Wie heeft de beklimming van de ventoux gedaan met de mountainbike, dan wel te verstaan niet langs de baan ?
Waar start deze route en is deze aangeduid of niet ?
Alle info is welkom
Afstand, hoogtemeters, ...
Fredrik
Ventoux MTB route
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Ik heb in mei de beklimming grotendeels gedaan off-road. Er vertrekken verschillende afgepijlde MTB-routes vanuit de omliggende stadjes op en rond de Ventoux. De route die vertrekt in Bedoin gaat tot aan Chalet Reynard en gaat dan terug naar beneden. Off-road naar boven is dus te doen maar ge moet een beke zoeken er loopt alvast geen uitgepijlde tocht van voet naar top.
Op de reeds vermelde website (www.kaleberg.be) vind je enkele routes / beschrijvingen hoe je met de moutainbike naar boven kan rijden. Dit gaat dan meestal over de route de Chamois en de route des Cèdres. Dat waren ooit asfaltwegen maar ondertussen zijn deze in dergelijk staat van "ontbinding" dat je met een koersvelo er niet veel kan gaan doen.
Qua informatie is dit trouwens de referentie op het vlak van nederlandstalige websites over de kale berg. Het is wel meer gericht op mannen met de koersvelo maar je vindt er nuttige info.
De route die vertrekt vanuit Bedoin kan je volgen tot aan een bepaalde splitsing van bovenvermelde wegen. De splitsing kan je niet missen. Je bent al efkes aan het klimmen, toen ik het de eerste keer deed was het enorm mistig, je hebt reeds verschillende kilometers alleen maar stenen, bomen en euhh... stenen gezien en plots staat daar ne vangrail. Ge moet eerst efkes bekomen en rondkijken om te beseffen dat daar ne "weg" ligt.
Er zijn ook verschillende wandelroutes die naar boven kreffelen maar deze zouden zeer moeilijk te fietsen zijn.
Van de top naar benenden kan ook, zorg er dan wel voor dat je fiets beschermd is want daar liggen nogal grote steentjes.
Kijk hier alvast eens;
http://www.provenceguide.com/download/p ... ts-vtt.pdf
De gids waarvan sprake in dit document kan je aanvragen bij de lokale dienst van Toerisme, het bevat enkele kaartjes alsook een overzicht van de 9 routes op de Ventoux.
Moest je nog info willen, ik hoor of lees het wel.
Wij waren er begin mei, de eerste dag was het weer niet super maar het leverde wel enkele mooie plaatjes

Op de reeds vermelde website (www.kaleberg.be) vind je enkele routes / beschrijvingen hoe je met de moutainbike naar boven kan rijden. Dit gaat dan meestal over de route de Chamois en de route des Cèdres. Dat waren ooit asfaltwegen maar ondertussen zijn deze in dergelijk staat van "ontbinding" dat je met een koersvelo er niet veel kan gaan doen.
Qua informatie is dit trouwens de referentie op het vlak van nederlandstalige websites over de kale berg. Het is wel meer gericht op mannen met de koersvelo maar je vindt er nuttige info.
De route die vertrekt vanuit Bedoin kan je volgen tot aan een bepaalde splitsing van bovenvermelde wegen. De splitsing kan je niet missen. Je bent al efkes aan het klimmen, toen ik het de eerste keer deed was het enorm mistig, je hebt reeds verschillende kilometers alleen maar stenen, bomen en euhh... stenen gezien en plots staat daar ne vangrail. Ge moet eerst efkes bekomen en rondkijken om te beseffen dat daar ne "weg" ligt.
Er zijn ook verschillende wandelroutes die naar boven kreffelen maar deze zouden zeer moeilijk te fietsen zijn.
Van de top naar benenden kan ook, zorg er dan wel voor dat je fiets beschermd is want daar liggen nogal grote steentjes.
Kijk hier alvast eens;
De gids waarvan sprake in dit document kan je aanvragen bij de lokale dienst van Toerisme, het bevat enkele kaartjes alsook een overzicht van de 9 routes op de Ventoux.
Wij waren er begin mei, de eerste dag was het weer niet super maar het leverde wel enkele mooie plaatjes

- cataloog
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura
kijk eens op www.mtbha8.be wij zijn met de club in september naae daar geweest, toffe ervaring.
Er is hier toen ook een topic opgestart.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
Er is hier toen ook een topic opgestart.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
Ik heb per post deze 9 routes ook ontvangen.d@Mit wrote:Ik heb in mei de beklimming grotendeels gedaan off-road. Er vertrekken verschillende afgepijlde MTB-routes vanuit de omliggende stadjes op en rond de Ventoux. De route die vertrekt in Bedoin gaat tot aan Chalet Reynard en gaat dan terug naar beneden. Off-road naar boven is dus te doen maar ge moet een beke zoeken er loopt alvast geen uitgepijlde tocht van voet naar top.
Kijk hier alvast eens;
Het zou fijn zijn moest iemand mij de GPS tracks van deze routes kunnen doorsturen. Vooral route nr 4 vanuit Bédoin interesseert mij.
Andere tracks of info over MTBen in de buurt van Bedoin is uiteraard ook altijd welkom.
We zijn in de week van 23 juli in de buurt om te biken.
Alvast heel erg bedankt.
De offroad beklimmingen heb ik, maar ik ben meer op zoek naar tochten in de buurt, waar we kunnen inpikken zonder eerst ergens naar toe te rijden met de auto.dokske wrote:ik zal eens kijken wil je de offroad beklimming via bedoin tot aan da skistation?
De tracks zullen wel in gpx zijn grts
We logeren in Mormoiron, op 7 km ten zuiden van Bedoin.
Inderdaad. Als ik mij niet vergis is dat aan de andere kant van de MVT, waar het naar het schijnt ook de max is om te biken. Wij zitten aan de zuidkant. De DVD staat al geprogrammeerd om de beklimming donderdag in de Dauphiné op te pakken.dokske wrote:hazo? Sorry had weer ff nie goe gelezen he heb nog wat tracks in nyons maar da zal ook wat te ver uit de richting zijn he .