10/12/2006 Wielsbeke - 6de MTBUW-tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

:evil: :evil: godverdoemme :evil: :evil:
Na gisteren een schitterende rit gereden te hebben in Hertsberge dacht ik vandaag een stukje bij te breien aan m'n succes weekend.
Goed mis dus!!
Der moet gisteren te veel vuiligheid in m'n remmen gekomen zijn waardoor de druk niet meer wegvalt. Resultaat: muur vaste remmen #-o #-o
Kheb dat wel pas deze morgen ontdekt toen ik al in Wielsbeke stond.
Dan maar m'n velo van enkele meters ver in de camionet gesmeten en met stoom uit m'n oren terug huiswaarts gereden.
Edge
Mountainbiker

Post by Edge »

Bedankt aan de 1100 sportievelingen vandaag. Hopelijk hebben we jullie kunnen overtuigen om volgend jaar terug te komen.
Mannekes..hebben wij veel werk gehad om al die beton-dallekes terug op de camion te plaatsen. Ik wil wedden dat daar niemand vroeger op gereden had...Uniek in onze tocht.

PS... In die "te kleine douches" hebben we nog een paar schoenen aangetroffen van het merk "Gaerne".

Nogmaals bedankt...en tot volgend jaar.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Edge wrote: Mannekes..hebben wij veel werk gehad om al die beton-dallekes terug op de camion te plaatsen. Ik wil wedden dat daar niemand vroeger op gereden had...Uniek in onze tocht.
'k Kende de streek hier niet en wist niet dat hier net zoals aan de kanten van Zwevegem veel betondalen liggen. Ik weet ook wel dat je aan de streek niet veel kunt doen en dat je bij het opzetten van een tocht moet roeien met de riemen die je hebt. Naar ik hoorde waren er ook enkele stukken niet toegestaan voor jullie tocht. Daarom smijt ik dan ook geen steen naar de organisatie die in de andere opzichten wel zeer goed is en waar menig organisatie nog iets van kan leren.

wijziging: 't is OK hoor Edge. Ik had al niet meer aan die nieuwe betondaalweg gedacht. Moet inderdaad een redelijke verrassing zijn om een paar dagen voor de tocht zoiets op je baan te vinden. Vooral de cyclocrossfietsen hebben hier afgezien, naar ik zag #-o .
Last edited by Lichterveldenaere on Sun 10 Dec 2006 23:08, edited 1 time in total.
Edge
Mountainbiker

Post by Edge »

Ik bedoelde wel die losse betondallekes die er nog maar pas van woensdag lagen....Dat was geen commentaar op uw reactie lichterveldenaere. Sorry voor het misverstand.
konichiwa , petitremi
Kerstman

Post by konichiwa , petitremi »

Ook wij zijn tevreden van onze toer in Wielsbeke.
Onverwachts hebben we dit weekend beslist om deze toertocht te rijden.
En ik denk dat de organisatie ook tevreden was toen ze plots zagen wie er ook ging fietsen op hun toertocht!! :wink: :wink:
In aviflora(bij de brigandbikers) tijdens de voorstelling van het nieuwe boek van Filip Meirhaeghe, hadden we(ik en blackske) een kort gesprek met Filip en onze kleine Remi.
Toen Filip vernam dat Remi ook 30 km mountainbike op 7 jarige leeftijd,
stelde hij voor eens samen te fietsen.
Dus na enkele telefoontjes naar elkaar werd dus beslist om op 10 dec.
samen met elkaar te fietsen.
Filip is dus speciaal naar Wielsbeke afgekomen om met Remi te fietsen
en ja hoor niet voor 1 km maar voor de 33km!!!!!!!!
Ik vond dat dat ook eens mag vermeld worden op het forum dat Filip niet alleen de beste mountainbiker is MAAR als mens ook heel gewoon is
en zijn hart héél héél zeker op de JUISTE plaats heeft.
Voor onze kleine mountainbiker was dat een droom die werkelijkheid werd,en wij denken dat die twee echte :wink: :wink: maatjes geworden zijn.
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Voor mij en bb jaske was dit z'on beetje een thuistocht, bb jaske van wielsbeke en ikzelf van wakken, deze morgen om 08h00 was het voor de brigandsbikers afspraak bij bb jaske thuis voor de koffie, daarna bleef de bende tesamen tot in wakken waar een borrelstop met citroenjenever bij mij thuis voorzien was.

Toen konden alle remmen los de snelheidsduivels waren meteen ui het zicht verdwenen, de rest bleef samen tot de splitsing.

Aan de splitsing besloot de meerderheid voor de 30 km te gaan, met zijn 3 vertrokken we we voor de 45 km, kort na de eerste bevoorrading moest er eentje lossen dus met 2 verder, na de 2e bevoorrading nog wa in het wiel gehangen van mr. t en toen deze op 3 km van het eind wa blokeerde op een off-road strook vloog ik erover en ging als een vuurpijl naar de eindmeet.

daarna nog nen toffen aprés gehad

greetings the voltman
PR-barberiet
Mountainbiker

Post by PR-barberiet »

konichiwa , petitremi wrote:Ook wij zijn tevreden van onze toer in Wielsbeke.
Onverwachts hebben we dit weekend beslist om deze toertocht te rijden.
En ik denk dat de organisatie ook tevreden was toen ze plots zagen wie er ook ging fietsen op hun toertocht!! :wink: :wink:
In aviflora(bij de brigandbikers) tijdens de voorstelling van het nieuwe boek van Filip Meirhaeghe, hadden we(ik en blackske) een kort gesprek met Filip en onze kleine Remi.
Toen Filip vernam dat Remi ook 30 km mountainbike op 7 jarige leeftijd,
stelde hij voor eens samen te fietsen.
Dus na enkele telefoontjes naar elkaar werd dus beslist om op 10 dec.
samen met elkaar te fietsen.
Filip is dus speciaal naar Wielsbeke afgekomen om met Remi te fietsen
en ja hoor niet voor 1 km maar voor de 33km!!!!!!!!
Ik vond dat dat ook eens mag vermeld worden op het forum dat Filip niet alleen de beste mountainbiker is MAAR als mens ook heel gewoon is
en zijn hart héél héél zeker op de JUISTE plaats heeft.
Voor onze kleine mountainbiker was dat een droom die werkelijkheid werd,en wij denken dat die twee echte :wink: :wink: maatjes geworden zijn.
Inderdaad, Filip Meirhaeghe op onze tocht, en ook nog Niko Eeckhout. Ik wil ook de 1100 deelnemers uit mijn naam bedanken alsook alle medewerkers en ook het MTB-team Sint Baafs Vijve voor de samenwerking.

amai, jullie zijn allemaal vuilpotten :lol: , we hebben nogal mogen schrobben om alle vuil voor de kerk van Oeselgem weg te krijgen :drunk:

Maar alles is mooi opgekuist ! [-o<

Eindelijk heb ik nu ook eens kennisgemaakt met veeteeteetje, lichterveldenoare, veeteeteepeepeetje, grote plateau ...., nu weet ik wie ik tegen kom op de volgende tochten ......

ook een proficiat aan de winnaar van onze mountainbike : het werd D'hont Filiep uit Olsene =D>

tot de volgende ?
Last edited by PR-barberiet on Sun 10 Dec 2006 21:16, edited 1 time in total.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Voor ik de organisatie en de TT ne keer een oordeel geef vind ik dat het allerbelangrijkste van de dag hier eens op de eerste plaats mag komen :

Een aantal forumbikers wisten het vooraf maar hebben bewust nog wat gezwegen,nu hoeft dat niet meer.
Ik begin hoe langer,hoe meer meer sympathie te krijgen voor onze Belgische kampioen MTB Filip Meirhaeghe die vandaag een kinderdroom en een kinderhart de dag van zijn leven heeft bezorgd.Filip is een grote kampioen en dat heeft hij vandaag nog maar eens bewezen door deze week op eigen initiatief een telefonische afspraak te maken deze week om met Petitremi (bij ons al goed gekend) samen de 30 km te rijden.Na -op 1 december-Remi ontmoet te hebben had hij de belofte gemaakt om eens samen met onze 7-jarige en jongste forumbiker een toertocht te rijden.Na nog geen 10 dagen hield Filip reeds woord en zo geschiedde.Achteraf hebben we nog wat samen zitten napraten maar mijn respect daarvoor is alleen maar groter geworden voor hetgeen hij vandaag gedaan heeft.Een prestatie die veel belangrijker en groots is dan gelijk wat ook.Een jeugdige droom op zo'n dag in vervulling laten gaan is voor mij één van de mooiste dingen die er is.Laten we daar maar eens goed bij stilstaan.Ne mens zou er uiteindelijk wat emotioneel van worden.

Filip,ik hoop dat ge dit toch ne keer leest maar :
=D> =D> =D> =D> =D> Een dikke chapeau,ge zijt iemand met het hart op de juiste plaats.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Dees vandaag gereden samen met onzen Filty en Moonrider. De laatsten voor onzen eigen tocht van volgende week...

Het was een tocht met twee gezichten vond ik... Enkele mooie modderige, vettige stroken die echt de moeite waren...
Aan den andere kant jammergenoeg veel baan en ook veel "stapsteentjes" of "betondallekes" waardoor het vliegen werd...

Op de organisatie op zich nie echt veel aan te merken! Die was zeker goed, heel goed zelfs, daar doe ik niets van af!

Edge wrote:
Mannekes..hebben wij veel werk gehad om al die beton-dallekes terug op de camion te plaatsen. Ik wil wedden dat daar niemand vroeger op gereden had...Uniek in onze tocht.
Die vond ik er persoonlijk een beetje over... Was nogal gevaarlijk op die losliggende dallekes. Er hier veel zien te voet gaan, of heel traag rijden... Het was inderdaad de eerste keer dat ik op zoiets reed en hopelijk ook de laatste keer #-o
PR-barberiet
Mountainbiker

Post by PR-barberiet »

Rock Rider wrote: Die vond ik er persoonlijk een beetje over... Was nogal gevaarlijk op die losliggende dallekes. Er hier veel zien te voet gaan, of heel traag rijden... Het was inderdaad de eerste keer dat ik op zoiets reed en hopelijk ook de laatste keer #-o
Daar moet je niets achter zoeken hoor, grapje van Edge, we hadden de tocht uitgestippeld en dan lagen die dallekes er nog niet, ze moeten ze waarschijnlijk woensdag geplaatst hebben en ze waren spijtig genoeg nog niet opgevuld !

sorry
Post Reply