17/12/06 Tervuren 10de Zoniënwoudtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

Net terug van deze rit, maar wel met gemengde gevoelens .

eerst het positieve

- mooi weertje, fris maar lekker droog =D>
- parcour was schitterend, 90% off road, kleine maar soms venijnige klimmetjes in het bos, overal goed bereidbaar voor de tijd van het jaar, echt mooi , een stukje zo moeten afstappen (iedereen stapte daar af) , naar 't einde toe was er een gelijkaardig stukje maar daar ben ik kunnen doorgaan . =D> =D> =D>
- goede uitpijling =D> =D> =D>

het negatieve

- bevooradingen waren triestig, nog een geluk dat er wat aquarius te krijgen was, voor de rest was het te doen met een stuk banaan, zo'n zielig koekske en voila, want de soep was net op als ik daar kwam (waren wel nieuwe aan't maken) , maar zelfs geen beetje water te krijgen
- de afspuitstand, zoals velen heb ik maar wijselijk mijn fiets gedraaid, aangezien voor de hoeveelheid volk die afspuitstand ondermaats was, ik gind daar niet meer dan een half uur staan wachten .

het negatieve los van de organisatie

veel idioten onder de baan, zo was er een groepje, op het vlakke en bergaf kwamen ze drummen en deden ze de gekste dingen om je voorbij te steken, echter bergop of waar het parcour wat minder was daar stropten ze de boel op en moest je ze voorbijsteken.

was ik ze eindelijk losgereden, kom ik uit den draai waar men weer op het 35Km stuk kwam en zaten ze toch wel weer voor mijn neus zeker :evil:

ook (heel)veel platte banden gezien

moest ik een score moeten geven aan deze tocht

parcour 10/10
uitpijling 9/10 (heel duidelijke pijlen trouwens)
bevoorading 4/10
afspuitstand 4/10

uiteindelijk de toch uitgereden tegen een gemiddelde van net geen 20 Km/u
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Vandaag de verplaatsing vanuit KLuisbergen gedaan. Een mountainbike midden op de ring vertelde me dat ik de goeie richting aan het uitrijden was. Eenmaal in Tervuren zag ik het al , dit is een grote organisatie. Rond 8u30 toegekomen na een ritje van ongeveer een uur.
Een km van de inschrijving geparkeerd en alles verliet heel vlop en dan maar weg. Bos en nog eens bos , er leek geen einde aan te komen , en er kwam ook geen einde aan van de 45km waarschijnlijk 40km in het bos gereden en zeker 90% offroad . Voor mij in die 2 à 3 jaar dat ik ongeveer wekelijks een tt rijd het mooiste parcours tot nu toe (en daarvoor doen we het toch) =D> =D> .Bevoorradingen waren ok voor mij , op de eerste sportdrank en chocolade en bananen , op de tweede na 35km de Aquariusstand . Je hoort mij niet klagen voor 2,5 euro . Een bevoorrading zou zelfs volstaan op 45km.
Na de rit aan de afspuitstand gepasseerd en wijselijk links laten liggen , voor mij het enige neg. puntje aan deze prachtige organisatie. Vanaf nu heb ik er een "klassieker" bij . Tot volgend jaar en het jaar daarop .
En hoe heeft het forumtreintje uit de West-Vlaanders het gesteld ? Heel veel West-vlaamse koerstruien gezien, ook veel groepjes gezien die de andere rijders gewoon van de weg rijden (zie ik langs ons kanten (WEst-Oostvlaanderen) toch veel minder [-X [-X
medguy
Mountainbiker

Post by medguy »

mss dak morgen als de plakjes er nog hange een deel van het parcours ga doen wnt nu moet ik vertrekken naar het veldrijden in overijse.
zo eb ik ze alletwee gedaan :lol:
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

Volgend jaar opnieuw op andere datum (november?) Dan kom ik ook.
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

Mooie 35km! Great fun!!!!
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

rombaft wrote:Net terug van deze rit, maar wel met gemengde gevoelens .

eerst het positieve

- parcour was schitterend, 90% off road, kleine maar soms venijnige klimmetjes in het bos, overal goed bereidbaar voor de tijd van het jaar, echt mooi , een stukje zo moeten afstappen (iedereen stapte daar af) , naar 't einde toe was er een gelijkaardig stukje maar daar ben ik kunnen doorgaan . =D> =D> =D>
Ik nie! :-D :wink:

Ge moet daar wat chance hebben. Als er vlak voor u ene voet aan de grond zet en niet tijdig uit de weg is, zijt ge uw ritme kwijt en moogt ge ook verder te voet. Ik had geluk! :wink:
akela
Mountainbiker

Post by akela »

rombaft wrote:Net terug van deze rit, maar wel met gemengde gevoelens .

eerst het positieve

het negatieve

- bevooradingen waren triestig, nog een geluk dat er wat aquarius te krijgen was, voor de rest was het te doen met een stuk banaan, zo'n zielig koekske en voila, want de soep was net op als ik daar kwam (waren wel nieuwe aan't maken) , maar zelfs geen beetje water te krijgen
- de afspuitstand, zoals velen heb ik maar wijselijk mijn fiets gedraaid, aangezien voor de hoeveelheid volk die afspuitstand ondermaats was, ik gind daar niet meer dan een half uur staan wachten .

het negatieve los van de organisatie

veel idioten onder de baan, zo was er een groepje, op het vlakke en bergaf kwamen ze drummen en deden ze de gekste dingen om je voorbij te steken, echter bergop of waar het parcour wat minder was daar stropten ze de boel op en moest je ze voorbijsteken.

was ik ze eindelijk losgereden, kom ik uit den draai waar men weer op het 35Km stuk kwam en zaten ze toch wel weer voor mijn neus zeker :evil:

ook (heel)veel platte banden gezien

moest ik een score moeten geven aan deze tocht

parcour 10/10
uitpijling 9/10 (heel duidelijke pijlen trouwens)
bevoorading 4/10
afspuitstand 4/10

uiteindelijk de toch uitgereden tegen een gemiddelde van net geen 20 Km/u
We vinden deze totaal negatieve kritiek bijzonder jammer, maar voor 2.50 euro kan je moeilijk een vijfgangenmenu verwachten. Gelukkig halen de positieve reacties de bovenhand. 2500 suikerwafels, gratis aquarius, gratis cola aan de aankomst, 600 liter water ,200 liter OXO 300 kg bananen , 100 kg appelsienen, 1600 fruitkoeken, 800 chocoladekoeken, 880 stukken pure chocolade, , speculoos en peperkoek ... Moet er nog zand zijn ?
Toine
Mountainbiker

Post by Toine »

Voor mij was het een eerste deelname aan zo'n event.

Nog niet echt veel ervaring op de MTB en dus wat "schrik" om in de weg van de ervaren mannen te rijden, maar dat viel goed mee. Niemand die mij heeft uitgekafferd of staan tieren. Zodra het parcours het toeliet wat opzij blijven fietsen en dan staken de rappe mannen mij rustig voorbij. =D>

Voor een eerste kennismaking met het georganiseerd MTB rijden was het een geslaagde ervaring, denk dat ik er een hobby bij heb :-D
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Goed Toine, hoe meer zielen hoe meer vreugd

Nu nog goed trainen zodat ge ni in mijne weg komt rijden. Grapje he.

Amuseert u op de volgende TTTTTTTTT's
smerckx
Mountainbiker

Post by smerckx »

Vandaag de 45km gereden van een toch wel zeer mooie tocht door het zonïenwoud.
Den entree was iets minder, we stonden met de auto ongeveer 40m van het vertrek en op die afstand lag ik al tegen het asfalt door ijsgang.
Het was er spekglad, gelukkig geen erge schade.
De kritiek op de bevoorading vind ik maar deels juist, ik heb er al beter gezien maar ook slechter.
De afspuitstand hebben we ook maar links laten liggen door het vele volk, maar dat komt ook wel meer voor.
De douche deed natuurlijk wel deugd en de tas koffie en de pistolet natuurlijk ook.
Een zeeeeeeeeeeeeer positief punt is toch wel de afpijling en de hulp van de seingevers aan de kruispunten, dat heb ik nog bij geen andere organisatie gezien =D> .
Hier komen we een volgende keer zeker nog eens terug, dat is de verre verplaatsing van uit het waasland zeker waard. =D>
Post Reply