Rockrider 8.1 Decathlon

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Nessie
Mountainbiker

Post by Nessie »

B@rt wrote:Het is inderdaad de fiets die telt, hoe zit het bij jullie met de schijfremmen want dat is mijn enigste twijfelpunt, als ik hier zo een beetje lees opt forum dan zijn er toch een aantal topic die over de problemen van schijfremmen gaan.
De schijfremmen remmen perfect :wink:
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

Nessie, zijn dit nog altijd de Hayes Sole's of zijn het voor 2006 al andere exemplaren? Met de Sole's die op 2005 8.1 zaten, nooit problemen meegehad... Piepen in natte omstandigheden zelfs minder dan mijn Shimnano LX'en. Als je twijfelt tussen schijfremmen en v-brakes neem gewoon schijven, hun remvermogen is zalig groter. Een fietsenmaker zei me ooit eens; "ga eens kijken in Duitsland waar het relief beter is om te mountainbiken dan hier, V-brakes zie je er enkel op heel goedkope of weightweenies hun fietsen. de merken die goedkoop een fiets met hydrolische exemplaren verkopen, hebben een gat in de markt."

Dus als je het mij vraagt, niet twijfelen, ga voor schijven en die 8.1 :-D

Bert
Nessie
Mountainbiker

Post by Nessie »

Jip, nog altijd dezelfde: hydraulische schijfremmen Hayes HFX Nine 160 mm.
Rocky Rider
Mountainbiker

Post by Rocky Rider »

B@rt wrote:Het is inderdaad de fiets die telt, hoe zit het bij jullie met de schijfremmen want dat is mijn enigste twijfelpunt, als ik hier zo een beetje lees opt forum dan zijn er toch een aantal topic die over de problemen van schijfremmen gaan.
Ik heb mijn rockrider nu zo'n dikke twee maanden. En ik ben er dik tevreden van. Schijfremmen zijn echt wel bangelijk. Als ik rem sta ik onmiddellijk stil, dit in tegenstelling tot 'gewone' remblokjes. Onlangs wel al de voorste rem moeten laten nakijken, want voorste remplaatjes waren volledig weg en alle olie eruit maar dat was na een hels modderige tt in Ternat (19/11/06), daar hadden veel mensen achteraf stukken aan hun remmen/derailleurs.
Maar voor de rest een prachtige fiets voor dat geld. Ik ga wel zsm nog van die 'barrekes' op 't stuur zetten. :evil:

En wat den Decathlon betreft. Ik ben zefl van Antwerpen en ik ga al jaren naar het Antwerpen filiaal voor al m'n sportgerief en heb gemerkt dat de service afhankelijk is van de persoon die je voor je krijgt. Er zijn er bij die megaveel uitleg geven en vriendelijk zijn. Anderen hebben precies liever geen klanten ... :roll:

Nessie & co, heel veel succes met jullie bikejes toegewenst en wie weet komen we elkaar wel eens tegen op een TT ergens ten lande. 8)
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

moest mijn bike gestolen worden, koop ik een decathlon denk ik (diene v 1000). Ik demonteer m helemaal, plak er een marzo onder en steek m goed in elkaar en raggen dan maar!
ma hoop uiteraard da mn bike ni gepikt wordt..
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

Hubertje wrote:moest mijn bike gestolen worden, koop ik een decathlon denk ik (diene v 1000). Ik demonteer m helemaal, plak er een marzo onder en steek m goed in elkaar en raggen dan maar!
Dien van 1000 euro, das dien waar ik mee rijd :-D
Marzochi fan? die RS reba mag er anders ook wel zijn hoor...
Nu ieder zijn merk, ik heb nog nooit met een marzo gereden, maar wel veel goeds over gehoord
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Rockrider_be wrote:
Hubertje wrote:moest mijn bike gestolen worden, koop ik een decathlon denk ik (diene v 1000). Ik demonteer m helemaal, plak er een marzo onder en steek m goed in elkaar en raggen dan maar!
Dien van 1000 euro, das dien waar ik mee rijd :-D
Marzochi fan? die RS reba mag er anders ook wel zijn hoor...
Nu ieder zijn merk, ik heb nog nooit met een marzo gereden, maar wel veel goeds over gehoord
da ziet ge toch da em marzocchi fan is :p ik ben ier nu toch al een paar maandjes opt forum dusja :p
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

lol.. idd. De reba is idd een zeer goede vork, heeft maar 1 nadeel.. het is gene marzo (en hij heeft ook die look ni ;) ). Ik heb qua vering echter met nog niets gereden dat beter veert dan een marzo (en zeker geen fatty), maar dat kan mss ook aan afstellingen liggen.
StoNic
Mountainbiker

Post by StoNic »

Schoon fietske eigenlijk =D>

En wat hebt ge een een goede smaak van kleur :lol: Ik ben ook voor een mat zwarte gegaan. Dan moet ik hem niet te kuisen tot hij blinkt :lol:
Post Reply