MTB in de buurt van Paliseul

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
casper
Mountainbiker

Post by casper »

casper wrote:Hoy gasten,

Hoe zit het daar tegenwoordig met die routes in Paliseul ???
De laatste week van juli zit ik nl te Bertrix ( compas kamping ) en zou ne keer die routes uitproberen !!
Alle info welkom 8)

Groeten,
Casper :lol:
Nobody ?????????? :cry:

Groeten,
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

weet er iemand of deze al eens besproken werd in Mountainbike Plus? De route vanuit Paliseul dan wel te verstaan hé... :wink:
Dreetje
Mountainbiker

Post by Dreetje »

Ik vertrek morgen naar Our (deelgemeente Paliseul) en zal er zeker ook n dagje op uit trekken met de MTB. Jammer genoeg kan ik mijn eigen machine niet meenemen...

Is hier iemand die daar in de streek een fiets gehuurd heeft en er tevereden over was? Thx
Dreetje
Mountainbiker

Post by Dreetje »

Ik vertrek morgen naar Our (deelgemeente Paliseul) en zal er zeker ook n dagje op uit trekken met de MTB. Jammer genoeg kan ik mijn eigen machine niet meenemen...

Is hier iemand die daar in de streek een fiets gehuurd heeft en er tevereden over was? Thx
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Dreetje wrote:Ik vertrek morgen naar Our (deelgemeente Paliseul) en zal er zeker ook n dagje op uit trekken met de MTB. Jammer genoeg kan ik mijn eigen machine niet meenemen...

Er moet fietsenverhuur zijn in Our zelf ( althans volgens mijn papierke hier #-o ), Les Glaieuls : 061/53.32.91
Maar of die goed zijn, da weet ik nie zulle !

Groeten,
Dreetje
Mountainbiker

Post by Dreetje »

Vrijdag ondanks het regenweer toch de route van Paliseul willen doen...

Fiets gehuurd tussen twee buien bij Les Glaieuls (25 euro voor drie fietsen) en wij weg. Na een kilometer mochten we al terugkeren omdat de grip shift versnelling van één van de drie gehuurde fietsen al volledig loszat er schakelen niet meer lukte. Gelukkig vlug een nieuwe fiets gekregen en opnieuw vertrokken.

Als je de groene route begint aan Les Glaieuls in Beth rijd je de eerste 20 kilometer langs een prachtig pad dat constant daalt en stijgt langs de oevers van de rivier Our en later de Lesse.

Jammer genoeg kregen we alle drie last met onze fiets in dit modderweer (de achterste versnellingen schakelden gewoon niet meer) en mede door de ondertussen felle regen zagen we ons genoodzaakt het tochtje in te korten.

Conclusie: mooi tochtje en ook perfect uitgepijld maar breng toch best je eigen fiets mee want de gehuurde fietsen, althans bij Les Glaieuls laten echt te wensen over !!
Dreetje
Mountainbiker

Post by Dreetje »

Vrijdag ondanks het regenweer toch de route van Paliseul willen doen...

Fiets gehuurd tussen twee buien bij Les Glaieuls (25 euro voor drie fietsen) en wij weg. Na een kilometer mochten we al terugkeren omdat de grip shift versnelling van één van de drie gehuurde fietsen al volledig loszat er schakelen niet meer lukte. Gelukkig vlug een nieuwe fiets gekregen en opnieuw vertrokken.

Als je de groene route begint aan Les Glaieuls in Beth rijd je de eerste 20 kilometer langs een prachtig pad dat constant daalt en stijgt langs de oevers van de rivier Our en later de Lesse.

Jammer genoeg kregen we alle drie last met onze fiets in dit modderweer (de achterste versnellingen schakelden gewoon niet meer) en mede door de ondertussen felle regen zagen we ons genoodzaakt het tochtje in te korten.

Conclusie: mooi tochtje en ook perfect uitgepijld maar breng toch best je eigen fiets mee want de gehuurde fietsen, althans bij Les Glaieuls laten echt te wensen over !!
erikske
Mountainbiker

Post by erikske »

Ik heb ondertussen alle ( op één na ) beschreven lussen gefietst in Paliseul . Enkel de blauwe lus stond nog open . Zaterdagmorgen vol goede moed met de fietst vanuit Maissin naar Paliseul , goed voor 9km. bergop en af . Vervolgens eindelijk gestart aan de blauwe lus . Het lag er vanaf de eerste meter echt vettig en glad bij . Wat wil je na een week storm en regen . De pret mocht echter niet blijven duren , na een 10-tal kilometer onvermijdelijk moeten omkeren wegens jachtevenementen .
Met de kaart naar alternatieven gezocht en via de oranje route terug in Paliseul verzeild . Vervolgens een deel van de groene route richting Maissin gevolgd . Het mooiste de van de blauwe lus zal dus voor later zijn . Uiteindelijk na 54km. terug in Maissin .
Wegens omstandigheden , jacht , omgewaaide bomen , ... wel iets teveel macadam moeten rijden , maar daar kan je ook veel energie op kwijt . :wink:

Erik
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

dit wordt binnen een maandje ook onze natuurlijke biotoop voor een weekje... we logeren in het centrum van paliseul (eigen bikes mee) en zullen ons dus zeker aan de lokale routes wagen... nog tips voor de routes van paliseul of omgeving ?
paflov
Mountainbiker

Post by paflov »

Vorige week donderdag met 2 kameraden hier gaan fietsen.
Hebben de rode, groene, blauwe en gele lus gedaan, goed voor 65 km fietsplezier.

Bepijling is dik ok, omgeving zwaar de moeite, moeilijkheid valt mee lijkt me.
Het is niet teveel klimmen (en dus helaas ook niet teveel dalen), zodat deze door de getrainde als minder getrainde biker kan worden gereden.

Je rijdt heel veel in de bossen, langs de semois en maas over ruw terrein (stenen!)

Tis zeker een aanrader, alleen voor mij persoonlijk wat ver rijden (250km).
Post Reply