10/12/2006 Wielsbeke - 6de MTBUW-tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
baezie
Mountainbiker

Post by baezie »

ja man man man,wat een pechdag vandaag,
al platgevallen voor de start en juist voor de 2de bevoorrading in een grote plas voorwaarts gevallen en volledig onderkoeld de tocht verder gezet aan een tempo van een oud peetje.
mijn voeten en benen waren bevroren en mijn linkerknie was ook gezwollen en nu dat ik een bad heb genomen kan ik niet meer op mijn knie steunen.
anders was het een mooi parkoers met veel afwisseling erin.nog overal goed berijdbaar,khad het slechter verwacht en door mijn valpartij ook gene aprés verdoeme toch :(
denk dat al dienen tegenslag komt omdat gisteravond al van 21.30 in mijn bed ,kwas veel te fris aan de start :wink:

http://www.bloggen.be/flandriennico
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

Ja, het gebeurt nie veel maar ik heb vandag ook mijn deeltje pech gekregen. Alles ging goed tot :-D km 28 van de kleine toer( wou vroeg thuis zijn om de dochter nog wa te helpen met d'examens),maar dan BAAANG!!!!,mijne band ontploft ,zowel binnen als buitenband echt aan flarden :evil: :evil: . Dus heb ik de laatste 5 km maar te voet afgelegd(dank aan al die mensen die wilden helpen =D> =D> maar tja ik heb nen nieuwen buitenband nodig)want de pechdienst zou nog een klein half uurtje op zich laten wachten #-o (dien mens had het blijkbaar heel druk).Na nen overvolle afspuitplaats,doucheplaats en cafetaria ben ik een beetje bedeesd afgedropen :cry: .Maar de tocht zelf was OK hoor ,mooie off-road stukkenen goeie bepijling en bevoorading.Volgend jaar weer op afspraak met wa meer geluk :wink: en voor de grote afstand.
beginner
Mountainbiker

Post by beginner »

ook terug van het tochtje... Ook maar de kleinen toer gedaan. Twas leuk rijden door die enorme plassen :P Tnadeel was wel dak volledig doornat was en da is nie ideaal om verder te rijden :-?
hottentotje
Mountainbiker

Post by hottentotje »

:lol: Zon, ochtendnevel, goesting en vooral veel slijk! Het kon nie kapot vandaag. Mooie rit! Was wel een beteke koud om aan te zetten en na de bevoorrading, maar het parcours maakte veel goed. Enkel die losse betonprofielen in het tweede deel waren een beetje tricky.

Tot volgend jaar!
johanc
Mountainbiker

Post by johanc »

Omdat het blijkbaar de tocht van de pechvolgels is, zal ik ook mijn bijdrage doen. In lastige strook voor de 1ste bevoorrading derailleur afgebroken aan de pat. Half uurtje wachten en opgepikt door de pechdienst en iederdaad veel mensen die vragen of ze kunnen helpen !!!

Johan C.
carlton
Mountainbiker

Post by carlton »

inderdaad mooie rit, met enkele zeer lastige stukken die maar bleven duren
die grasstenen waren inderdaad zeer gevaarlijk vooral als je er met je band inschoot.
doe zo verder organisatie

49km op teller
21,4 gem met dank aan millenniumteam[/url]
herder pollie
Mountainbiker

Post by herder pollie »

ook mijn deel van de pech gehad vandaag
kheb tot km 24 MISS BELGIE kunnen volgen
(onderweg had hij wel een klein euvel aan de vélo maar zonder de peugot van jacques en de choklat heeft em da wel goe opgelost)
tot ik net voor de bevoorrading inde zware strook keihard onderuit ging en kennis maakte met de uitstekende stenen
maar toch op karakter en met gezwollen knie de 49.3 km tot een goe einde gebracht
ps: net na de 2de bevoorrading werden we getrakteerd op een gratis carwash en de meeste modder van ons vehicle was verdwenen

greettzz from maarkedal
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Oei oei oei,waar was Filliberke :evil: om schouder aan schouder naar huis te rijden???? 'K Had vandaag wel ne goeie invaller om die taak over te nemen:bedankt Joke. :lol: =D>

Vanmorgen samen met Vtttje,Cowboy Peter,Nelle en zijne maat vertrokken voor een amuseer-ritje.(De uitdaging van NiKo Eeckhout maar naast me neergelegd :wink: )Alles op 't gemakske gedaan en toch overal probleemloos kunnen rijden.Enkele voor mij toch,zeer mooie modderstroken =D> .(Strook voor de 1ste bev. Zaaaaaaaaalig!!!!! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: )

Zoals we wisten was het een tochtje in een streek die niet veel bereden wordt.Prima zo!! en misschien nog wat verder zoeken om de road-stroken nog wat te onderbreken.Thierry en co zullen daar wel voor kijken hé.

Prima bevoorradingen met een lekkere Wortegemsen :drunk: om de teentjes op te warmen.Heel goeie afspuitstand die goed zijn werk had =D>

Nog ne leuken après gehad,met eerder vernoemde mannen (en vrouwkes),gezicht kunnen plakken op PR-barberiet. Lokske36000 nog vlug ne keer overgewaait om ne goeiendag te zeggen(moest weer in zijn treintje deze nm.)Lichteveldenoare,Vtpptje,......

Nog wat blijven hangen tot de vedette van den dag ging binnenkomen:
PETITREMI =D> =D> met in zijn wiel een vermoeide Filip Meirhaeghe. :oops:
Nen dikke proficiat aan remitje en ne zeer grote chapeau aan Filip =D> =D> =D> =D> =D> =D> :waren alle kampioenen maar zo.

Om het niet te heel laat te laten komen,toch maar vertrokken rond 14u om de andere kampioen van Belgie aan het werk te zien:Nyske :wink:
Van de ruim 1100deelnemers waren de meesten al thuis vrees ik.

Vandaag de 4 kampioenen van Belgie aan het werk gezien,wat moet ne coureurliefhebber nog meer hebben.

4,ja ja 4!!!!!!Niko op de weg =D>
Filip in 't mtben =D>
Sven in 't veld =D>
Voltman in den après :drunk:

Volgend jaar ben ik er terug.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Ik zal me hier eens onpopulair maken. Voor de eerste keer naar Wielsbeke afgezakt en 't zal wellicht de laatste keer zijn.

Ik wil gerust toegeven dat deze organisatie goed werkte. De bepijling en de bevoorradingen waren zeer goed, alsook de bikewash. De bar en inschrijving was wat druk, maar alles verliep relatief vlot. De doucheruimte was eigenlijk te beperkt. We werden er wel zeer goed ontvangen. Je moet de organisatie het nodige geluk wensen omdat ze het aandurven een streek aan te doen die door alle andere TT's in de buurt niet gedaan wordt.

Maar daar lag nu ook de zwakte van deze tocht. Ik wil hier zeker het werk van de organisatie niet afbreken, maar dit parcours was echt niet aan mij besteed. Veel te veel baan. Pas na 7km een eerste deftige offroadstrook. Komt daar nog eens bij dat ik betonkeien-, -dalen en stapstenen niet als offroad beschouw. Eigenlijk waren er buiten een viertal boomgaarden maar 4à5 deftige offroadstroken. Die waren wel tamelijk lang en zeer zwaar. Gelukkig maar, daardoor was de tocht voor mij persoonlijk toch nog een beetje de moeite. Ze wogen echter toch te licht om deze tocht voor mij geslaagd te noemen. Ik reed zelfs zo snel dat de forumtrein me niet ingehaald heeft, wat zeer uitzonderlijk is. En dat wijst alleen maar op een veel te vlot parcours.

Soit, ik ben blij dat ik eens heb mogen kennismaken met deze streek. Ik kan me wel voorstellen dat bikers die niet zo frequent rijden, van deze tocht hebben kunnen genieten en dat ze zeer tevreden waren met de vele ruststroken tussen de zwaardere stukken. Sorry Edge en PR-barberiet, maar volgend jaar zal ik er wellicht niet bij zijn, maar toch succes met de volgende editie.
Deureterter
Mountainbiker

Post by Deureterter »

Image

Vanmorgen den toertocht gereden en in orde bevonden.
Post Reply