09/12/2006 Herstberge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
eddy caesar
Mountainbiker

Post by eddy caesar »

[quote="slijkcrosserke"]Zalig ritje!! Voor de organisatie enkel lof =D> :bounce: =D>
Ik had deze zomer al een rit gedaan in Hertsberge die super was, maar deze winter editie is echt wel af.
En van al dat verkeer heb ik niet veel last gehad (om 8u45 aangezet)
Als het links en rechts van een boswegel vol rijdt, dan is de beste en snelste weg gewoon door het midden. Ge zit wat dieper in het slijk en ge zijt wat vuiler op het einde van de rit, mo de voldoening is nog zo groot.[/en als je door het midden rijd dan zit je in een te diepe plas en eindig je inde blubber gelukkig was er nog een emmer water voor mij maar het was de moeite om af te komen van de westhoekquote]
SuPaH FLY
Mountainbiker

Post by SuPaH FLY »

Eindelijk eens een momentje tijd om de hertetrappers en superfan te bedanken voor de fantastische TT van gisteren.
Ik was er vorige zomer ook al bij maar de wintertocht is inderdaad een pareltje aan het west-vlaamse firmament.

Welkom in mijn TOP 5 =D> =D> =D>

Tot volgende jaar zou ik zeggen. Met de zomertocht zal ik er zeker ookbij zijn.

Ne welgemjinde MERCI
sofeurken
Mountainbiker

hertsberge

Post by sofeurken »

zeer mooi parcours maar da wist ik al v de vorige jaren,de rit gereden met ene gerben uit lichtervelde die er ook nogal redelyk op kon stampen,2x een super bevoorrading doch de cola stand vond ik minder geslaagd,zo 1km voor t einde vind ik maar niks,waarom niet v de eerste keer by de afspuitstand,dan vid je ook geen vuilte meer langs de baan?,ja zo rond half1 wast wel nie te doen van t volk aan de afspuitstand maar na deze mooie tocht nemen de meesten er dat wel graag by denk ik ,96kmgedaan(heen en terug )gem24 ondanks een hoestje en een zere keel,was ryp voor de zetel s avonds
JustForFun
Mountainbiker

Post by JustForFun »

Gisteren heb ik ook weer de TT van Hertsberge gereden. Sinds ik 2 jaar geleden ben ik beginnen MTB-en, heb ik deze TT telkens gereden. Ook voor de zomertocht was ik altijd van de partij en ik heb het me nog nooit beklaagd. Ik heb de tweede zaterdag van december 2007 al in mijn agenda aangekruist. Ook op de zomerTT zal ik weer van de partij zijn.

Ik vind het persoonlijk een van de mooiste TT's die ik al gereden heb met een ongelooflijk hoog percentage off-road dat je nergens in Oost- of West-Vlaanderen kunt vinden. Het grootste gedeelte is dan ook nog in de bossen, mijn favoriete terrein. Bovendien slagen de organisatoren er telkens opnieuw in om toch weer enkele wijzigingen in het schitterende parcours aan te brengen waardoor je toch aangenaam verrast wordt.

Dit jaar lag het, omwille van de overvloedige regenval van de laatste dagen, duidelijker vettiger dan de andere jaren maar het werd nergens een geploeter in een modderpoel. Integendeel, elke modderachtige strook betekende een bijkomende uitdaging. Nergens had je het gevoel dat het onmogelijk was om er al fietsend door te komen.

Kortom, een dikke pluim voor het parcours, de bepijling, de bevoorrading. De organisatie was af en alle (hoge) verwachtingen die ik op basis van de vorige jaren had, werden weer ruimschoots ingelost.
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Marcus 2 wrote:
Orson wrote: Kom maar eens rijden in de regio Ninove, geraardsbergen of Appelterre daar is het wat anders qua bereidbaarheid. :lol:
We zijn altijd bereid daar te rijden. 8)
Maar je hebt gelijk dienen plakleem is wat anders dan die zanderige moddergrond van Hertsberge. Maar euhm.. menig lezer die niet deelgenomen heeft zou wel eens kunnen denken dat het een 'vliegparcours' was maar dat was het toch niet, er zaten toch een aantal zware stroken tussen.

Wij hebben ook in herstberge gereden ,de eerste 10 km vond ik nie echt schitterend (weinig bos veel van die brede dreven)Na de bevoorrading was het zoals ze hier op forum vermelden.Een heel snel parcour was het niet,lagen toch heel zware stroken bij (21 gemiddeld hadden we).
Vooral de laatste km kreeg ik daar toch een klopje hoor amaai.
Volgend jaar zien ze ons daar zeker terug in Herst-Berge.
Hopelijk dan wel douches ipv emmerkes !!!
Flea
Mountainbiker

Post by Flea »

Door alle lovende berichtjes op het forum heb ik deze rit uiteindelijk ook gereden, al was ik alleen... (Enen met blessure en enen belet) mor heb het me zeker niet beklaagd! (Buiten misschien de eerste vier seconden na't wakker worden om 7u00 :wink: ) Om 8u20 gestart en ook nergens niet té veel volk gezien of moeten wachten! Super!

Het scorebordjen (voor de tweede week op rij enorm hoge scores! Cfr. St. Joris - Beernem):
Organisatie: 9/10
Bevoorradingen: 9/10
Bepijling: 8/10 (Eén maal misreden door eigen fout samen met de Bikeslippers een pijlken gemist... Missch. feller kleur voor pijltjes? (Kommaneuker van dienst :wink: ) )
Parcours: 9/10 (Voor een laatste kilometer kon da wel tellen! :-D )
Technische passages: 7/10
Moeilijkheidsgraad: 7/10
Fungehalte: 10/10

Kortom een dik applaus voor de organisatie: =D> =D> =D> =D> =D>

Greetz,

Flea

PS: groetjes aan Frieda van Floo
dlask
Mountainbiker

Post by dlask »

Inderdaad, Hertsberge was weer eens een waar plezier voor de liefhebbers van den MTB. Aan de zomertochten in Hertsberge heb ik nog nooit deelgenomen, maar hun wintertocht heb ik alleszins al een zestal keer gedaan, en 'k heb het me nog nooit beklaagd. Dus blijven we er maar elk jaar terug komen hé. En dat denken er blijkbaar velen met mij.
'k Sta er overigens elke keer weer van verwonderd, dat ondanks de verre van optimale accomodatie die er voorhanden is ( weinig parkeer-ruimte, kleine zaal, geen douches), iedereen er toch telkens weer heel tevreden en welgezind naar huis gaat. Het magnifieke parcours compenseert hier uiteraard alles, en het parcours, da's nog altijd het belangrijkste op elke MTB-organisatie.
Hertsberge, jullie gaan me nog vele keren terug zien op jullie wintertocht. Proficiat.
Sportingboy
Mountainbiker

Post by Sportingboy »

Van harte dank aan de organisatoren voor deze WEERAL schitterende TT!
Machtig! Perfect parcour, bepijling dik en super OK en bevoorradingen meer dan voldoende. =D> =D> =D> Reed er voor de 2de keer en ben verliefd geworden op 't landschap. Net de ardennen :-) :-) Samen met Astene ( 26dec ), Veldegem ( 23dec ) en onze tocht vorige week te Avelgem staan ze zeker in de top 5 bij mij :wink: :wink: :wink: . Benieuwd voor volgende week te Moen. Rijd er voor de eerste keer. Ken enkele mensen van de club en zal dus ook wel dik in orde komen als ik hen hoor.Zet em op mannen! :P :P Zou zeggen allen daargeen :wink: !

En als je toch MOET een opmerkingske maken is de douchegelegenheid misschien wel 'n klein probleempje (oplossen zoals bij ons met douchecabinnes of iets voorzien zoals in Steenhuize is een alternatief),maar de tocht zelf maakt zoveel goed... Onvoorstelbaar... Parkeergelegenheid ZEKER GEEN probleem! Stonden op 200m van waar we inschreven dus ja... Heb in't verleden wel VEEL verder gestaan :cry: :cry: :cry:

HERTSBERGE BEDANKT en moesten jullie met voorafinschrijvingen werken dan wil ik NU al inschrijven voor de volgende editie =D> =D> =D>
Verbaclo
Mountainbiker

Post by Verbaclo »

Nog niet zo'n ervaren biker, maar vond dit toch veruit de beste tocht in West-Vlaanderen. Veel bos en veel ofroad zorgde ervoor dat we goed konden doorrijden zonder veel rekening te moeten houden met verkeer. We waren bang op voorhand dat er teveel volk ging zijn. Ver vertrokken iets na tien en het viel best mee. Volgend jaar komen we zeker terug

=D>

[/quote]
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Gestart iets voor 9 uur, viel het op de omloop goed mee van het volk. Eigenlijk nergens echt een opstopping gehad en . . . het feit dat je overal voor je en achter je steeds fietsers in je buurt ziet, vind ik persoonlijk eigenlijk best wel plezant.
Ook de inschrijving verliep heel vlot. Achteraf stond er wel veel volk bij de afspuitplaats, doch als je bijna 3000 deelnemers hebt, kan dat natuurlijk moeilijk anders. We hebben dan maar 't velootje thuis gekuist, dat gaat even goed.
Voor de zesde of zevende keer dat ik er heb gereden in Hertsberge, was het elke keer weer goed in orde. ZO ook weer dit keer. Proficiat Hertetrappers en tot volgend jaar.
Post Reply