03/12/06 Weerde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Domme
Mountainbiker

Post by Domme »

Lucky22 wrote:Ik dacht just hetzelfde te vragen maar dan aan u : achter u "breedgeschouderde" O:) karuur kunnen Marij en ik tesamen toch zonder problemen uit de wind rijden en dan misschien nog naast elkaar :-D

Maar ge gaat weeral vroeg van de partij zijn zeker #-o
Idd :lol: ...pech dus :-D
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

Domme wrote:
Lucky22 wrote:Ik dacht just hetzelfde te vragen maar dan aan u : achter u "breedgeschouderde" O:) karuur kunnen Marij en ik tesamen toch zonder problemen uit de wind rijden en dan misschien nog naast elkaar :-D

Maar ge gaat weeral vroeg van de partij zijn zeker #-o
Idd :lol: ...pech dus :-D
ah da komt goed uit. ik vertrek me mijne vlo van thuis naar weit (20km) en zal daar om 8h30 zijn om achter uw schouderkes te schuilen. kga wel maar den 45 doen want moet nog 20km terug naar huis
Nastie Jaco
Mountainbiker

Post by Nastie Jaco »

Was weer een zalig tochtje !! =D>

:P Vooral Hofstade was genieten. :P
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

Jaco Nast wrote:Was weer een zalig tochtje !! =D>

:P Vooral Hofstade was genieten. :P
hier heb ik niks aan toe te voegen =D> =D>
jaco
Mountainbiker

Post by jaco »

was dik in orde =D> =D> =D>
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Dacht dat ik het helemaal droog ging houden maar de laatste 20 km serieus regen over mij heen gekregen. De laatse Km's waren dan ook uitkijken geblazen met de semi-slicks. Tijdens de 58Km was er nog praktisch geen wind dat ging dus vlotjes. De 30 had nogal een groot asfaltgehalte en was met de (toen nog) droge en harde ondergrond dan ook vlug achter de rug. Precies ook altijd wind mee. De 45 (en de 58 ) waren veel mooier met veel mooie singletracks in de bossen. De wind was tijdens de 45 dan ook al harder gaan blazen, soms in het voordeel, soms serieus in het nadeel. De laatste km's begon het serieus te regenen. Eerst wat malse motregen maar met de 16 als slot begon het serieus te gieten. Eigenaardig genoeg zaten de vettigste stukken in het 2de gedeelte van de Kids run (op en af die dijk) en ik moest dan ook serieus uitkijken om niet onderuit te gaan op de schuine hellingen. Waar alles er mooi bijlag tijdens de (lange) droge periode was het laatste uur vooral baggeren, vooral rond de vijver van Eppegem. Maar ja we waren dan toch al vuil en hebben dan maar geen moeite gedaan om de plassen nog te ontwijken. De track maakte vooral gebruik van enkele wandelpaden zoals het Tenierspad, de witloofroute en enkele delen van de Mechelse Wodantracks (zwart circuit).
Onderweg veel puntjes gemarkeerd die later een nader onderzoek behoeven :-D.
De afpijling was voorbeeldig en op de bevoorrading was niets aan te merken. Goed gezien, zo'n antizwartrijders bevooradingsstand :wink:
De 58 had 170 Hm, de 45 150 hm en de 30 had er 140.
speedy-biker
Mountainbiker

Post by speedy-biker »

profesionele uitleg daar kan ik niet veel meer aan toevoegen buiten dat het idd een prachtig tt'ke was :wink: :-D
jaco
Mountainbiker

Post by jaco »

Ivo een ex-sasbiker ..ik was content dat ik u nog eens tegen kwam op de bevoorrading. :-D =D>
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Voor de verandering eens hier in Weerde de 58 km gaan rijden i.p.v. Pecrot en ik heb het mij niet beklaagd.
Het parcour was wel heel plat. Veld- bos en baan wisselden regelmatig af
met single tracks. Ook de doortocht in Hofstade was zeker de moeite.
Door de bij momenten sterke tegenwind was het soms echt stoempen geblazen.
Bepijling en seingevers op gevaarlijke plaatsen evenals gevaarsborden waar nodig, alles duidelijk en prima geregeld.
Bevoorradingen waren OK, alsook de bijhorende kontrole op zwartrijden zijn voor mij pluspunten.
Gans de rit prima weer gehad tot bij aankomst aan de auto .... en toen begon het te regenen.
De kantine was wel niet voorzien op zoveel volk, ben maar teruggedraaid en naar huis gereden.

Heel goed geamuseerd en voor mij is deze tocht zeker voor herhaling vatbaar.

Jaro.
loco
Mountainbiker

Post by loco »

Van Weerde wordt soms gezegd dat het een vettige omloop is. Niets daarvan. Wel de nodige modderstroken, en drassige paden, maar al bij al viel dit goed mee. Gelukkig geen regen of beter gezegd, op tijd binnen. Genoten van de stukken voor Hofstade. Onder andere het steentjesbos en het schiplakenbos (vlak voor de bevoorading). Niets gezien van de 58 km. Waarschijnlijk heb ik de afslag gemist. Heb het dan wijselijk bij de 45 gehouden. Volgend jaar mogen ze mij terug verwachten.
Loco
Post Reply