"Sneeuwbiken"
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- FantaDHrider
- Mountainbiker
Post by FantaDHrider »
voor de sneeuw heb je banden met spikes nodig voor de grip,want sneeuw kan heel glad wezen,Nokian levert winterbanden voor verschillende bandbreedtes.Kleding die luchtdicht,waterdicht zijn en thermostatisch zijn,ga maar naar de LBS want die hebben winterkleding hangen voor die winter tijden.Het kan op sommige plekken drasig zijn en daarna goed je fiets schoonmaken en de ketting invetten zodat die niet roesten kan.
-
Guest
Post by Guest »
zoiets?

banden:
gewone banden met goede noppen die wat verder uit elkaar staan (bv een jimmy,nobby nic ,michelin xc at,)
kleding boah extreem warm moet je je niet kleden omdat je in de sneeuw veel meer kracht gebruikt waardoor je het automatisch wat warmer krijgt
wel goede overschoenen gebruiken die waterdicht zijn
verder lukt het om te biken in de sneeuw tot ashoogte van de wielen
hoger lukt niet zo goed (ondervonden in de vogezen een paar jaar geleden)

banden:
gewone banden met goede noppen die wat verder uit elkaar staan (bv een jimmy,nobby nic ,michelin xc at,)
kleding boah extreem warm moet je je niet kleden omdat je in de sneeuw veel meer kracht gebruikt waardoor je het automatisch wat warmer krijgt
wel goede overschoenen gebruiken die waterdicht zijn
verder lukt het om te biken in de sneeuw tot ashoogte van de wielen
hoger lukt niet zo goed (ondervonden in de vogezen een paar jaar geleden)
Last edited by Guest on Mon 04 Dec 2006 00:45, edited 1 time in total.
- FantaDHrider
- Mountainbiker
Post by FantaDHrider »
het is maar een idee hoor manitou,tuurlijk heb je gelijk over gewone banden met goede noppen dat dat ook helpt.maar voor in het geval van dat het glad kan wezen door ijs of dat de sneeuw is aangereden dan zijn banden met spikes goed.
- mtbn
- Mountainbiker
euh enkel één technisch probleempje der ligt nog op ni veel plaatsen sneeuw enkel daar waar er zo gezegd eeuwige sneeuw ligt (en zelf daar begint dien binnekort te smelten) tis nog gene winter en ik zien dien nog ni direct komen vorige week nog 16 graden s'morgens
in den o2bikers heeft er eens zo een setje ski latten voor in de mtb te monteren gestaan das dan enkel voor downhil te gaan en al de skieers de stupen op het lijf te jagen
ge kunt dat mischien eens proberen (zelf te maken eventueel) als je echt dol bent van sneeuwbiken
in den o2bikers heeft er eens zo een setje ski latten voor in de mtb te monteren gestaan das dan enkel voor downhil te gaan en al de skieers de stupen op het lijf te jagen
- LuckyIron
- Mountainbiker
Re: "Sneeuwbiken"
Vorig jaar 4 dagen gaan snow-biken in Binsfeld. Ongelooflijk leuke ervaring trouwens.Hayman wrote:Vastbesloten ben ik om de komende periode de sneeuw op te zoeken met mijn bike! Mensen hier die tips hebben? bijv. banden, kleding e.d??
Ik heb mijn ritjes afgewerkt met Nobby Nic 2.1 banden en was daar meer als tevreden van. In verse sneeuw rijden is trouwens ni echt het probleem, 't is maar van zodra de sneeuw aangestampt is en ijs wordt, maar dat was meestal niet het geval.
Kleding: lange winterbroek en korte broek erover, thermische onderhemdje en daarboven nog een gewoon truitje en dan een thermo-vest. En 2 Buff's (eentje rond de hals en eentje rond het hoofd)
Goeie handschoenen en Northwave winterschoenen en ik had geen kou. Camelbak en iso-drinkbus voor drank.
en gaaaan