2/12/06 Avelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
o.johan
Mountainbiker

jaajte

Post by o.johan »

jaatje :evil: Normaal gezien reageer ik niet op de kritiek op dit forum.
Meestal zijn ze terrecht.Maar dit van jou is er tocht wel over om dit alles zo maar op een site te smijten [-X .
1/ Wat weet jij wat die sponsors betalen en wie ben jij om onze rekening te maken. :oops: Dat we dit buiten de bond om doen is omdat deze mensen zoveel vragen dat we bijna niet meer uit onze kosten komen.
Greep uit onze kosten,zeer ruime bevoorradingen, douches, huur nadars en signalisatie, zaal en verwarming, folders en een etentje voor onze vrijwillige helpers.
Wat de verzekering betreft,denk je echt dat we zulke cowboys zijn dat we 1500 deelnemers op weg sturen zonder verzekering. :oops: De verzekering loopt via de sportdienst van de gemeente Avelgem DUS!!! :oops: :evil:
En ja we zijn eerlijk want de opbrengst gaat integraal naar de jeugdbeweging uit onze streek en die kunnen onze steun hard gebruiken.
Dat we zoveel deelnemers hebben is enkel en alleen maar te danken aan de tijd en energie die veel mensen in onze tocht stoppen. Je hebt er geen
idee van man [-X [-X [-X .
2/ Betreffende het drankgebruik, kunnen we ook zeggen geen leffe meer na de tocht :drunk: Want iedereen moet nog met de wagen naar huis....maar ... we zijn allemaal volwassenen die zich komen amuseren en zelf wel weten wat kan en niet kan . #-o
trekske8500
Mountainbiker

Post by trekske8500 »

groot gelijk; velen beseffen niet hoeveel onzichtbare uren, nee dagen er in die voorbereiding kruipen;
en wat de alcoholconsumptie betreft: iedereen weet wat hij drinkt, dit zowel tijdens als na de rit.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

@Jaatje, ik kan mij maar volledig aansluiten bij deze reactie op jouw echt wel wreed negatief zicht op deze organisatie.
De opbrengst is inderdaad voor de plaatselijke jeugdbeweging en daar de subsidies te wensen overlaten om een degelijke werking uit te bouwen, kan ik er inkomen dat ze veel sponsors proberen binnen te halen! Moest dit bij iedereen lukken, dan ben ik er zeker van dat dit overal zo zou zijn! We kunnen enkel en alleen maar het jeugdig enthousiasme van deze gasten bewonderen en benijden!

Als jij volgend jaar wil afkomen met een vrouwenfiets, doe maar, dan weten we tenminsten wie je bent! Ne keer zien of je dan nog zo zou praten! Misschien kan je wel ne goeie rollen kopen om je vrouwenbike op te zetten, dan kan je maar kritiek gaan geven op je living!

Wat betreft die Leffe en jenever, ik heb dat op andere toeren ook meegemaakt en er zijn er maar weinig die daar misbruik van maken! Inderdaad, op den aprés zouden ze dan ook alleen maar frisdrank en water mogen serveren...

Soit, ben hiermee weer zwaar :off: gegaan, maar ik kon het niet laten om deze schitterende organisatie te verdedigen!

Misschien kan je zelf eens een tocht organiseren en dan komen wij allemaal kritiek geven...
Hoe zeggen ze da? Wie niets doet heeft altijd gelijk? Het is makkelijk commentaar geven als je het zelf niet durft te doen hé... [-X
Smouter
Mountainbiker

Post by Smouter »

Gisteren voor de eerste keer deelgenomen(45km) in Avelgem,weet dus niet hoe het de vorige jaren was maar van mijne kant niks dan lof voor deze rit,wie deze organisatie kan evenaren laat het me dan weten en ik kom zeker af! Had er ook geen enkel probleem mee dat er op het laatste wa minder offroad was.Deze toertocht had voor mijn part alle ingrediënten om iedere biker tevreden te stellen! =D> =D> =D>
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

o.johan, volledig akkoord met uw reactie. Kritiek geven op een organisatie is delicaat, want het betreft de inzet van heel wat vrijwilligers en hier was de organisatie echt wel zeer goed. Proficiat! =D> En dat de opbrengst gaat naar een jeugdbeweging is zeker lovenswaardig. Daar betaal ik dan ook graag vier euro voor! Doe zo verder.
cloclo
Mountainbiker

Post by cloclo »

Gisteren gestart samen met bikemaat wesley,die eindelijk nog eens thuis was de zaterdag.Hij heeft zich enkele weken geleden een nieuwe bike aangeschaft,en had nog geen tijd gehad om hem uitgebreid te testen.(zijn vorige werd vanop zijn koertje gestolen).Vlug ingeschreven ,en een klapke gedaan met Andre Tignon (onze waalse vriend die mooie fotoreportages maakt van tt's) en we waren vertrokken.Het weer viel goed mee,geen spat regen gehad onderweg.Het parcours lag er goed berijdbaar bij,hier en daar wa sleerig maar het viel mee.Mijne kameraad had de goede vorm vandaag,wa ne nieuwe bike kan doen eh :wink: Na de eerste bevoorrading heb ik hem laten rijden,want door een halve verkoudheid had ik helemaal geen fut in mijn lijf.Onderweg Petanker gezien die met pech langs de kant stond,einde van de rit voor hem.Den dezen is op 't gemakske verdergestrompeld.Aan de laatste bevoorrading belde mijne maat al van aan de finish.Ik was blij dak ook aan de finish was.Daar dan nog enkele lefkes gedronken samen met ne collega van 't werk,en nog een klapke gedaan met Kommil foo.
Organisatie van deze tt was weer perfect in orde,zoals elk jaar trouwens
Parcours rond tiegemberg vond ik persoonlijk wa minder maar dat is omdat ik die streek ken als mijn broekzak.De parcoursbouwers hebben in alle geval weer hun best gedaan.Je moet het maar doen,elk jaar een nieuw parkoer uittekenen,chapeau mannen! =D>
Allee,Avelgem,tot volgend jaar!
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

wat willen jullie voor 4 euro,3 gangen menu?niemand is verplicht
van de tt te rijden.in mijn buurgemeente wa het 2 euro ,2 bevooradingen
en bbq worst aankomst,er zatten nog mensen aan de stapel boterhammen die naast den toog stonden voor de medewerkers,reactie
we hebben honger,.

grt mtb' ers
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Zoals velen heb ik gisteren ook de tocht gereden. Samen met wat andere steenbakkers vertrokken voor de 45 km.

Het is de eerste maal dat ik hem reed en ik vond de tocht wel geslaagd. De eerste 20 km waren inderdaad de beste en de rest was eigenlijk redelijk vlammen. Op Tiegem na natuurlijk.

Bevoorradingen waren dik in orde, maar de laatste was eigenlijk niet echt nodig. Bepijling was SUPER!!! Hier kon je echt niet misrijden. =D>

Volgend jaar ben ik er terug bij zulle. :wink:

Greetz :-D
Steve
G-Unit
Mountainbiker

Post by G-Unit »

Gisteren tijdens een bevoorrading ook nog een kort babbelke gedaan met de pechdienst. Die stonden ervan versteld hoe het in godsnaam mogelijk is dat zovele bikers niet voorbereid naar een toertocht komen. zo kregen gigantisch veel telefoontjes gewoon voor mensen die lek stonden en geen reserve band of geen fietspomp bijhebben. [-X

Dat zijn nu toch basiszaken die je altijd bij je moet hebben.

Zo hadden ze ook telefoon gekregen van iemand die nog aan de start stond #-o maar zijn remblokjes waren op of ze er geen hadden.
Als ge naar nen tocht vertrekt is het toch je eigen taak om te zorgen da je fiets in orde is om te vertrekken.

Als iedereen nu eens bij de start zorgt dat hij zijn basisgerief(reserve binnenband, pomp, treklepels,...) bij zich heeft, dan kan de pechdienst zich bezig houden met de mensen die onderweg echt pech hebben. Dan moeten deze mensen met echte pech niet onnodig lang staan wachten op de pechdienst omdat die eerst nog naar ene op weg was die geen pomp had.

Wilde gewoon nog effe min frustratie hierover kwijt
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Fotokes van André Tignon staan ook online.

http://tignon.andre.free.fr/report.php?id=501

We staan der ook bij met ons groepke Steenbakkers :bounce:

Greetz :wink:
Post Reply