Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

- Voorzien : reserve binnenband + basismateriaal
- remmen eens goed nakijken/afstellen
- opletten van gladde boomwortels
- alle ritten rond Houffa zijn leuk

Er komen twee ritten door Achouffe.

Te doen : ga bij aankomst naar houffa centrum; koop een kaartje (of download het) en kijk na waar ze lopen; en dan nogges kijken of er toch geen omleggingen zijn wegens de jacht (onwaarschijnlijk tijdens het eindejaar).

Have phun
eddy caesar
Mountainbiker

Post by eddy caesar »

fcber vanaf wanneer ben je daar ik zit in wibrin van2jan tot7jan (net naast achouffe)grts
fcbtothebone
Mountainbiker

Post by fcbtothebone »

eddy caesar wrote:fcber vanaf wanneer ben je daar ik zit in wibrin van2jan tot7jan (net naast achouffe)grts
ik zit er van 29 december tot 4 december. grtz
hpbaxter
Mountainbiker

Post by hpbaxter »

fcbtothebone wrote:
eddy caesar wrote:fcber vanaf wanneer ben je daar ik zit in wibrin van2jan tot7jan (net naast achouffe)grts
Da's bekan een jaar!
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

hpbaxter wrote:
fcbtothebone wrote:
Da's bekan een jaar!
Om jaloers op te zijn :P
fcbtothebone
Mountainbiker

Post by fcbtothebone »

roy wrote:
hpbaxter wrote:
fcbtothebone wrote: ik zit er van 29 december tot 4 december. grtz
Da's bekan een jaar!
Om jaloers op te zijn :P

ow foutje :-D da overkomt de beste
t'is van 29 december 2006 tot 4 januari 2007 :lol:
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

op 30 december trek ik richting houffalize om daar een paar mtbroutes te doen! :-D
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Pas daargeweest, maar wil weer terug naar daar gaan.
Maar eerst de rest van de Ardennen eens verkennen 8)
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

Ja man, tis daar gene kak in houffa :) We zijn net terug van houffa en we zaten daar 26/12 en 27/12. vriestemperaturen maar dat was eigenlijk meer een voordeel dan een nadeel. Zoals de 'paadjes' er op sommige plaatsen bijlagen kan ik me niet voorstellen dat er daar uberhaupt iemand bij regenweer doorrrijdt :) ( dat zouden onze groene jongens eens moeten zien ipv altijd maar over die 5 cm² mos te zagen , ma soit )

We hebben groen ( 6 ) , geel ( 1 ) en de volgende dag blauw ( 5 ) gedaan. Niet te veel bikers tegengekomen ( de 26e 2 en de 27e 3 lol ). De mooiste was zeker en vast groen ( 6 ) . Prachtige klimmetjes, mooie singletracks en razendsnelle afdalingen. Er was de 27e jacht op 3 en 4 dus we namen blauw. Bleek dat er bepaalde stukken toch afgezet waren, er ons broek aan geveegd en toch niet afgeschoten geweest, wel een crossje gehoudne tegen een hertje.

S'avonds NIchoufkes gaan drinken in de brouwerij ( aanrader ) en na 6 van die soldaten een minieme poging gedaan om de plaatselijke schone te verleiden terug afgezakt naar houffa. Daar dan om 20h15 dan alle café's gesloten ( geen gezever :p ) . En dan terug gegaan naar ons gezellig kut-hotel ( l'ermitage ) waar de gastvrouw nog een lelijker smoel heeft dan zo'n omgewoeld paadje na een boskap. ( als er iemand een bikevriendelijker hotel weet; pm welkom ! )

Al bij al een super uitstap en we gaan terug in de zomer !
Jeremy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Post by Jeremy »

Idd, k heb me er ook mega leuke 2daagse aan over gehouden. Heel leuke klimmetjes en super afdalingen. Het smaakt al meteen naar meer. Je kan er serieus je techniek bijschaven op alle vlak.
Post Reply