Onderdelen tunen

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

$mokeyJoe wrote:
mtb arno wrote:heb juist mijn shimano hendels wat getuned,...
Knap gedaan!Kwaliteit vd foto is misschien niet geweldig,maar het werk dat je hebt gedaan daarentegen is het wel!Nu nog de pistonnetjes! :wink:
de remklauwen (lx) had ik ook al gepolijst, maar die heb ik nu vervangen door xtr remklauwen, en deze vind ik prachtig van kleur, dus die ga ik niet direct bewerken.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

vbrakenokken aant wegwerken en de lassen een beetje proper aant maken van mn fatty (sta ondertussen al wel wat verder):
Image
zie ook showroom.. zit me een luxeprobleemke wa kleurke geef ik da mee?
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Pfff....ik zou nog eens dringend tijd moeten maken om mijn derrailleur,shifters en vork af te werken...
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

uhu sebiet halen we u in :lol:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

:lol: :lol: :lol: ik heb menne bidonhouder getuned. 5 kottekes erin geboord die nog nie eens in't midden staan #-o maar hij weegt wel minder. als ik een weegschaaltje had kon ik wegen.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

nog een foto van mijn getundede hendels.
(met dank aan hubertje voor de foto's)

Image
Image
Image
Supra
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Post by Supra »

Je kan je shifter ook openwerken aan de beugel, en dat ding wat uisteekt bovenop afveilen. Scheelt weer een paar gram. mooi...
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Als ik het zo bekijk,lijkt het me wel dat je aan de remhendels nog heel wat materiaal kan weghalen.Bv. kan je de opening rond de klembeugel nog verder doortrekken.Onderin het oliereservoir(buitenkant) kan je volgens mij nog zeer veel weg halen.
Wat de shifters betreft,daar is nog massa werk aan! :lol:
Hier heb je een voorbeeldje hoe mijn shifters eruitzien na de eerste tuning.Bij deze heb ik 52g kunnen verwijderen(waardoor +/-30g alleen al door de indicators)
Image

Image

Nu ben ik bezig aan een verdere tuning:nog meer frezen en 'butten',shaven en boren
Image

Image

Er rest me nog het schakelmechanisme te doen:deze heb ik al wat uitgefreesd en geshaved,nog enkel wat afwerken,maar pfff...niet gemakkelijk!
Image
Tja,zo mooi ziet het er momenteel niet uit,maar het is handwerk ok nog hé!
Ik ben al heel lange tijd bezig met een anodizeerder te zoeken,maar helaas ga ik dit moeten opgeven.Of het zou moeten zijn dat jullie nog iets weten? :roll: Ik denk dat ik ze ga laten poedercoaten (maar dan een zeer fijn laagje,40micron of zo)Polijsten is eook een mogelijkheid,maar onderhoud dat maar eens!

Zo zie je maar hé mtb_arno,er zijn nog veel mogelijkheden! :P

In elk geval,blijf zo bezig,je fiets wordt er alleen maar uitzonderlijker door!
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

dat mijn remhendels verder kunnen getuned worden weet ik ook, maar het is maar een begin he,
voor de rest heb je wel prachtige schifters.
voor dat anodiseren, ik heb ook een tijdje gezocht naar een plaats waar dat ging, maar zonder resultaat. op veel plaats anodiseren zze wel maar geen kleuren :( .
polijsten, valt nog best mee in onderhoud als je ze echt hoogpolijst.
je kan ze eventueel nadien nog lakken. enig probleem is dat je lak niet zo goed hecht aan die oppervlak. en de glans valt ook een beetje weg.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

men avid sd 7 is ook getuned. maar nog nie volledig. hij ziet er wat uit zoals die van arno (ik noem arne :lol: ) maar dan alleen maar een remhendeltje... spijtig dat ik nog geen weegschaaltje heb :(
Post Reply