rockrider 8.1
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Decathlon cycle is sinds 2007 voor goed gedaan , en het fietsenmerk van de Franse sportgigant heet voortaan B'twin cycle en voor topmodellen B'twin Racing. Op het net vind je al foto's van de nieuwe modellen, maar nog geen specificaties jammer genoeg, wat je wel kan zien op de foto's is dat de manitou verandert werd naar een ander merk, waarschijnlijk een Rockshox Tora. Enkele foto's kun je zien op dit forum bij "Mountainbike nieuws" dacht ik...
Waarschijnlijk zullen dus de modellen van 2006 (waar nog decathlon op staat) aan spotprijzen verkocht worden op plaats te maken voor de B'twins. Wil je een decathlon? Koop snel nu een of wacht tot in de solden.Wil je een B'twin nog even geduld.
Kwaliteit is hetzelfde gebleven=goed!
Ik wil je gerust op de hoogte houden van de stand van zaken! voor de rest kan ik je aleen verwijzen naar http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=28817
http://www.btwincycle.com
http://www.decathlon.fr (is sneller up to date dan van Belgie
)
Groeten,Bert
Waarschijnlijk zullen dus de modellen van 2006 (waar nog decathlon op staat) aan spotprijzen verkocht worden op plaats te maken voor de B'twins. Wil je een decathlon? Koop snel nu een of wacht tot in de solden.Wil je een B'twin nog even geduld.
Kwaliteit is hetzelfde gebleven=goed!
Ik wil je gerust op de hoogte houden van de stand van zaken! voor de rest kan ik je aleen verwijzen naar http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=28817
http://www.btwincycle.com
http://www.decathlon.fr (is sneller up to date dan van Belgie
Groeten,Bert
Bert,
eerst en vooral bedankt voor al uw moeite. Je mag me heel zeker op de hoogte houden...
Is het dan verstandig om nu nog een 8.1 te kopen of beter te wachten (qua kwaliteit en zo). Vanaf wanneer zijn het solden in decathlon? Dat ik hem niet koop en de week erna een heel stuk van de prijs is he :)
grtz,
Brecht
eerst en vooral bedankt voor al uw moeite. Je mag me heel zeker op de hoogte houden...
Is het dan verstandig om nu nog een 8.1 te kopen of beter te wachten (qua kwaliteit en zo). Vanaf wanneer zijn het solden in decathlon? Dat ik hem niet koop en de week erna een heel stuk van de prijs is he :)
grtz,
Brecht
-
Barteken
- Mountainbiker
- Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)
Mijn ervaring met Decathlon is dat ze meestal niet wachten op solden om hun eindereeksen af te prijzen.
Nu, ik ben recent in Kortrijk geweest en had niet de indruk dat er veel op voorraad was.
Misschien nog een tipje : ik rij met 8.2 (van 2005) en heb recentelijk problemen gehad met achterwiel, body versleten. Blijkt nu dat body speciaal voor Decathlon werd gemaakt en dat hij heel moeilijk te krijgen is. Bij Decathlon zijn ze op de hoogte, want heb een nieuwe set wielen gekregen aan heel goede voorwaarden.
Misschien bij aankoop andere wielen proberen te krijgen... stelt zich dat probleem niet meer.
Groeten
Nu, ik ben recent in Kortrijk geweest en had niet de indruk dat er veel op voorraad was.
Misschien nog een tipje : ik rij met 8.2 (van 2005) en heb recentelijk problemen gehad met achterwiel, body versleten. Blijkt nu dat body speciaal voor Decathlon werd gemaakt en dat hij heel moeilijk te krijgen is. Bij Decathlon zijn ze op de hoogte, want heb een nieuwe set wielen gekregen aan heel goede voorwaarden.
Groeten
ik ben ook recent in Kortrijk geweest, gisteren zelfs :) Damn man, ik ken daar echt niets van e van al die velos. Kan der mij ginder keer enen een uitgebreide uitleg geven over die fietsen
Kheb het liever van mensen met ervaring met zulke fietsen dan van die verkopers ginder. Die kunnen u de dingen zelf aanwijzen. Die verkopers gaan da nie doen 
Last edited by beginner on Wed 06 Dec 2006 12:07, edited 1 time in total.
gisteren naar decathlon Roeselare geweest ook voor een rr8.1, er stonden er nog 2 maat M, ideaal voor mij maar toen zag ik de catalogus 2007 en daar stond de nieuwe Btwin rockrider 8.1 in enigste verschil is de vork een RS Tora 302 ipv Manitou axel elite.
De verkoper die ik gisteren had beweerde dat de nieuwe vanaf maart er is terwijl er in de catalogus een prijs staat voor de nieuwe tot maart 2007
maw hij was dus niet echt op de hoogte. Die rockrider 8.1 wil ik dus ook wel maar ik zal proberen wachten op de solden, brengt dat niets op of zijn ze niet meer leverbaar dan koop ik het nieuwe model aan 599€
off topic die 8XC en 9XC zijn zalig
(maar ferm boven mijn budget
je krijgt er zelfs een 2de set wielen bij om op de baan te fietsen)
De verkoper die ik gisteren had beweerde dat de nieuwe vanaf maart er is terwijl er in de catalogus een prijs staat voor de nieuwe tot maart 2007
off topic die 8XC en 9XC zijn zalig
De rr 8.1 van het nieuwe model kosten altijd in het begin €699. Tegen september oktober verlagen ze de prijs naar €599. Dit was in 2004 zo toen de 2005 modellen uitkwamen en in 2005 ook toen de 2006 modellen uitkwamen... Normaal zullen je die trend wel volgen voor dit jaar.
Met een beetje geluk koop je inderdaad een 8.2 voor verminderde prijs, dan moet je volgens mij wel al een goede onderhandelaar zijn
Als de fiets van onderdelen niet verandert is behalve de vork dan verandert er eigenlijk niet zoveel, alleen is de manitou een exemplaar op lucht/veer en de Tora een veer. Dus in theorie is de manitou gevoeliger, toen ik mijn 8.1 nog had, heb ik toen ook eens op de Scott Scale 60 van mijn nonkel gereden, die een RS Tora had. persoonlijk sprak die vork me meer aan.
Zoals je misschien wel merkt, twijfel ik ook wel een beetje want het design van het kader is totaal anders en met een recent model rijden is ook wel leuk. Maar aan de andere kant is een lager prijskaartje ook wel leuk.
@ B@rt => Ook ik droom van een 8xc, nog wa tunen om nog wat gewicht eraf te krijgen en nog meer kwijlen
En nog iets, die site's van decathlon spreken elkaar echt wel tegen! op de franse versie van btwincycle.com staat nu een foto van het model waar ik nog heb meegereden, 2 jaar oud
Groeten, Bert
Met een beetje geluk koop je inderdaad een 8.2 voor verminderde prijs, dan moet je volgens mij wel al een goede onderhandelaar zijn
Als de fiets van onderdelen niet verandert is behalve de vork dan verandert er eigenlijk niet zoveel, alleen is de manitou een exemplaar op lucht/veer en de Tora een veer. Dus in theorie is de manitou gevoeliger, toen ik mijn 8.1 nog had, heb ik toen ook eens op de Scott Scale 60 van mijn nonkel gereden, die een RS Tora had. persoonlijk sprak die vork me meer aan.
Zoals je misschien wel merkt, twijfel ik ook wel een beetje want het design van het kader is totaal anders en met een recent model rijden is ook wel leuk. Maar aan de andere kant is een lager prijskaartje ook wel leuk.
@ B@rt => Ook ik droom van een 8xc, nog wa tunen om nog wat gewicht eraf te krijgen en nog meer kwijlen
En nog iets, die site's van decathlon spreken elkaar echt wel tegen! op de franse versie van btwincycle.com staat nu een foto van het model waar ik nog heb meegereden, 2 jaar oud
Groeten, Bert