winterduatlon zonhoven 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
tudors
Mountainbiker

winterduatlon zonhoven 2007

Post by tudors »

naar goed gewoonte gaat dit jaar voor de 4de keer de winterduatlon op het terrein ter molen door in Zonhoven. De wedstrijd staat gepland op 21 januari en de asftanden zijn 3 lopen, 30 fietsen, 3 lopen. De wedstrijd staat ook open voor duo's. meer info + flyer: www.duathlon-hasselt.be
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Is er mogelijkheid voorzien om de dag zelf het parcours te verkennen?
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

fennek wrote:Is er mogelijkheid voorzien om de dag zelf het parcours te verkennen?
Bijkomend vraagje: welke ondergrond, voornamelijk heide of zware baggermodder? Daarmee samenhangend: welke banden?
Dannes xc
Mountainbiker

Post by Dannes xc »

fennek wrote:Is er mogelijkheid voorzien om de dag zelf het parcours te verkennen?
Vorige editie kon men de hele voormiddag en vlak voor de start nog rustig over het parcour rijden-lopen :bounce: Is vooral losse zandgrond die redelijk veel nat kan verdragen.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

zowel lopen als biken offroad ?
Dannes xc
Mountainbiker

Post by Dannes xc »

viperke wrote:zowel lopen als biken offroad ?
yes!!! Alles ligt er momenteel erg zacht bij!!Er worden regelmatig TT's gereden en georganiseerd in Zonhoven die het militair domein aandoen.Zodoende kan je al kennismaken met een gedeelte van het parcour!!Onderschat het tempo van de andere deelnemers niet,want het licht hoger dan je denkt!!!
kristofbomans
Mountainbiker

Post by kristofbomans »

Als alles goed verloopt zal ik dit jaar weer van de partij zijn. Vorig jaar kwam ik rond de 10de plaats de eerste wisselzone ingekomen, toen stevig gefietst en bij het afsluitende loopnummer kon ik mijn voorsprong behouden en won de wedstrijd. Hopelijk kan dit ook bij de volgende editie. We zullen zien.
Dannes xc
Mountainbiker

Post by Dannes xc »

Er zijn zo van die super atleten hé =D>
kristofbomans
Mountainbiker

Post by kristofbomans »

het voordeel voor mij is natuurlijk dat het een klein beetje technisch is en dat het mountainbiken 30km is. Als mountainbiker ben je hier wel in het voordeel.
piejo
Mountainbiker

Post by piejo »

Welke banden gebruik je best. Liefst ook type en spanning. Ben leek in bandenkeuzes
Post Reply