vraagje ivm de ketting
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- speedfreak
- Mountainbiker
Re: vraagje ivm de ketting
Post by speedfreak »
bedoel je eigenlijk niet de kleine plateau, als je geen kettingspanning hebt op de grote plateau dan heb je dat zeker niet op de kleine.vtt-biker wrote:indien men ziet dat de ketting een beetje is uitgerokken mag men er een schakel van tussen halen zodat deze meer spanning heeft over de grote plateau ?
Je mag gerust enkele schakels verwijderen.
Doe ik ook zo, mijn kettingbladen zijn ook aan vervanging toe, maar ik rijd ook verder tot mijn kettingen (ik heb 2 kettingen die ik om de 100 km wissel)Byorka wrote:Praktisch zeker dat de bladen ook versleten zijn en de cassette ook. Zolang het goed fietst gewoon laten zitten. Daarna alles in 1 keer vervangen, dat voorkomt problemen.
en cassette versleten zijn om dan ineens de hele zwik te vervangen.
- speedfreak
- Mountainbiker
Post by speedfreak »
Ik had je vraag blijkbaar verkeerd begrepen, in dit geval is vervangen de oplossing. misschien ketting alleen.vtt-biker wrote:wanneer ik vooraan (wanneer mijn ketting op de grote plateau ligt) aan de ketting trek dan kan ik de ketting ongeveer een halve centimeter van het kettingwiel ligten,