heb heel het topic al 2 maal doorgelezen maar krijg nog steeds niet ingeladen in Trainingcenter of motionBased
heb hier bestanden van .gdb en .gpx.xml van de blosoroute hier in de buurt
hoe krijg ik deze in TC of in MB of in mijn Edge305???
alvast bedankt
Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
ivo wrote:Een .gdb of .gpx bestand kan je gewoon openen in Mapsource.
Om een gdb bestand in je Edge te laden moet je het eerst omzetten naar gpx en dan naar course (.crs) met Gpx2Crs.
heb geen mapsource, heb het wel geprobeerd te downloaden maar lukt niet, iets met key, dan op de site van garmin de unlock geprobeerd maar heb ook hier geen codenummer, en heb geen cd van mapsource bij de edge
wat een gedoe allemaal, dan betaalt ge al zoveel voor het toestel en dan moet ge nog weet niet wat allemaal downloaden en instaleren vooraleer ge er iets mee kunt
Het antwoord staat hierboven toch ergens hoor
Om met de Edge Mapsource gratis te downloaden moet je eerst de basiskaart
op je course CDRom (die bij de Edge zit) op je harde schijf downloaden anders krijg je geen toegang tot mapsource.
De link van Garmin werkt idd ontzettend (geeuw geeuw) traag.
Ik zal je een dropload sturen met de volledige laatste versie van Mapsource.
Voor je deze opent opgelet:
- eerst moet de basiskaart op je pc staan (die zit wel degelijk bij de Edge)
- sinds de laatste versie installeert MP zich in de taal van je windows versie.
Indien dit niet Nl is (en je wenst MP in het NL) eerst even je taalinstelling veranderen in NL (of de taal .dll daarna downloaden).
Om met de Edge Mapsource gratis te downloaden moet je eerst de basiskaart
op je course CDRom (die bij de Edge zit) op je harde schijf downloaden anders krijg je geen toegang tot mapsource.
De link van Garmin werkt idd ontzettend (geeuw geeuw) traag.
Ik zal je een dropload sturen met de volledige laatste versie van Mapsource.
Voor je deze opent opgelet:
- eerst moet de basiskaart op je pc staan (die zit wel degelijk bij de Edge)
- sinds de laatste versie installeert MP zich in de taal van je windows versie.
Indien dit niet Nl is (en je wenst MP in het NL) eerst even je taalinstelling veranderen in NL (of de taal .dll daarna downloaden).
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
trainingcenter is ook al de hele tijd geinstaleerd
dit staat er in het topic:
Ik ben sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Garmin Edge 305HR. Ik heb hier links en rechts al opgevangen dat je op de site van Garmin de software van Mapsource kan downloaden en probleemloos installeren na de installatie van TrainingCenter. Dit lukt allemaal wel, maar bij het openen van Mapsource, krijg ik een registerfout... Weet iemand hier raad mee?
Ik kreeg deze fout ook en heb het als volgt opgelost:
1) Open regedit, by clicking Start->Run... and type "regedit" (without the "")
2) Expand HKEY_CURRENT_USER->Software
3) Right-click on Garmin, choose Permissions
4) Make sure all users (or all you need) have both Full Control and Read checked on the "Allow" column.
5) Repeat the above steps for HKEY_LOCAL_MACHINE->Software->Garmin
heb dus mapsource gedownload, bij de key heb ik ignore moeten nemen, daar ik geen key heb, mapsource staat dus op pc maar opent niet, krijg de volgende foutmelding

stap 1,2 en 3 heb ik reeds doorlopen maar stap 4 en 5 begrijp ik niet goed, kom wel op dat scherm maar weet niet wat ik aan en uit moet vinken, heb er een screenshot van gemaakt

dit staat er in het topic:
Ik ben sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Garmin Edge 305HR. Ik heb hier links en rechts al opgevangen dat je op de site van Garmin de software van Mapsource kan downloaden en probleemloos installeren na de installatie van TrainingCenter. Dit lukt allemaal wel, maar bij het openen van Mapsource, krijg ik een registerfout... Weet iemand hier raad mee?
Ik kreeg deze fout ook en heb het als volgt opgelost:
3) Right-click on Garmin, choose Permissions
4) Make sure all users (or all you need) have both Full Control and Read checked on the "Allow" column.
heb dus mapsource gedownload, bij de key heb ik ignore moeten nemen, daar ik geen key heb, mapsource staat dus op pc maar opent niet, krijg de volgende foutmelding

stap 1,2 en 3 heb ik reeds doorlopen maar stap 4 en 5 begrijp ik niet goed, kom wel op dat scherm maar weet niet wat ik aan en uit moet vinken, heb er een screenshot van gemaakt

Uw trainingscenter is NIET uw basiskaart.
Deze heb je normaal niet nodig gezien de Edge geen kaarten kan opnemen.
Maar je hebt wel EERST een kaart nodig om Mapsource te installeren.
Een geldige Garmin kaart (zoals de basiskaart) is tevens de toegangssleutel (key) om mapsource te activeren.
Als je dat allemaal al gedaan hebt kan het ook zijn dat onze goede vriend Norton roet in het eten komt sturen. Dus eerst even deactiveren (moest je die hebben) voor je mapsource installeert.
Gezien je al hebt zitten rommelen in je register zou ik toch eerst een systeemherstel doen met een herstelpunt net voor je met mapsource begon te klooien, anders kan je bezig blijven (of als je goed met je register overweg kan in het register eerst de oude mapsource aplicaties verwijderen).
Deze heb je normaal niet nodig gezien de Edge geen kaarten kan opnemen.
Maar je hebt wel EERST een kaart nodig om Mapsource te installeren.
Een geldige Garmin kaart (zoals de basiskaart) is tevens de toegangssleutel (key) om mapsource te activeren.
Als je dat allemaal al gedaan hebt kan het ook zijn dat onze goede vriend Norton roet in het eten komt sturen. Dus eerst even deactiveren (moest je die hebben) voor je mapsource installeert.
Gezien je al hebt zitten rommelen in je register zou ik toch eerst een systeemherstel doen met een herstelpunt net voor je met mapsource begon te klooien, anders kan je bezig blijven (of als je goed met je register overweg kan in het register eerst de oude mapsource aplicaties verwijderen).
- Headshot
- Mountainbiker
dat van die basiskaart begrijk ik nog steeds niet, maar mapsource werkt
3) click on Garmin, Right-click on Mapsource choose Permissions
er moet eerst gewoon op Garmin geklikt worden, niet met rechtermuis, dan komt er mapsource en trainingscenter tevoorschijn (e mapke), dan klikt ge op de mapke van mapsource met uw rechtermuis en dan kiest ge machtigingen en doen toestaan activeren voor volleig beheer en voor lezen en dit in stap 4 en 5, dus verder klikken op garmin en dan pas op mapsource rechtermuis klikken
toch goed dat er zo een forums bestaan als deze
3) click on Garmin, Right-click on Mapsource choose Permissions
er moet eerst gewoon op Garmin geklikt worden, niet met rechtermuis, dan komt er mapsource en trainingscenter tevoorschijn (e mapke), dan klikt ge op de mapke van mapsource met uw rechtermuis en dan kiest ge machtigingen en doen toestaan activeren voor volleig beheer en voor lezen en dit in stap 4 en 5, dus verder klikken op garmin en dan pas op mapsource rechtermuis klikken
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
En vooral dat er gasten gelijk Ivo bestaanHeadshot wrote:
Ik ken dat gevoel,Headshot wrote: wat een gedoe allemaal, dan betaalt ge al zoveel voor het toestel en dan moet ge nog weet niet wat allemaal downloaden en instaleren vooraleer ge er iets mee kunt
Moesten ze daar een volledige gebruiksaanwijzing bijsteken met alle tips en trics, ik denk dat ze een 15-delige encyclopedie nodig hadden.