzetting van MERE echter fout: het speldje van MERE staat op BURST, een andere deelgemeente van ERPE-MERE.

Tot we meer informatie hebben over de correctheid van de geografische omzetting van plaatsnaam naar positie op de kaart, denk ik dat het beter is alle resultaten te tonen. Dat maakt vergemakkelijkt de discussie over fouten en de interpretatie ervan.

Weet er bijvoorbeeld iemand of voor STEKENE-POLKEN, het speldje van POLKEN nauwkeuriger de vertrekplaats aangeeft dan het speldje van STEKENE?

Voor de geïnteresseerden: de geografische omzetting gebruikt gegevens van het National Geospatial Intelligence Agency. Ik heb ook geprobeerd met gegevens van Google Maps, maar daarvoor zijn te veel gehuchten onbekend en met gegevens van Local Live, maar dat systeem was te gesloten.
achilles
Mountainbiker

Post by achilles »

Weet er bijvoorbeeld iemand of voor STEKENE-POLKEN, het speldje van POLKEN nauwkeuriger de vertrekplaats aangeeft dan het speldje van STEKENE?
Het meest westelijke van de twee komt het dichtst in de buurt.
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Prachtig =D> =D> en nuttig
Geo Bhiker

Post by Geo Bhiker »

Bhiker wrote:
roy111 wrote:Zeer mooi en overzichtelijk maar toch een foutje opgemerkt.
De locatie van De Haan klopt niet.
Inderdaad, er is blijkbaar een De Haan op
lat 51.000 lng 4.250 en een andere op
lat 51.267 lng 3.033
De getoonde De Haan locatie ligt exact tussen de twee #-o daar hebben we niets aan.
Bedankt voor je feedback, ik zoek een betere oplossing.
Bhiker
De voorlopige oplossing is klaar: De Haan wordt nu twee keer getoond, want de automatische zoekfunctie weet niet welke De Haan de juiste is.
Voor diegenen die twijfelen of er een Haan ligt bij Steenhuffel:
Image
Nu nog een methode vinden om automatisch de juiste Haan te kiezen [-o<
Geo Bhiker

Post by Geo Bhiker »

Het is jullie misschien opgevallen dat er voor AAIGEM-ERPE-MERE 4 speldjes zijn: AAIGEM, ERPE, MERE en MERE. Ik dacht dat die meest Westelijke MERE een fout was, maar neen, die staat wel degelijk op de stafkaart van het NGI:
Image
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Awel biker,

proficiat van je, je hebt dit mooi gedaan. Doe zo verder want
je bent goed bezig, en zeer gemakkelijk ook vind ik.

Yves
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

net uitgeprobeerd - schitterend!!!!!
Geo Bhiker

Post by Geo Bhiker »

Ik heb wat interactiviteit toegevoegd: je kan nu de speldjes van één dag kan selecteren.

Laat ajb weten of alles goed werkt. Ik kan dit niet testen op alle soorten PCs.
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

Knap werk!! =D>
Geo Bhiker

Post by Geo Bhiker »

De fout die ervoor zorgde dat 30 en 31 december ontbraken :oops: is gecorrigeerd :-)
http://www.wild3.be
Post Reply