09/12/2006 Herstberge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
het was een prachtige tocht,, mijn nichtje ha me al over 3 jaar gezegd kom eens naar hertsberge ,plat moar lastig man, den eerste keer mijn pere gezien moar achter 3 jaar nog altijd schoon die bossen de natuur man man en da loske met diene grote plas verstand op nul en erdoor ,stoempen en stoempen. en op laatste het bergje verstand op nul en stoempen kort en goe was prachtig hertsberge. bedank voor prachtige dag tot volgend jaar zullen we bossen van vlaanderen weer temmen
Genieten...dat was het deze namiddag. Genieten van het begin tot het einde. Wat een prachtige tocht! Ook de opbouw mocht er wezen. Een eerder gemakkelijk begin waar je goed kon doorvlammen...maar na een tiental km verminderde het tempo door de prachtige passages in de bossen. Vanaf de eerste bevoorrading was het parcours schitterend (voordien was het ook reeds prima) en de finale was om duimen en vingers af te likken.
De regen van de voorbije week was eigenlijk niet zo slecht, want zo kreeg de tocht net dat tikkeltje meer. Goed berijdbare dreven werden afgewisseld met modderige stroken waar toch geen voet aan de grond moest gezet worden. Perfect! Bovendien konden we af en toe genieten van een zalig zonnetje. Wat wil een mens nog meer? Ah ja, nog een toffe babbel met enkele forumbikers. En die was er ook. Achteraf nog wat nader kennis gemaakt met Veeteeteetje, Veeteepepeetje, Veeteesofietje, Filiberke ,Lichterveldenoare en Superfan (die druk in de weer was). Wel spijtig dat die frietjes er niet waren. Zelfs de blik van Filiberke kon Superfan niet vermurwen.
Dan maar genoten van de hot-dogs.
Proficiat aan de organisatie!
Tot volgend jaar...maar eerst volgende week goeiedag gaan zeggen aan de buren uit Moen.
Ach ja, dit moest me nog eventjes van het hart. Na de cola-stand zag ik mensen van de organisatie bezig met het opruimen van weggeworpen blikjes. Triestig
... zeker voor mensen die een "natuursport" beoefenen.
De regen van de voorbije week was eigenlijk niet zo slecht, want zo kreeg de tocht net dat tikkeltje meer. Goed berijdbare dreven werden afgewisseld met modderige stroken waar toch geen voet aan de grond moest gezet worden. Perfect! Bovendien konden we af en toe genieten van een zalig zonnetje. Wat wil een mens nog meer? Ah ja, nog een toffe babbel met enkele forumbikers. En die was er ook. Achteraf nog wat nader kennis gemaakt met Veeteeteetje, Veeteepepeetje, Veeteesofietje, Filiberke ,Lichterveldenoare en Superfan (die druk in de weer was). Wel spijtig dat die frietjes er niet waren. Zelfs de blik van Filiberke kon Superfan niet vermurwen.
Proficiat aan de organisatie!
Ach ja, dit moest me nog eventjes van het hart. Na de cola-stand zag ik mensen van de organisatie bezig met het opruimen van weggeworpen blikjes. Triestig
-
m-biker
- Mountainbiker
- Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride
ook thuis geraakt!
namens onze ganse ploeg : bedankt aan alle deelnemers!! Het doet dan nog eens exta deugd na deze moeilijke aanloop (lees: nat, koud) deze positieve kritieken te horen!
vandaag ook Geertje leren kennen
. Katrien20 gezien, maar op dat moment te druk om me voor te stellen...
uiteindelijk nog een magnifiek momentje gehad: de laatste 13 km mogen 'ontpijlen' wat dus uiteindelijk een nacht-vtt werd door de Hertsbergse Bossen... SUPER!!
Trouwens dan ook nog Leif Hoste tegengekomen op het parcours...
nu ga ik slapen! uitgeput!! tot de volgende... en nogmaals BEDANKT !!
namens onze ganse ploeg : bedankt aan alle deelnemers!! Het doet dan nog eens exta deugd na deze moeilijke aanloop (lees: nat, koud) deze positieve kritieken te horen!
vandaag ook Geertje leren kennen
Trouwens dan ook nog Leif Hoste tegengekomen op het parcours...
nu ga ik slapen! uitgeput!! tot de volgende... en nogmaals BEDANKT !!
Zalig ritje!! Voor de organisatie enkel lof
Ik had deze zomer al een rit gedaan in Hertsberge die super was, maar deze winter editie is echt wel af.
En van al dat verkeer heb ik niet veel last gehad (om 8u45 aangezet)
Als het links en rechts van een boswegel vol rijdt, dan is de beste en snelste weg gewoon door het midden. Ge zit wat dieper in het slijk en ge zijt wat vuiler op het einde van de rit, mo de voldoening is nog zo groot.
Ik had deze zomer al een rit gedaan in Hertsberge die super was, maar deze winter editie is echt wel af.
En van al dat verkeer heb ik niet veel last gehad (om 8u45 aangezet)
Als het links en rechts van een boswegel vol rijdt, dan is de beste en snelste weg gewoon door het midden. Ge zit wat dieper in het slijk en ge zijt wat vuiler op het einde van de rit, mo de voldoening is nog zo groot.
- the voltman
- Kerstman
Post by the voltman »
@superfanneke en organisatie:
2700 x bravo, echt een pracht van een rit, schitterend gewoon door die bossen, hertsberge mag gerust een koninginenrit genoemd worden.
Spijtig genoeg zonder aprés, ik ken mijn eigen, k'blijf altijd plakken en maar wijselijk beslist om na de rit direct huiswaarts te keren want moest nog naar de kerstmarkt op de kinderen hen school, het vrouwke had daar met enkele vriendinnen afgesproken en dan wilde ik haar nie ontgoochelen door te laat thuis te zijn, want mijn vrouwke is der eentje uit de duizend.
greetings the voltman
2700 x bravo, echt een pracht van een rit, schitterend gewoon door die bossen, hertsberge mag gerust een koninginenrit genoemd worden.
Spijtig genoeg zonder aprés, ik ken mijn eigen, k'blijf altijd plakken en maar wijselijk beslist om na de rit direct huiswaarts te keren want moest nog naar de kerstmarkt op de kinderen hen school, het vrouwke had daar met enkele vriendinnen afgesproken en dan wilde ik haar nie ontgoochelen door te laat thuis te zijn, want mijn vrouwke is der eentje uit de duizend.
greetings the voltman
-
Orson
- Mountainbiker
Ook ik moet mij bij al de goede commentaar aansluiten.
- Een enorm prachtige rit, vooral voor mensen die houden van singletracks en bossen.
- Bewegwijzering was gewoon uitstekend.
- Perfecte bevoorradingen gewoon, kan niet beter.
- Vriendelijke organisatoren.
- Gratis Hot Dog op het einde en wat gratis energie voor tijdens een volgende rit
In iedere geval chapeau voor de organisatoren en volgende keer zie je ons zeker terug
P.S. voor de mensen die schreven dat het ploeteren in de modder was. Dat vond ik toch sterk overdreven hoor. Kom maar eens rijden in de regio Ninove, geraardsbergen of Appelterre daar is het wat anders qua bereidbaarheid.
- Een enorm prachtige rit, vooral voor mensen die houden van singletracks en bossen.
- Bewegwijzering was gewoon uitstekend.
- Perfecte bevoorradingen gewoon, kan niet beter.
- Vriendelijke organisatoren.
- Gratis Hot Dog op het einde en wat gratis energie voor tijdens een volgende rit
In iedere geval chapeau voor de organisatoren en volgende keer zie je ons zeker terug
P.S. voor de mensen die schreven dat het ploeteren in de modder was. Dat vond ik toch sterk overdreven hoor. Kom maar eens rijden in de regio Ninove, geraardsbergen of Appelterre daar is het wat anders qua bereidbaarheid.
Tja veel kan ik hier niet meer aan toevoegen eh,dit is gewoon een supertocht,er moesten er meer zijn zoals deze.
Van drukte viel het goed mee,geen opstoppingen gezien.Bij momenten reed ik heel alleen zelfs.Ondanks de vele regen lag het parkoer er zeer goed bij.Voor mij was dit weer een perfecte bikevoormiddag!
Proficiat aan de Hertetrappers

Van drukte viel het goed mee,geen opstoppingen gezien.Bij momenten reed ik heel alleen zelfs.Ondanks de vele regen lag het parkoer er zeer goed bij.Voor mij was dit weer een perfecte bikevoormiddag!
Proficiat aan de Hertetrappers
We zijn altijd bereid daar te rijden.Orson wrote: Kom maar eens rijden in de regio Ninove, geraardsbergen of Appelterre daar is het wat anders qua bereidbaarheid.
Maar je hebt gelijk dienen plakleem is wat anders dan die zanderige moddergrond van Hertsberge. Maar euhm.. menig lezer die niet deelgenomen heeft zou wel eens kunnen denken dat het een 'vliegparcours' was maar dat was het toch niet, er zaten toch een aantal zware stroken tussen.
-
taupiesj van dzoarlinge
- Mountainbiker
Post by taupiesj van dzoarlinge »
skieve lupers waren met vier man aanwezig. Iedereen zich goed geamuseerd. Volgend jaar terug.