Commencal frames

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Stappertje
Mountainbiker

Commencal frames

Post by Stappertje »

Is er wellicht iemand op dit forum die ervaring heeft met de frames/bikes van Commencal.

Ik heb twee opties, te weten;

- een VIP NUTS 5 frame aanschaffen maar weet absoluut niet welk geïntregeerd balhoofdstel daarin past, indien iemand me dit kan melden dan graag advies.

- een complete supernormal deluxe aanschaffen wat eigenlijk qua geometrie en uitvoering een totaal ander frame is dan de VIP NUTS 5

Alle positieve en negatieve info is welkom, echter het belangrijkste voor me is welk balhoofdstel er in de VIP frames passen.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Krijg je het balhoofdstel niet meegeleverd?
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

Ik heb me ongeveer 2 jaar geleden een Vip NUTS gekocht en heb er eigenlijk nog geen moment spijt van gehad.

Het frame van de SuperNormal heeft inderdaad een iets andere geometrie.
Ik heb zelf een RaceFace Deus Balhoofd laten steken (kreeg het er zelf niet in geperst).

Als je niet alles apart wenst te kopen kan je natuurlijk een Commencal Flame of een 2006 Essence kopen die gebaseerd zijn op de Vip NUTS.

Weet je al waar je het frame of de fiets gaat kopen ? De invoerder voor Vlaanderen is vorig jaar namelijk gestopt met Commencal. In het Brusselse zijn er wel nog een paar winkels die Commencal verdelen.
Stappertje
Mountainbiker

Post by Stappertje »

Hubertje wrote:Krijg je het balhoofdstel niet meegeleverd?

Volgens mij niet, staat tenminste niet op het internet-plaatje.

Ik moet wel eerlijk vertellen dat ik alleen nog maar via het net heb gekeken.
Stappertje
Mountainbiker

Post by Stappertje »

FastFreddy272 wrote:Ik heb me ongeveer 2 jaar geleden een Vip NUTS gekocht en heb er eigenlijk nog geen moment spijt van gehad.

Het frame van de SuperNormal heeft inderdaad een iets andere geometrie.
Ik heb zelf een RaceFace Deus Balhoofd laten steken (kreeg het er zelf niet in geperst).

Als je niet alles apart wenst te kopen kan je natuurlijk een Commencal Flame of een 2006 Essence kopen die gebaseerd zijn op de Vip NUTS.

Weet je al waar je het frame of de fiets gaat kopen ? De invoerder voor Vlaanderen is vorig jaar namelijk gestopt met Commencal. In het Brusselse zijn er wel nog een paar winkels die Commencal verdelen.
Ik heb uit een wat oudere 02bikers een korte test gelezen (die met 100 testbikes uit augustus 2006) daarin staat de Flame getest en komt heel erg naar tevredenheid uit die test.

Maar omdat ik een wit kader prefereer heb ik dus keuze uit de supernormal of de VIP NUTS 5 frameset. met bertrekking tot het balhoofd voor de VIP vroeg ik me af welk zou passen, daar ooit eens in de o2bikers een verslag heeft gestaan over geïntregeerde balhoofstellen en enorme verscheidenheid in maten.

Hier in nederland is per 2007 Amazing wheels de importeur, heb echter nog geen nederlandse dealers kunnen achterhalen. Wellicht dat iemand van jullie een Franse of Belgische internetshop kent.
J-BIKER
Mountainbiker

Post by J-BIKER »

de nieuwe verdeler is nu mobi bikes lokeren www.mobibikes.be :wink:
stuur hem eens een mailtje over je balhoofd hij weet zeker een antwoord
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

ik heb nu een maand of 2 een vip nuts2 frame met fsa orbit x headset maar dat was versleten heb zelf een headset geplaatst vrij makkelijk twee planken een lange stang een lockmoer en een vleugelmoer en draaien maar.

voor de rest zit en doet hij wat ik er van verwacht.

echt een top frame naar mijn smaak
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

topframe it is.. droomframe zels
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

Hubertje wrote:topframe it is.. droomframe zels
ik moet u gelijk geven, is een van de mmoiste ht alu frames. =P~
Stappertje
Mountainbiker

Commencal frames

Post by Stappertje »

Kijk da's positief allemaal, knoop reeds doorgehakt ik ga vanmiddag een VIP Nuts 5 kader bestellen.
Bedankt voor jullie informatie
Post Reply