rockrider 8.1

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

Ik heb wat gezocht op het net, oa op het franse rockrider forum.
Hier vond ik verschillende negatieve ervaringen met een Manitou axel van 2006. Blijkbaar zou dit ook de reden zijn voor de vervanging naar een Rockshox Tora. Dus ik zou toch wel gaan voor de 8.1 van 2007. Op dit franse forum zijn ze ook bezig met dezelfde discussie als wij... :-D
Bij hun gaat de voorkeur ook toch wel naar een 2007, voor zover mijn frans het een beetje toelaat om het te begrijpen. Ik houd de geintereseerden op de hoogte.

Groeten,Bert
beginner
Mountainbiker

Post by beginner »

Bert, SUPER!!!

Zou het ook niet zijn dat als je nu nog enen koopt (editie 2006 voor 599€) en er is iets mis met je voorvork, dat deze dan zou vervangen worden door zo een Rockshox Tora? Denk je trouwens dat ze nog zouden afslaan in prijs? Zou er een verschil zijn als ik hem naar kortrijk zou gaan halen of in Roncq?

thx
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Denk niet dat ze nog veel zullen zakken in prijs. Wat ik wel weet dat in verleden slechtere onderdelen (vb vork) gratis werden vervangen door een betere...
Verschil tussen Roncq en Kortrijk... voor zover ik weet zijn de prijzen gelijk... Alleen kan het zijn dat de een iets vroeger de nieuwe modellen heeft dan de ander... (Roncq eerst dan...)
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

Een prijsverschil zal er volgens mij niet zijn. In Frankrijk hebben ze de nieuwe modellen inderdaad eerder hebben dan in Kortrijk in de meeste gevallen.Ik weet niet of ze de Axel in geval van een defect zouden vervangen naar de Tora... Ik heb er geen ervaring mee, maar er zijn anderen die wel ervaringen in die aard hebben, zoals de oude Hayes sole's schijfremmen die gratis naar Hayes nine's werden geupgraded.
ik denk wel dat ze de prijs van een 2006 wel nog naar beneden gaan halen, ik geef een voorbeeld, toen in 2002 de 5.5 uit het aanbod verdween werd hij uitverkocht met 30% korting, een maat van me heeft op die manier een gekocht.En aangezien decathlon van merknaam verandert zal de prijs nu ook wel serieus zakken, dat lijkt me logisch.

Ik heb ook nog gehoord dat de Rockriders in duitsland goedkoper zijn dan bij ons... Of dit klopt weet ik niet, want op de duitse decathlon site staat geen prijs :-?

Groeten, Bert
beginner
Mountainbiker

Post by beginner »

Stel dat dit klopt en je een rockrider in duitsland gaat kopen, levert dit dan geen problemen op als je mankementen aan je fiets hebt en er hier bv in kortrijk mee naar de decathlon gaat?
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Hier vond ik verschillende negatieve ervaringen met een Manitou axel van 2006
Klopt niet, de 2006 heeft geen Manitou Axel meer (omdat er inderdaad klachten kwamen). Enkel de 2005 heeft een Axel.

Jawel, de garantie is internationaal, je kan overal terecht voor onderhoud/herstelling

De 8.1 2005 had 2 zwakke(re) punten : die manitou vork en de Hayes Sole remmen. Beiden zijn in de huidige 2006 versie dan ook vervangen naar hayes Nine, en Rockshox. in feite heeft deze huidige fiets geen zwakke punten meer. Voor de huidige prijs van 599 heeft het geen zin te wachten, de voorraad is nu al bijna uitgeput en ze zullen dus ook niet nog goedkoper worden.[/quote]
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

de 2006 had nog een axel, de 2007 een torah ;)
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

inderdaad, sorry, was mis, verwarde met de 9.1.
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

Ik dacht al dat ik een afspraak met de oogarts moest maken :lol:
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

beginner wrote:Stel dat dit klopt en je een rockrider in duitsland gaat kopen, levert dit dan geen problemen op als je mankementen aan je fiets hebt en er hier bv in kortrijk mee naar de decathlon gaat?
Geen idee, maar volgens mij zijn de garantie voorwaarden internationaal... Als je in Brazilie een Rockrider koopt zullen ze die hier ook moeten herstellen denk ik. Persoonlijk zou ik wel géén gaan kopen in Duitsland. Frankrijk of België en kijken waar je een mechanieker/verantwoordelijk vind niet moeilijk doet en veel van zijn job afweet.

@ iemand die een boekje heeft van de 2007 modellen, wat zijn de specs van een 8.2 of die hetzelfde gebleven? even offtopic, maar kzou het wel eens willen weten :-D

Groeten Bert
Post Reply