we zullen rond den 8en vertrekken vuul vintje en ik, ma ge gaat ons wel inhalen C YA 2Morrow, ik ga er ne keer ne lap opgeven, want dit is mijn laatste tt dit jaar aangezien de feestdagen de drukste zijn op mijn werk....SuPaH FLY wrote:Ik zal er zeker zijn rond 8.30 uur samen met Moustache dus als er nog FORUM-bikers zijn die willen meerijden, kom maar af.
![]()
![]()
![]()
Laat de VETTIGHEID maar komen![]()
![]()
17/ 12 /06 LENDELEDE
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Riding Butcher
- Mountainbiker
Post by Riding Butcher »
- SuPaH FLY
- Mountainbiker
juist de bandjes opgepompt en de ketting nog eens voorzien van een preventief laagje olie, dus alles is klaar voor de start.
Moustache zit hier al te slurpen aan zijne koffie
:drunk: en de traantjes staan al in zijn ogen van de 1ste 900 m te rijden. 
We zijn er klaar voor en over een halfuurke staan we klaar aan de start.
@Stafke: Zitten alle geplande vettige stukken er nog in? Liggen de vettige stukken al hard door de vorst of zijn ze nog zacht?
Moustache zit hier al te slurpen aan zijne koffie
We zijn er klaar voor en over een halfuurke staan we klaar aan de start.
@Stafke: Zitten alle geplande vettige stukken er nog in? Liggen de vettige stukken al hard door de vorst of zijn ze nog zacht?
amaai wa nen tocht
.Deze morgen heel vroeg vertrokken voor de 52 km.prachtige tocht met voor iedereen wat wils. Iedereen kon op tijd en stond kiezen naargelang de benen aanvoelden
.Voor den eerste maal nen TT gereden met de crossfiets wegens breuk a/d MTB.Het heeft me niet beklaagd maar zeker genoeg geploeterd. sommige stukken lagen er met de regen van gisteren zéér vettig bij.Nen TT dicht bij huis die echt in de benen is gekropen, da gebeurt nie veel. Staat voor volgend jaar terug in mijn agenda.
ben nog aan het bekomen van een zeer zware maar mooie tocht
akkooord t'was enorm lastig en bij sommige stukken in het land was het pompen of verzuipen en ben ook dikwijls blijven plakken in de vettige boeremodder.
ge moet het maar doen van de 1ste km tot de laatste zovele privestukken bij mekaar zoeken.
en aan de 2de bevoorrading was best dat we onze bike konden laten afspuiten,
na de 2de bevoorrading waren er vele bikers die het niet meer zagen zitten om opnieuw te ploeteren en gewoon de asfalt verkozen
kom zekers volgend jaar terug en vind het tot nu toe de zwaarste dat ik dit jaar gedaan heb en ge ziet moet niet altijd bergop zijn om een lastig en schoon parkoers te hebben

http://www.bloggen.be/flandriennico
akkooord t'was enorm lastig en bij sommige stukken in het land was het pompen of verzuipen en ben ook dikwijls blijven plakken in de vettige boeremodder.
ge moet het maar doen van de 1ste km tot de laatste zovele privestukken bij mekaar zoeken.
en aan de 2de bevoorrading was best dat we onze bike konden laten afspuiten,
na de 2de bevoorrading waren er vele bikers die het niet meer zagen zitten om opnieuw te ploeteren en gewoon de asfalt verkozen
kom zekers volgend jaar terug en vind het tot nu toe de zwaarste dat ik dit jaar gedaan heb en ge ziet moet niet altijd bergop zijn om een lastig en schoon parkoers te hebben
http://www.bloggen.be/flandriennico
- Moustache
- Kerstman
Awel, ik zit hier met mijn pijnlijke kuiten in de zetel en weet ge wat? Het was verdorie een rit om niet te vergeten. We hebben geploeterd en gezwommen, maar het was veel leuker dan vorig jaar (niet alleen omdat het toen geijzeld had), maar ik had den indruk dat er veel meer off-road inzat dan vorige keer.
De naam van de tocht is wel van dienen bandiet, maar ik vind dat dit de enige echte "Boerhoventocht" is. Niet alleen voor de vele erven waarover je rijdt. maar al die stukjes mais- en ander veld zijn toch echt uniek voor West-Vlaanderen.
Zoals ik al eerder zei, het stukje aan de spoorweg was echt om vingers en duimen af te likken (alhoewel, met al dat slijk aan de pollen is dit misschien geen goed idee.)#-o
Merci Stafke en "the gang", dit was er 1 uit de duizend. Lastig, zelfs Grote Plateau en HanZi moesten toegeven dat de kuiten wel uitgemolken waren tegen dat we weer in Lendelede waren. (Cowboy Peter was al eerder een beetje gestorven!!!):oops:
Degenen die er niet bij waren hadden ongelijk.
#-o#-o
verslagje binnen een halfuurtje op http://www.hinnaert.net
De naam van de tocht is wel van dienen bandiet, maar ik vind dat dit de enige echte "Boerhoventocht" is. Niet alleen voor de vele erven waarover je rijdt. maar al die stukjes mais- en ander veld zijn toch echt uniek voor West-Vlaanderen.
Zoals ik al eerder zei, het stukje aan de spoorweg was echt om vingers en duimen af te likken (alhoewel, met al dat slijk aan de pollen is dit misschien geen goed idee.)#-o
Merci Stafke en "the gang", dit was er 1 uit de duizend. Lastig, zelfs Grote Plateau en HanZi moesten toegeven dat de kuiten wel uitgemolken waren tegen dat we weer in Lendelede waren. (Cowboy Peter was al eerder een beetje gestorven!!!):oops:
Degenen die er niet bij waren hadden ongelijk.
verslagje binnen een halfuurtje op http://www.hinnaert.net
- SuPaH FLY
- Mountainbiker
Voila de velo is juist terug opgeblonken en klaar om afgeleverd te worden bij de fietsenmaker voor wat nieuwe kabeltjes enz ...
het was namelijk de laatste TT dit jaar voor mij en welk ééntje
Vorig jaar heb ik nog op 2 kilometer van de streep mijne vélo gesmeten dat het nie mooi was maar dit jaar met een hele zomer training erbij heb ik hem vlot kunnen uitrijden, alhoewel ...
Op bepaalde stukken mag je dat vlot gerust vervangen door kruipen want bepaalde stukken vettigheid waren echt de moeite

Deze tocht net naast mijn deur staat dus ook in mijn top 5 dit jaar.
@ Grote plateau en Hanzi: RESPECT, want ze reden me er af alsof het niets was
@ Stafke: nog MEER RESPECT voor de supertocht dit jaar, volgend jaar hopelijk weer zo'n editie???
@ Moustache: Oefen maar een beetje tegen dat ik terug ben van skireis dat je terug mee kan met mij
@ Cowboy Peter: Uw gedenkteken voor volgend jaar is in de maak

Vorig jaar heb ik nog op 2 kilometer van de streep mijne vélo gesmeten dat het nie mooi was maar dit jaar met een hele zomer training erbij heb ik hem vlot kunnen uitrijden, alhoewel ...
Op bepaalde stukken mag je dat vlot gerust vervangen door kruipen want bepaalde stukken vettigheid waren echt de moeite
Deze tocht net naast mijn deur staat dus ook in mijn top 5 dit jaar.
@ Grote plateau en Hanzi: RESPECT, want ze reden me er af alsof het niets was
@ Stafke: nog MEER RESPECT voor de supertocht dit jaar, volgend jaar hopelijk weer zo'n editie???
@ Moustache: Oefen maar een beetje tegen dat ik terug ben van skireis dat je terug mee kan met mij
@ Cowboy Peter: Uw gedenkteken voor volgend jaar is in de maak
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
dezen morgen vol goeie moed gestart in lendelede maar .. .
De tocht was zwaar, zeer zwaar bij momenten. de eerste strook zette de toon voor wat nog zou komen. modder, slijk, en nog meer van da moois. Na een 5tal km voor de eerste keer last gehad van chainsuck , en t was nie voor de laatste keer. Het best was om door de modder te vliegen op de grote plateau, maar da mocht moar 100m duren. maar ja, de stukken waren soms veel langer. Op het stuk door de mais moest ik GP en hanzi laten gaan. geen macht meer in de benen. zo'n 2km voor de 2e bevoorrading opnieuw kunnen aansluiten (parcourskennis
), maar tevergeefs. ik zag al van verre da het langs de spoorweg zeer zwaar lag, en daar opnieuw ne shortcut genomen naar de bevoorrading. Op de bevoorrading zakte de moed mij helemaal in de schoenen en heb ik besloten de kortste baan naar huis te nemen.
De reden: gedemotiveerd door de forme en het materiaal. Het parcours was mooi en bezaaid met talloze privestukken
en alleen de sterksten overleven. Daar was ik vandaag dus nie bij. 
De tocht was zwaar, zeer zwaar bij momenten. de eerste strook zette de toon voor wat nog zou komen. modder, slijk, en nog meer van da moois. Na een 5tal km voor de eerste keer last gehad van chainsuck , en t was nie voor de laatste keer. Het best was om door de modder te vliegen op de grote plateau, maar da mocht moar 100m duren. maar ja, de stukken waren soms veel langer. Op het stuk door de mais moest ik GP en hanzi laten gaan. geen macht meer in de benen. zo'n 2km voor de 2e bevoorrading opnieuw kunnen aansluiten (parcourskennis
- grote plateau
- Kerstman
Post by grote plateau »
Vandaag weer ne megaleuke en zware tocht gereden,met veel nieuwe privé stukken.
Gestart met Hanzie en cowboy Peter(moustache en supahfly hadden weer hun pieleke in hun horloge vergeten te vervangen
)
't was vrij fris deze morgen maar na 100meter hadden we al het gevoel van een truitje teveel aan te hebben
.Al direct enkele nieuwe stroken met keuze
uit "zwaar" en "licht".85kg is niet licht dus alle pijltjes "zwaar" gevolgt.
Na 10km kwam Hanzie met een zeeeeeer leuk gedachtje
op de proppen.Een extra jeneverbevoorradingske
bij hem thuis.(bedankt Katrientje
om die ambetante venten een lekker bakkie koffie met.... klaar te maken.)Jaja moustache en supahfly;volgende keer zult ge wel op tijd zijn hé.
Dan weer op het parcours gekropen waar we plots een "zwemmende"cowboy peter zagen.(Was 't van dat jeneverke of dat négligétje van Katrien
)We hebben al afgesproken om volgend jaar een kruisbeeldje te zetten:Hier blies peter zijn laatste adem uit!
Onderweg nog slijkcrosseke(niet herzet van gisteren?)en Brozie gezien;en onze twee laatkomers.
'K heb vandaag eindelijk eens het gevoel gehad na de rit:pff,'t was verre op,de pootjes doen zeer.
Nog ne "alcoholvrije"
après met Hanzie,Moustache,supahfly en de man van lendelede:"Stafke" ('k weet nu ook wie dat is)
Nen dikke proficiat aan de inrichters.
Stafke en Marnix:tot volgend jaar en misschien wel met VTTtje,want die heeft hier een parcourske naar zijn hart gemist zulle.
Gestart met Hanzie en cowboy Peter(moustache en supahfly hadden weer hun pieleke in hun horloge vergeten te vervangen
't was vrij fris deze morgen maar na 100meter hadden we al het gevoel van een truitje teveel aan te hebben
Na 10km kwam Hanzie met een zeeeeeer leuk gedachtje
Dan weer op het parcours gekropen waar we plots een "zwemmende"cowboy peter zagen.(Was 't van dat jeneverke of dat négligétje van Katrien
Onderweg nog slijkcrosseke(niet herzet van gisteren?)en Brozie gezien;en onze twee laatkomers.
'K heb vandaag eindelijk eens het gevoel gehad na de rit:pff,'t was verre op,de pootjes doen zeer.
Nog ne "alcoholvrije"
Nen dikke proficiat aan de inrichters.
Stafke en Marnix:tot volgend jaar en misschien wel met VTTtje,want die heeft hier een parcourske naar zijn hart gemist zulle.