16/12/2006 Steenbakkers VTT MOEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Nur die Bäggersten kommen Durch :)

Knap parcours !
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ook een TOP-weekendje achter de rug.

Het begon heel mooi met zaterdag namiddag,toen we rond 13 u in Moen ankwamen om de steenbakkers VTT te rijden.De weersomstandigheden waren toch iets gunstiger dan het jaar ervoor.Maar ik moet zeggen,we kregen daar een parcours onder de wielen waar het kraaien was van puur MTB-plezier.Een parcours zoals ik ze het liefst gekneed zie,waar het stoempen,duwen,trekken,harken is om ook maar niet een voet aan de grond te moeten zetten.

Nu had ik vooraf vernomen van Rock Rider dat er reeds een zone geschrapt was,maar vtt-tje zou niet speciaal naar Moen komen om die zone (net als Grote Plateau trouwens) toch ne keer aan te snijden.
Op een 5-tal meter was het voor wel berijdbaar maar blijkbaar was de reden iets anders.Soit.Vanaf het stuk langs de vaart was het de ene mooie offroadstrook na de andere.De "toppers" waren zeker dat stuk waar de fotograaf en Rock Rider stonden en waar we letterlijk naar boven kropen.Bellegembos,een mooie afdaling en natuurlijk Granvalbos waar we met zijn drieen tot twee keer toe probeerden om boven te geraken zonder een poot aan de grond te zetten.Maar dit lukte tot tweemaal toe niet.

Ik zal maar eerst beginnen met het gemakkelijkste namelijk de negatieve punten : wel die waren nihil!!!!!

Met andere woorden het was allemaal positief :

- Van 10 km van de start stond de weg reeds uitgewijzerd met de bordjes "VTT Moen".Dat alleen al vind ge bijna nergens.
- De zonebordjes vind ik heel orgineel : het aantal meter tot op de meter aangeduid,amai en het bijbehorende ondersschrift waren goed en leuk gevonden.
-De bepijling,bevoorradingen,afspuitstand,warme douches,organisatie waren een staaltje van perfectionisme.
-Persoonlijk ben ik heel blij dat ze de moeilijke off-roadstukken niet geschrapt hebben en dat ze een alternatieve route geven waarin je zelf de keuze maakt en achteraf niet moet klagen dat het te zwaar ligt.
Doe zo verder,vind ik daarmee,want voor mij maakt het dit juist plezant,voor een ander misschien niet en kan hij dus de gemakkelijke route kiezen.Zo heeft iedereen wat wils.
-De apres was heerlijk lekker fris met wat blonde leffes,alleen jammer dat de hot-dogs op waren (toch een minpuntje :wink: )wat ik had honger als een paard.Uiteindelijk deed het vloeibare voedsel mijn honger wat stillen.

Ja,ik zou weer uren kunnen doorgaan,maar aan alle steenbakkers een grote proficiat en een welgemeende dank u wel met jullie schitterende TT en organisatie. =D> =D> =D> =D>

Doe zo voort mannen en tot de volgende.

Nog even terzijde : vandaag ben ik voor de eerste keer naar Tervuren (zonienwoud) geweest en jullie moeten de westvlaamse verslagjes echt eens lezen.
Steenlander
Mountainbiker

Post by Steenlander »

Wanneer zijn de foto's te zien van de tocht en waar ?

Iemand nam foto's bij een modderig beklimmingske in
Bellegem ?

thanx
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Steenlander wrote:Wanneer zijn de foto's te zien van de tocht en waar ?

Bellegem ?

thanx
Inderdaad! Dat was Yoerik, Steenbakker en Fotograaf van dienst!

Ik heb samen met andere Steenbakkers de foto's mogen aanschouwen en die zijn machtig mooi gemaakt!!!

Misschien best es Rock Rider of Casper contacteren voor de foto's. :wink:
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Steenlander wrote:Wanneer zijn de foto's te zien van de tocht en waar ?

Bellegem ?

thanx
Foto's komen waarschijnlijk morgenavond online !! Het is wel een gans werk om ze eerst te verkleinen en dan in aangepaste internetpagina's te gieten. Het gaat tenslotte om een 600-700 ( #-o #-o ) foto's ...

Van zodra ze online staan op onze site, laat ik hier een berichtje achter !
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

zanneis wrote:
Het gaat tenslotte om een 600-700 ( #-o #-o ) foto's ...
Eén per biker?
Toch al de vraag om die van mij te censureren. 't Scheen vooral voor Yourik en Rockrider een goddelijk zicht te zijn.

En nogmaals proficiat aan alle Steenbakkers en medewerkers voor deze zeer goede organisatie =D> =D> (Volgend jaar eens hagelbuien? :wink: of wordt het terug eens zonneschijn?)
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Lichterveldenaere wrote:
zanneis wrote:
Het gaat tenslotte om een 600-700 ( #-o #-o ) foto's ...
Eén per biker?
Toch al de vraag om die van mij te censureren. 't Scheen vooral voor Yourik en Rockrider een goddelijk zicht te zijn.

En nogmaals proficiat aan alle Steenbakkers en medewerkers voor deze zeer goede organisatie =D> =D> (Volgend jaar eens hagelbuien? :wink: of wordt het terug eens zonneschijn?)
Niet één per biker ... van sommige bikers zelfs veel meer dan één, zoals van jou ... en censureren ?? [-X [-X
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

prachtige foto van u lichterveldenaarke.

Zo een beetje van een pokerface tijdens het biken :wink:
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Ik ben ook enkele keren gefotografeerd éénmaal op de tocht, alee de keer da ik het zag toch en 4 keer op den aprés, alhoewel op den aprés zag ik deruit als één van de jongens uit allez allez zimbabwe.

Ik kijk al uit naar de foto's

greetings the voltman
kommil foo
Mountainbiker

Post by kommil foo »

Eerst en vooral moet ik de 710 echte flandriens bedanken om in deze weersomstandigheden naar moen af te zakken [-o< [-o< [-o<
Ten tweede moet ik het ganse team van de steenbakkers bedanken om deze dag tot stand te kunnen brengen zonder jullie was dit niet gelukt [-o< [-o< [-o<
Het doet enorm deugd als organisatie om deze lovende commentaren te horen,we deden ons best maar de weergoden waren ons weer niet gezind #-o
Sorry aan sommige forumbikers dat ik op de bevoorrading weinig tijd had om een klapke te doen want we hadden het soms druk om jullie te voorzien van de nodige energie en de pech te verhelpen aan de fietsen #-o

We staan ook altijd open voor negatieve kritiek als steenbakkers kunnen we er alleen maar uit leren en eraan werken voor de volgende jaren :wink:

Bedankt en we hopen jullie volgend jaar terug te zien.

de gekloonde kommil foo :wink:
Post Reply