Canyon 2007

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

De Fiets op diene foto is wel nog vreeed proper voor al op een eerste rustplek te komen :-D

Maar inderdaad, nice bikes...
Vooral die Ultimate CF reeks is echt wel geil :-D
Maar ik blijf een beetje twijfel hebben bij de afwerking en kwaliteit van de kaders...
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

@o2biker: Dat is idd de RC7. Ik twijfel persoonlijk nog tussen een rc7 en een xc7. Ik kan zo via het net onmogelijk beslissen, dus ik denk dat ik eens een mailtje naar hun service centre in heerlen ga sturen of ik eens een testritje mag maken.

@Barny: En hoeveel kost die endorfin dan, want dat ziet er mij toch ook wel een bijzonder knap ding uit.

Edit: Oepz, kheb de prijzen al gevonden :wink:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

In Heerlen zouden ze testfietsen willen gaan zetten. De vraag blijft natuurlijk wanneer.
't Blijven ferm goed afgemonteerde fietsen voor die prijs. Ik denk dat de meeste lbs'en achterover vallen als ze dat zien. Ze blijven wel wat veel aan dat mat zwart vasthouden, wat ik persoonlijk niet mooi vind. De XC4 voor 1400 euro is wat ik nu gekozen zou hebben. De witte Foxvork op de XC5 en hoger vind ik niet mooi. Wit is geen mtb-kleur. Dus wat meer kleuren zou geen kwaad kunnen. Voor de rest op en top! =D>
O²biker
Mountainbiker

Post by O²biker »

@scelter : ik twijfel ook tussen XC7 en RC7... :-)

@The OM: de ultimates zijn nog wa duur (goedkoop voor afmontage) ma duur in het alg. :wink:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

't Ligt er aan wat je er mee wil doen. De RC is meer marathon gericht. Hij heeft minder veerweg en dus iets minder comfort, maar wel meer rendement. Een XC is leuk als je voor de fun rijdt en je eens goed wil uitleven in streken zoals de Ardennen. De ES is dan weer meer Alpen gericht.
Misschien met je het eens vragen aan gebruikers van RC en XCmodellen op een duits forum. Daar stikt het van de Canyons.
Ik gebruik mijn XC om toertochten te rijden en lekker te genieten van uitstekende boomwortels en keien om over te springen. Maar ook tegen een hoge snelheid over veldwegen vliegen over zo'n 40km gaat ook. Ik merk weinig van rendementsverlies of pompen tov mijn vorige fiets, een HT. Er zal wel wat in zitten, maar 't is niet dat ik nu niet meer kan volgen. Dat komt eerder door gebrek aan conditie :wink:
lathy
Mountainbiker

Post by lathy »

Ik heb een canyon xc6.O juist besteld. Weet iemand de levertijd ???
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

@susXT: Wat voor een hardtail had ge ervoor dan en welke vork zat daarop? De Canyon waar je nu op rijdt heeft 100mm veerweg vanvoor? Wat is dat eigenlijk voor een RC7, want dat vind ik niet terug op de Canyon website.
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Wat is dat eigenlijk voor een RC7, want dat vind ik niet terug op de Canyon website.
Het is de Nerve RC7.0, hier staat ie te blinken:

http://www.canyon.com/mountainbikes/index.html?b=3

Mooie fiets maar enkel voor geduldige mensen.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

lathy wrote:Ik heb een canyon xc6.O juist besteld. Weet iemand de levertijd ???
Bel eens naar Canyon Benelux? Je gaat ook een bestelbevestiging krijgen. Daarin staat de voorzien montageweek. Post je vraag eens op 't duits forum bij "wartzimmer 2007". 't Zal al wel januari worden op z'n minst. Ik denk dat er vandaag vele bestellingen binnen zijn gekomen. Je wordt gesorteerd op datum en uur van bestelling. M'n produceert zo'n 500 fietsen per week. Maar één troost... je geduld zal beloond worden. :lol:
O²biker
Mountainbiker

Post by O²biker »

lathy wrote:Ik heb een canyon xc6.O juist besteld. Weet iemand de levertijd ???
Direkt in showroom als die klaar staat :-D

http://www.canyon.com/mountainbikes/index.html?b=48

ziet er goe uit
Last edited by O²biker on Wed 06 Dec 2006 14:22, edited 2 times in total.
Post Reply