Ciclosport HAC4

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Don_Coolrain
Mountainbiker

Post by Don_Coolrain »

Vandaag mijn hac 4+ ontvangen; alles lijkt ok, behalve één ding. De verlichting werkt niet. Drie sec drukken op verlichtingsknop levert alleen een biepje op, maar no light...

Nog iemand dit gehad? Oh ja, chrono werkt wel via da knopje,alleen no light

:cry:
phille
Mountainbiker

Post by phille »

mijn lichtje werkt nu ook nimeer, maar gezien ik het NIET als horloge gebruik (ni te dragen eigenlijk) heb ik er geen nood aan.
Straffer: eens op't werk da ding keihard laten vallen tegen beton, ik dacht nu ist gedaan ermee sh*t maar hij bleef werken. Enkel de hartslag ontvangst ging nimeer. Bortsband batterij was nog ok en de batterij van de Hac zelf ook, echer binnenin was er iets los gekomen. Spul opengdaan en het was de ontvangstspoelk die door de slag was losgekomen. Fijne soldeerbout gepakt en terug gesoldeerd. Alles terug ok nu OEF =D>
Guest

Post by Guest »

Aha! de nieuwe onderhoudsdienst van Ciclosport voor België. :)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

ge kent den tarief nog ni waartegen ik werk zeker :-) Als we da commercieel gaan beginnen dan word er hier nen topic geopend met zeker 10000 negatieve replies :-)

Alle gekheid op een stokje, als ge het ding opendoet, best een deftige set schroevendraaiers gebruiken (van die horloge schroevendraaiers), zo'n schroef is verdekke klein en nogal mals metaal. Natuurlijk goe onthouden waar alles zat he :-) Er zijn 3 grotere veren waar je geen probleem mee gaat hebben maar 1 goudkleurig veertje is zo klein da je echt moet oppassen da ge het ni verliest !
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Idd, het is nogal een gepruts. Ik heb zelf de batterij van m'n HAC4 vervangen, en enige voorzichtigheid is toch wel aangeraden.
Ook oppassen dat je de dichtingsring niet beschadigt, deze is zéér kwetsbaar...
Guest

Post by Guest »

Ik heb mijn batterij laten vervangen door de lieftallige uitbaatster van de Saxon op de Bruul te Mechelen. Moet zeggen dat daar ook 'voorzichtigheid' geboden was \:D/
Doggy
Mountainbiker

Post by Doggy »

Gisteren na 9 maanden dienst kwam ik ook ineens voor een leeg scherm te zitten op mijne HAC. #-o Heb me dan maar eens rustig aan 't tafel gezet en de baterij zelf vervangen, het is idd een fijn werkje maar toch goed te doen. Leg wel de veertjes ergens waar je ze zeker niet van het tafel kunt duwen, want die vindt ge nooit meer terug. Op de site van ciclosport vindt je trouwens een nederlandstalige handleiding voor dit werkje, dan kan het zeker niet misgaan. succes.
Don_Coolrain
Mountainbiker

Hac en Ciclotour software...

Post by Don_Coolrain »

Ik zit met een probleempje met mijn hac4 en de ciclotour software.

Ik weet niet of ik iets verkeerd gedaan heb met mijn rit gisteren. Moet je als je start te rijden op de chronometer drukken, of start dat automatisch met het wegschrijven van alle data? Hoe doen jullie dat bij het begin van jullie rit?

Reden waarom ik het vraag. Ik heb vandaag de ciclotour software geinstalleerd en ben al zover gekomen dat ik een verbinding krijg met mijn pc. de Importfunctie, met die 'snelheidsmeter naar 100', maar als hij klaar is (ook op horloge even LL en RL indrukken en dan telt ie tot 100), dan zegt ie dat de Rawdata useless is. Da snap ik dus niet, ik krijg dus ook niets. Ben ik soms vergeten om iets te doen bij het begin van mijn rit?

Doodjammer, want ik had graag de data eens geanalyseerd, ik heb afgezien gister.
Guest

Post by Guest »

De chronometer (rechter middenknop) heeft niks te maken met de record functie. Als je tijdens een rit geen record drukt krijg je alleen de gegevens van de laatste rit op je horloge en naturlijk niets in de software (omdat je niets gesaved hebt op de interne harde schijf van 85 Kb in de Hac4). Dit doe je door je rit te saven door op de record functie te drukken. Betreft tegelijkertijd de linkerboven en linkerbeneden toets in te drukken tot je een 'piep' hoort. Je kan ook controleren of de recorder loop doordat op je schermpje links beneden dan twee driehoekjes (bergjes) beginnen te knipperen. Zo lang de driehoekjes knipperen loopt de recorder. De recorder zet je af door kort (korte piep)op dezelfde knoppen te drukken. Duw je op dezelfde knoppen langer (ong. 3 sec.) dan stopt de recorder niet maar plaats je een 'marker' (lange piep).
Indien je problemen hebt met gebruik van de software geef dan maar een mailtje, heb een korte handleiding geschreven voor het gebruik van de software, dan mail ik deze wel even door.
Natuurlijk is de rawdata useless (geheugen leeg), je hebt immers geen rawdata (onbewerkte gegevens) opgeslagen in je Hac4
Last edited by Guest on Tue 05 Aug 2003 22:47, edited 2 times in total.
Don_Coolrain
Mountainbiker

Post by Don_Coolrain »

Bedankt, Ivo.

Ik had dus totaal niet op 'record' gedrukt, dacht dat dat zo vanzelf ging...
LOL. Beginners..

Grappig... Mijn eerste rit zo gezwoegd, voor niets.. heheh

=D>
Post Reply