nut van spatborden?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
authentic biker
Mountainbiker

Post by authentic biker »

Bij ritten op de weg in regenweer hebben ze zeker nut! Bij baanritten zitten ze niet in de weg, trillen niet en er hangen geen kilo's modder aan. Wel houden ze heel wat regen- en plassenwater tegen.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ik bedoel niet een spatbord voior achteraan hé, wel één om onder de schuine buis te hangen om een beetje slijk uit uw oren te houden.
Heb daar al wat profs mee zien rondrijden, nu had ik graag eens geweten hoeveel die wegen en welke modellen de lichtste zijn.
Op weightweenies staan die niet gecatalogeerd.
Guest

Post by Guest »

ik denk niet dat er al iemand zich daarmee heeft bezig gehouden #-o
ten eerste als er veel modder is dan speelt het geen rol dat het spatbord 30 of 100gr weegt
uw bike weegt toch al 5kg meer door de modder
dat is totaal nutteloos het lcihtste spatbord te zoeken #-o
het heeft meer nut om het beste te zoeken dat het meeste smurrie tegenhoud
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

ik heb vooral last van terugkomend opspattend water. Het water dat dus met andere woorden voor mijn stuur naar boven vliegt, maar door de snelheid terugkeert in mijn gezicht. Snelheden van 30km/u bij regenweer zijn haast onverantwoord omdat ik gewoon niet meer zie. Maar vermoedelijk is daar geen spatbord voor?
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

In Spa heb ik een wedstrijdrijder gezien die een gewone plastic PET-fles had kapot gesneden. Deze met rap-ties vastgezet en alzo als spatbord vooraan gebruikt. Lichter zal je ze alleszins niet vinden denk ik.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ik heb de spatborden van shockboard (sks germany), zeer tevreden van, ze wegen een pluimpje en houden echt alles tegen, vooral het voorste spatbord is zeer goed, je krijgt niets van slijk meer tegen uw voorgevel, enkel aan uw benen (en dan vooral tot aan de knie) heb je nog last van modder. Voordeel van die spatborden is dat ze meedraaien met uw stuur, dus het spatbord beweegt mee met de stuurrichting, zo vang je geen spetters. Veel modder blijft er niet aanhangen wat sommigen ook beweren, zelfs aan het achterste spatbord blijft er niet veel hangen. Het achterste wil wel eens wat draaien, maar dit is kwestie van voldoende aan te spannen. Beide spatborden zijn in nog geen minuut van uw fiets. Wat volgens mij wel een groot voordeel is.

groetne
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

idd kheb dezelfde , ik gebruik tot nu toe wel enkel het achterste , vooral om niet zo ne natte rug te krijgen ..vind ik ambetant ..
nuja dat is enkel bij echte modderige parcours ..bij regen doe ik toch regnkledij aan en vind ik die bordjes overbodig ..
btw als u achterste teveel schuift heh ..steek er een stukje binnenband tss de zadelpen en de houder van het spatbord , helpt bij mij heel goed :)
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Hubertje wrote:omda me zop tusse u bille toekome bij u vriendin ni zo gezellig voelt :D
nee ik durf ook al wel is gewoon reservekledij meepakke
Waarom niet, als dat geen goede reden is om samen een douchke te pakken...
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Gisteren een ritje in de regen gedaan waarbij het water op de onverharde stukken in beekjes door de geulen stroomt. Achteraan wreed content van het spatbord.
De eerste keer dat ik bij Vaneyck kom ga ik mij nu ook ne spatlap voor vooraan kopen want ik heb gisteren verschillende keren ne kledder slijk in mijn ogen gekregen op het slechtst mogelijke moment : op een afdaling op een stuk met smalle rijgeulen. Ik vind dat verschrikkelijk ambetant en gevaarlijk want ge ziet niet meer waar ge rijdt. Komt daarbij dat ge dan 's avonds nog gruis uit uw ogen moet wrijven.

Welke zijn volgens jullie de beste ?
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

SKS zijn voor mij de beste.
Post Reply