Heb op 2 van mijn fietsen HS-33: tevreden van, maar kies nu voor nieuw projectje toch voor V-brakes (Avid SD-7), omdat die normaliter evengoed zouden remmen en toch een pak minder wegen.
Schijfremmen: als je in de lage landen rijdt lijkt me dat overkill....
mijn 2 centen...
Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Voor een HT/ mudbike zou ik opnieuw voor HS33 kiezen, maar voor een marathonfully kies ik voor disc!
De volgende fiets wordt een marathonfiets, ik heb dan maar gekozen voor discs, de voorkeur gaat naar XTR met 160 mm schijven
De volgende fiets wordt een marathonfiets, ik heb dan maar gekozen voor discs, de voorkeur gaat naar XTR met 160 mm schijven
Hey,
ik ben van plan om op mijn nieuwe fiets hs33's te steken. Op mijn vorige had ik schijfremmen en meer bij de dealer gezeten dan wat anders. Is zelfs naar magura zelf geweest en is toch nooit goed gekomen. Moest minstens één keer per maand opnieuw ontlucht worden. En als ik terug kwam van de reis lekt het reservoir telkens olie. Is allemaal meer dan eens vervangen. En had zelfs stalen remleidingen gestoken omdat die minder uitzetten door de warmte.
Groetjes
ik ben van plan om op mijn nieuwe fiets hs33's te steken. Op mijn vorige had ik schijfremmen en meer bij de dealer gezeten dan wat anders. Is zelfs naar magura zelf geweest en is toch nooit goed gekomen. Moest minstens één keer per maand opnieuw ontlucht worden. En als ik terug kwam van de reis lekt het reservoir telkens olie. Is allemaal meer dan eens vervangen. En had zelfs stalen remleidingen gestoken omdat die minder uitzetten door de warmte.
Groetjes