Hallo,
Dit klinkt als dat er veel vertrouwde wegels inzitten (denk ik toch).
Waarom es niet de andere kant van diksmuide verkennen, richting blankaart? Je hebt daar een paar prachtige stukken rond het spaarbekken (o.a. een oud jaagpad dat vroeger nog gebruikt werd in de tocht van Merkem) Rond deze tijd kan je ook perfect de put in Nieuwkapelle optimaal gebruiken - geen toeristen. Bedenk eens wat een prachtig traject je daar kan maken. Ik denk dat je vlot aan 2-3 km onverhard kan komen daar alleen. Vervolgens via de knokkebrug naar het spaarbekken, daar een rondje rond rijden (je kan zelfs via een zelfgemaakt bruggetje welliswaar, ervoor zorgen dat je terug aan de ijzer uitkomt). Dan via die boerderij (degene die bij dat bruggetje aan het spaarbekken staat), richting blankaart rijden - prachtig pad. Indien je de toestemming niet krijgt om achter de blankaart te rijden, kan je dat jaagpad gebruiken dat daar ook ligt.
Kvind het jammer dat geen enkele tocht nog langs ginder rijd, het is nochtans een prachtig stuk en vooral vanaf de knokkebrug constant overhard en dit meerdere kilometers aan een stuk. O ja het stuk rond de knokkebrug en spaarbekken, daar kan je nog een paar lussen maken.
Als je nog tips nodig hebt , laat het mo wetn é
Ik zal normaal wel aanwezig zijn volgende week (al heb ik geruchten opgevangen dat het kan zijn dat ik naar een opening zal moeten).
groetjes
joachim
"nachtrit" Diksmuide 8 december
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jocca,
Je mag er zeker van zijn dat wij volgende editie uw voorstel in overweging zullen nemen maar voor dit jaar hadden we echt veel te weinig tijd om echt opzoek te gaan naar unieke paden. Ik weet dat er langs woumen en merkem veel paden liggen we zullen deze zeker nodig hebben want we zouden willen werken met drie afstanden volgend jaar.
Als jij een e-mailadres hebt mag je deze gerust doorgeven, dat is gemakkelijk om volgend jaar een beroep te doen op uw padenkennis.
Je mag er zeker van zijn dat wij volgende editie uw voorstel in overweging zullen nemen maar voor dit jaar hadden we echt veel te weinig tijd om echt opzoek te gaan naar unieke paden. Ik weet dat er langs woumen en merkem veel paden liggen we zullen deze zeker nodig hebben want we zouden willen werken met drie afstanden volgend jaar.
Als jij een e-mailadres hebt mag je deze gerust doorgeven, dat is gemakkelijk om volgend jaar een beroep te doen op uw padenkennis.
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
heb een pb'ken gemaild. Ik snap wel dat het kort is hoor, daarom alle respect dat jullie het doen, eindelijk een nachttocht in mijn buurt. En het zal extra gezellig zijn met die kraampkes op de markt (hopelijk goed weer zodat we rond de vuurkes kunnen blijven staan).
mail mij gerust, ik kijk eens op de kaart hier thuis waar er nog paadjes kunnen liggen rond het spaarbekken. Een 6-7 tal jaar geleden heb ik daar kilometers rond zitten rijden. Beetje op te trainen maar ik viste toe nog en ik was steeds op zoek naar plekjes waar er niemand kwam. Op die manier ken ik daar alles uit mijn broekzak.
Als ik eens tijd vindt zal ik eens een trajectje uittekenen op een planneke. Misschien handig voor volgend jaar dan.
groetjes en tot vrijdag
mail mij gerust, ik kijk eens op de kaart hier thuis waar er nog paadjes kunnen liggen rond het spaarbekken. Een 6-7 tal jaar geleden heb ik daar kilometers rond zitten rijden. Beetje op te trainen maar ik viste toe nog en ik was steeds op zoek naar plekjes waar er niemand kwam. Op die manier ken ik daar alles uit mijn broekzak.
Als ik eens tijd vindt zal ik eens een trajectje uittekenen op een planneke. Misschien handig voor volgend jaar dan.
groetjes en tot vrijdag
- iceman321
- Kerstman
bedankt lucky 22,
ik heb daarstraks een 7 led licht op mijn fiets geplaatst. ik probeer nog een hoofdlicht ook erbij te kopen deze week als het me lukt.
ik sta te popelen om dit eens mee te maken.
reeds verscheidene malen een nachtdropping te voet meegemaakt, maar dit lijkt me leuker...
wordt vervolgd
ik heb daarstraks een 7 led licht op mijn fiets geplaatst. ik probeer nog een hoofdlicht ook erbij te kopen deze week als het me lukt.
ik sta te popelen om dit eens mee te maken.
reeds verscheidene malen een nachtdropping te voet meegemaakt, maar dit lijkt me leuker...
wordt vervolgd
-
Dreo en Wee
- Mountainbiker
Post by Dreo en Wee »
we zien het al helemaal zitten om jullie allemaal te laten uitleven ze,en ne goein apres,,kzal der ook staan 
hoe lang zou de forumtrein al zijn?Gaan er nog passagiers mee?
hoe lang zou de forumtrein al zijn?Gaan er nog passagiers mee?
- deurbieter
- Mountainbiker
Post by deurbieter »
na torhout enkele weken geleden,heb ik ook de smaak te pakken gekregen van het nacht biken
en zal ik ook present zijn met 2 biker maten .
en zal ik ook present zijn met 2 biker maten .
- Steenlander
- Mountainbiker
Post by Steenlander »
Zijn de douches in een sporthal ?
Of zijn 't were van die douches in cabines ?
Daar heb ik jammergenoeg mijne buik van vol !
Zie Avelgem, wat een vuile boel, jongens, ge zijt nog
vuiler dan van te voren !
Maar goed, de tocht zal wel in orde zijn !!!
Of zijn 't were van die douches in cabines ?
Daar heb ik jammergenoeg mijne buik van vol !
Zie Avelgem, wat een vuile boel, jongens, ge zijt nog
vuiler dan van te voren !
Maar goed, de tocht zal wel in orde zijn !!!
- Knurrebikers lady
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Post by Knurrebikers lady »
Bikers, allen de leute vrijdag!
Kan helaas weeral niet aanwezig zijn op avondrit, beurs en walking-diner van 't werk...
Misschien tot volgende avondrit of zaterdagrit.
Groetjes
Kan helaas weeral niet aanwezig zijn op avondrit, beurs en walking-diner van 't werk...
Misschien tot volgende avondrit of zaterdagrit.
Groetjes
-
Dreo en Wee
- Mountainbiker
Post by Dreo en Wee »
Steenlander,
de douches zijn in de boterhalle aan de grote markt..
Is een zaal waar altijd fuiven worden gehouden en die voorzien zijn van douches voor mannen en vrouwen
groeten
de douches zijn in de boterhalle aan de grote markt..
Is een zaal waar altijd fuiven worden gehouden en die voorzien zijn van douches voor mannen en vrouwen
groeten