17/12/06 Tervuren 10de Zoniënwoudtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Lucky22 wrote:We hebben ook 40 min. staan wachten aan de afspuitstand en hebben waarschijnlijk hierdoor den après gemist met de forumbende (uitstel maar geen afstel hé mannen :wink: .
pompier wrote:.Ik moet nog iemand were trakteren en denk dat dit Lucky22 is.Klopt dat?'t zal nog wel een keer passen!
!
Het kan dus niet kloppen.Wie van dit forum heeft er één aan mij gegeven ?Ik ben blijkaar uwen naam vergeten. :oops: Maak U kenbaar. :P
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

pompier wrote: Het kan dus niet kloppen.Wie van dit forum heeft er één aan mij gegeven ?Ik ben blijkaar uwen naam vergeten. :oops: Maak U kenbaar. :P
Dat zal Kichi geweest zijn die plots een traktaat uit zijn mouw schudde, waarvoor dank!
dickino
Mountainbiker

De max

Post by dickino »

Hallo,

Gisteren ook voor de eerste keer in deze streek gereden. Mijne ploegmakker moest mij overtuigen om vroeg op te staan ( rond 6 u 30 ) en de 115 km ( Streek rond Brugge ) te rijden naar Tervuren !!! Maar we hebben het ons niet beklaagd. Deze rit staat bovenaan ons lijstje voor volgend jaar wat betreft verre verplaatsingen.

Van het parcours kan ik niet veel meer zeggen. Alles is hier boven al vermeld. Echt top ( Alhoewel vond ik Ossendrecht de nummer 1 wat bosritten betreft ).

De afspuitplaats was inderdaad het enige minpunt maar er waren veel meer plus punten zoals o.a ... de Leffe ( € 1.50 ). We waren rond 13u30 al thuis waar ik dan op het gemak mijne Thomson gekuist hebt. En ik was net op tijd om te kijken naar ... het veldrijden...

Tot volgend jaar

PS : Prettige kennismaking met Katrien20 ( denk ik ) !!!
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Voor die kerel met z'n gebroken kader,
specialized heeft een levenslange garantie op z'n kaders,
scott weet ik niet hoe lang, maar dat zal toch ook minstens 5 of 10 jaar zijn denk ik,
dus binnendoen die handel en een andere vragen!
nickske
Mountainbiker

Post by nickske »

ik heb echt genoten van de tt =D> =D> =D>
moet zeggen zo en lekker potje oxo kan smaken alst fris is
wat betreft de afspuitplaats js waar, wat er word gezecht en als ge dan nog wat van die ventjes hebt die graag voorsteken [-X dan duurt het nog wat langer, maar nie met mij ze.hem gevraagd of het teveel was voor elk op toer (anders trok ik zijn snor uit :evil: )
nog een dankwoordje aan de organisatie i.v.m. tankprobleem, :wink:
ik heb het gevonden en ben t'huis geraakt zonder te moeten duwen

ps wanneer is de volgende vtt ,volgende week? [-o<
wil gerust terug 90km afleggen voor bij jullie te komen genieten ongeacht welk weer
hopend op een zomer tt
en tot volgende keer
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Zoals zovelen niet beklaagd zondagmorgen zo vroeg te zijn opgestaan !
In Tervuren gestart rond 08u30 voor prachtige rit. Na een 8-tal km batterijtjes op... Neen, niet de mijne ! Deze van mijnen kilometerteler.

Prima rit met goed uitgestippeld parcous en dito organisatie. Echt genoten van prachtige omgeving, soms wat opletten geblazen voor uitstekende boomwortels. Enkele lastige modderstroken en paar tamelijke heuvelkes.

Aan de stops toegekomen en nog de rest van de bende gezien, dus weer beetje rapper gereden blijkbaar... Moet zeggen als lady dat er mij nogal wat hebben voorbij gestoken, maar steeds tevree dak der ook zelf nog redelijk wa ben voorbij gereden.

Kijk al uit naar volgend jaar. Zeker terug van de partij !
bleken (wacky racer)
Mountainbiker

Post by bleken (wacky racer) »

akela wrote:
rombaft wrote:Net terug van deze rit, maar wel met gemengde gevoelens .

eerst het positieve

- mooi weertje, fris maar lekker droog =D>
- parcour was schitterend, 90% off road, kleine maar soms venijnige klimmetjes in het bos, overal goed bereidbaar voor de tijd van het jaar, echt mooi , een stukje zo moeten afstappen (iedereen stapte daar af) , naar 't einde toe was er een gelijkaardig stukje maar daar ben ik kunnen doorgaan . =D> =D> =D>
- goede uitpijling =D> =D> =D>

het negatieve

- bevooradingen waren triestig, nog een geluk dat er wat aquarius te krijgen was, voor de rest was het te doen met een stuk banaan, zo'n zielig koekske en voila, want de soep was net op als ik daar kwam (waren wel nieuwe aan't maken) , maar zelfs geen beetje water te krijgen
- de afspuitstand, zoals velen heb ik maar wijselijk mijn fiets gedraaid, aangezien voor de hoeveelheid volk die afspuitstand ondermaats was, ik gind daar niet meer dan een half uur staan wachten .

het negatieve los van de organisatie

veel idioten onder de baan, zo was er een groepje, op het vlakke en bergaf kwamen ze drummen en deden ze de gekste dingen om je voorbij te steken, echter bergop of waar het parcour wat minder was daar stropten ze de boel op en moest je ze voorbijsteken.

was ik ze eindelijk losgereden, kom ik uit den draai waar men weer op het 35Km stuk kwam en zaten ze toch wel weer voor mijn neus zeker :evil:

ook (heel)veel platte banden gezien

moest ik een score moeten geven aan deze tocht

parcour 10/10
uitpijling 9/10 (heel duidelijke pijlen trouwens)
bevoorading 4/10
afspuitstand 4/10

uiteindelijk de toch uitgereden tegen een gemiddelde van net geen 20 Km/u
We vinden deze totaal negatieve kritiek bijzonder jammer, maar voor 2.50 euro kan je moeilijk een vijfgangenmenu verwachten. Gelukkig halen de positieve reacties de bovenhand. 2500 suikerwafels, gratis aquarius, gratis cola aan de aankomst, 600 liter water ,200 liter OXO 300 kg bananen , 100 kg appelsienen, 1600 fruitkoeken, 800 chocoladekoeken, 880 stukken pure chocolade, , speculoos en peperkoek ... Moet er nog zand zijn ?
Zondag ook deze TT gereden...
ik zal dan ook maar even kort mijn bevindingen samenvatten

positief:
* prachtige rit, 90% offroad, werkelijk adembenemend om zolang in de bossen te rijden
* bewegwijzering optimaal, kan niet beter
* seingevers, vond ik ook overbodig, maar toch altijd welkom :)

negatief:
enkele kleine minpuntjes hoor (als jullie opbouwende kritiek kunnen slikken):
* de bevoorradingen vond ik ook ietwat aan de magere kant, van de appelsienen, chocolade, fruitkoeken en gratis cola op het einde niets gezien.. toch was de warme oxo welkom! 7/10
* de douches waren wel warm, maar als je eruitkwam was de zaal echt niet warm, ook de grote zaal mocht wat warmer... natuurlijk is zo'n grote ruimte niet makkelijk warm te krijgen
* de afspuitinstallaties zijn ook al genoeg aan bod gekomen, ik heb maar liefst 40min moeten staan wachten om af te spuiten... (volgende keer pas ik) 2/10

Al bij al, toch een schitterende rit beleefd, met mooi droog weer :)
mij zie je volgende jaar terug!
akela
Mountainbiker

Post by akela »

Even vlug antwoorden op de nabeschouwingen en de commentaren.
Voor wat betreft het parcours, meer Zoniënwoud en singeltracks kunnen we er echt niet uithalen . We zijn immers te fel gebonden aan reglementen en voorschriften van de dienst Bos en Groen voor wat betreft de omloop . Vandaar ook dat we een kleine km in beide richtingen hebben moeten afleggen.
Voor wat betreft de bevoorrading lagen onze normen blijkbaar iets lager dan algemeen wordt verwacht. Alhoewel iedereen voldoende eten en drinken heeft gekregen zullen we met deze kritiek zeker rekening houden.Gezien de enorme opkomst moet de afspuitstand (nu acht hogedrukreinigers)inderdaad uitgebreider de komende jaren. Dit is een 'must' voor de volgende editie .
Ondanks de iet wat mindere puntjes hebben jullie toch allemaal kunnen genieten van een mooie uitgetekende omloop en daar is het per slot van rekening nog altijd om te doen.
Hartelijk dank aan de 2081 ingeschreven deelnemers en hopelijk zien we jullie volgend jaar terug !
=D> =D> =D>

Bike events Tervuren
Last edited by akela on Tue 19 Dec 2006 11:35, edited 1 time in total.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

akela wrote: Hartelijk dank aan de 1800 ingeschreven deelnemers en hopelijk zien we jullie volgend jaar terug ! (Er werden er wel 2123 geteld op de omloop !)

=D> =D> =D>

Bike events Tervuren
Ge gaat toch nie zeggen dat de rest allemaal zwartrijders waren zeker ???
Nu ja dat boske is toch net iets te groot om het deelnemers aantal te tellen of was er een speciale methode ??

Gizmo 8)
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

die komen volgend jaar wel terug,
't is een plat tochteke dat zeer leuk is in de winter,
en ja +1800 man die hunne fiets willen afspuiten,
dat is de macht v/d grote getallen
Post Reply