10/12/06 Dolhain
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ik heb die rit verleden jaar gereden,45km en 1115hoogtemeters,dus een serieuze rit.
Toen had het gevroren dus de grond lag hard,ik had 16km/h gemiddeld,het is continu bergop bergaf,met zeer weinig platte stukken.
Met het huidige weertje zal het er lastig bijliggen.
Er is zeer veel kans dat ik weer bij ben.
Toen had het gevroren dus de grond lag hard,ik had 16km/h gemiddeld,het is continu bergop bergaf,met zeer weinig platte stukken.
Met het huidige weertje zal het er lastig bijliggen.
Er is zeer veel kans dat ik weer bij ben.
de mud was er idd !
Maar toch vond ik het nog net te doen.
En al bij al blijft dit toch wel een van de sjiekste ardennen-tochten.
Doe daar nog een superbevoorrading, goede warme douches, een goede parking voor de deur bij en vooral de beste saucisson van d'ardennen !
Sommige afdalingskes waren toch tricky, ofwel waren de gladde wortels bedekt met een dikke laag bladeren, ofwel was het glibberen en glijden naar beneden.
Nu zit het er spijtig genoeg efkes op met de ardennen-tochtjes
Maar toch vond ik het nog net te doen.
En al bij al blijft dit toch wel een van de sjiekste ardennen-tochten.
Doe daar nog een superbevoorrading, goede warme douches, een goede parking voor de deur bij en vooral de beste saucisson van d'ardennen !
Sommige afdalingskes waren toch tricky, ofwel waren de gladde wortels bedekt met een dikke laag bladeren, ofwel was het glibberen en glijden naar beneden.
Nu zit het er spijtig genoeg efkes op met de ardennen-tochtjes
Mooie Ardennen-afsluiter, zeer vettig en daarom vrij technisch, soms toch wel alle hens aan dek in de afdalingen
De laatste stukken door de koeienweides vond ik not-done, dat was meer een uitputtingsslag dan mtb, da's iets voor bij droog weer.
Inderdaad heel goei worsten en op de bevoorradingen... Gluhwein begot!
Maar wij hebben het veiligheidshalve toch maar bij de groentensoep gehouden
Nu bike poetsen

De laatste stukken door de koeienweides vond ik not-done, dat was meer een uitputtingsslag dan mtb, da's iets voor bij droog weer.
Inderdaad heel goei worsten en op de bevoorradingen... Gluhwein begot!
Maar wij hebben het veiligheidshalve toch maar bij de groentensoep gehouden
Nu bike poetsen
Ik moet via dit medium Biestie en LuckyIron danken voor het aanprijzen van deze tocht. Ik had op de kalenders Dolhain al gevonden, maar dan wat aan het hoohelen geweest, en op hun verslagskes gevallen.
"de mooiste tocht" van het jaar zou ik het niet noemen, maar twas schitterend. zelfs die grasweides vond ik fantastisch, tot ik een paar gasten volgde die verkeerde kant uitgingen, al was dat naar beneden rijden door dat gras ook wel leuk.
verslagske staat op de site van de club www.mtbteamlangdorp.be, onder "bikers log".
"de mooiste tocht" van het jaar zou ik het niet noemen, maar twas schitterend. zelfs die grasweides vond ik fantastisch, tot ik een paar gasten volgde die verkeerde kant uitgingen, al was dat naar beneden rijden door dat gras ook wel leuk.
verslagske staat op de site van de club www.mtbteamlangdorp.be, onder "bikers log".
Na Pécrot vorige week was dit nog een kategorie of drie zwaarder.In Pécrot had ik nog een gemiddelde van 21,5 maar vandaag nauwelijks 16 km/h.Gelukkig had het niet meer geregend de laatste 24 uur want anders had het niet te doen geweest.Natuurlijk was er veel modder maar de echte blubber viel nog mee.Toch waren meerdere stukken niet te doen al fietsend wegens te steil en te slechte ondergrond.Afdalingen waar men wat snelheid kon behouden waren schaars.Bijgevolg hebben we toch vele honderden meters te voet moeten gaan.Het materiaal lijdt hier enorm.Remblokjes helemaal weg.
Dit was men eerste tocht in de Ardennen en ik denk voorlopig de laatste tot het volgende voorjaar en zomer.
De organisatie was in orde.Goede bepijling,ook gekalkt op de weg.De bevoorrading was uitgebreid(2x).De accomodatie van de kazerne was ook in orde.Dus we komen zeker terug naar deze streek maar dan in een ander seizoen.
Dit was men eerste tocht in de Ardennen en ik denk voorlopig de laatste tot het volgende voorjaar en zomer.
De organisatie was in orde.Goede bepijling,ook gekalkt op de weg.De bevoorrading was uitgebreid(2x).De accomodatie van de kazerne was ook in orde.Dus we komen zeker terug naar deze streek maar dan in een ander seizoen.
Ik was er gisteren ook bij! Inderdaad lag het er super vet bij, wat sommige afdalingen nogal glibberig en gevaarlijk maakten. Het was steeds op en af, weinig stukken om even bij te komen. Ik had het plezier om daar te rijden met een litespeed, een fiets van een vriend.. Wat een genot!
Enfin, het einde van deze rit was wat minder... kennelijk hadden we een pijltje gemist of zo, want opeens stonden we dus in een weiland dat steil naar beneden ging. We zijn daar maar te voet naar beneden gegaan en hebben vervolgens de fietsen over het prikkeldraad getild om zo terug op de weg te komen.
Enfin, het einde van deze rit was wat minder... kennelijk hadden we een pijltje gemist of zo, want opeens stonden we dus in een weiland dat steil naar beneden ging. We zijn daar maar te voet naar beneden gegaan en hebben vervolgens de fietsen over het prikkeldraad getild om zo terug op de weg te komen.