2/12/06 Avelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Zoals velen reeds schreven, was dit een toertocht met twee gezichten. Het eerste deel (Kluisbos) zeer goed, het tweede deel (Tiegem-Anzegem) nogal veel op de baan en kerkwegels. Waarschijnlijk moet hier ook iets meer uit te halen zijn. Toch vond ik het geheel van de tocht de moeite waard om af te komen. =D> Over de vier euro inschrijvingsgeld kan natuurlijk gediscusieerd worden. Persoonlijk vind ik dat niet te veel voor drie bevoorradingen en een perfecte organisatie. =D> Wat de drank betreft...de jeneverkes zag ik niet (misschien waren de flessen al leeg :drunk: ) en de Leffe kon je maar krijgen in de laatste bevoorrading (toen was het nog drie km). Trouwens dit laatste was zeker geen succes want er was amper één bak verkocht toen ik 's namiddags langskwam. Besluit: een toertocht die dankzij de vlekkeloze organisatie, de mooie streek en het hoogteverschil zeker de moeite waard was. =D>
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

verslagje te vinden op: http://www.andy-balcaen.tk
Benjy
Mountainbiker

Post by Benjy »

Deze tocht heeft me weeral verrast met stukken off road die ik nog nooit bereden had. Ik ben nogthans van Avelgem.
Ik vond het dus een shoone tocht.
Heb zelfs zwaar afgezien vooral in het begin.
Slechts 2 minpuntjes.
Op de laatste bevoorading kregen we enkel water te drinken. De rest was te betalen zoals cola en natuurlijk de Leffe geen redbulle gezien enkel lege blikken.
Op het einde was er geen mogelijkheid meer om uw bike in bewaring te geven. :-?
We waren wel pas vertrokken om 13u en zo rond 16u terug.

Ps wij hebben wel nog de Sint en zijn pieten gezien. [-o<

score 8/10
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

hoi eerst wil ik aan de vader van long fellow ,een goede beterschap wensen, hoop da alles goed verloopt , bedankt aan alle helpers en de 1487 deelnemers , broerke twas weer bingo en nie te zat vanacht hahahaahahahahahhhah bedankt allen, tot volgend jaar dan ist paterberg ,koppenberg,kortekeer,kwaremont ok nu wast nie da lastigste
trekske8500
Mountainbiker

Post by trekske8500 »

Goede & eerlijke organisatie (%off-road/road, bepijling, nrs. bij stroken, bevoorrading) , mooie streek (geboortestreek), realistisch parcours.
Van die alcoholische drank, ben je niet verplicht te consumeren! Enkele weken terug bij de mtb-nieuwenhove (grachtcrossers) was de trappist zelfs gratis op de laatste bevoorrading, waarbij slechts weinigen tot "proeven" overgingen.

99.2km (heen & terug per fiets, + 45km) tegen 17.9 km/u gemiddeld.

:-D
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

kenny wrote:Ik ben zwaar teleur gesteld, waar is dat schitterende parcours van de vorige jaren? Oké, deze tocht was niet mis maar het was niets bij vroeger. Schrikkeljaartje genomen? De organisatie en dergelijke zijn idd zo goed als perfect.

Hopelijk volgend jaar weer vééél beter.
Wel Kenny,ik weet niet hoe de tocht vroeger was,maar ik vind persoonlijk ook dat de tocht vooraf "overroepen" is.Persoonlijk had ik hem heel wat lastiger verwacht en had ik er (mede door het forum hier) meer van verwacht,maar eigenlijk ben ik toch wat ontgoocheld.Vooral nu de Kluis en omstreken er voor deze tijd van het jaar prachtig mooi en bijna moddervrij bij lag.Een "super"parcours vond ik het zeker niet.Het zwaartepunt van de rit lag duidelijk tot juist over de kluis en daarna van zwaartepunten niets meer.Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen vooraf.

Niettegenstaande vind ik wel dat de organisatie voor de rest niks dan lof verdiend.Als een niet MTB-club (KSA oudleiding,denk ik)zoiets op poten zetten,dat verdient voor mij een dikke 10/10.Morgen zal ik daar graag nog wat meer toelichting bij geven.Nu ga ik mij gaan voorbereiden op Pittem.Slaapwel!!!!
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

hier toch ook eerder gemengde gevoelens over de tocht .

organisatie heel goed, prima uitpeiling, prima bevoorading

behalve dan die laatse bevoorading, zelfs geen cola of iets dergelijks kan er af of wat ?

laatste tien km waren oersaai, had ik het op voorhand geweten had ik misschien beter twee keer de 25km gereden, had allessinds veel leuker geweest .

de leffe na de toch deed wel deugd

@long , veel succes na je valpartijd, ikzelf heb ook bijna een serieuze post gepakt, tijdens de ofroad afdaling in het kluisbos van het pad geraakt in die diepe greppels, kon er niet meer uit, kon niet meer remmen en zo maar laten begaan, tegen 30-35km/h fiets die van links naar rechts sloeg de hele eind tot beneden, begrijp nog steeds niet hoe ik rechtgebleven ben, eveneens mijn collega die achter me reed verwachtte ieder moment "ne zware stuik" .
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Zo,ik wil toch nog graag ne keer terugblikken op gisteren. :-D

Ik heb samen met forumbiker XIII deze tocht gereden,over het parcours heb ik mijn mening reeds gezegd,eerlijk gezegd een mooi parcours,maar vooraf een beetje overroepen. :-? Maar goed,wij hadden een gemiddelde van 21,0 km/u over de 45 km en ik had de indruk dat we ons niet echt geforceerd hebben,de ganse tijd zitten "kletsen",dus was het zeker niet TE lastig.Wat ik wel postief en heel goed vond was :

-De bepijling : overal gingen minstens 3 pijltjes en ook een lintje eraan.Misrijden was hier echt niet mogelijk.Ook de splitsingen waren duidelijk.Alsook de gevaarlijke oversteek net na de kluis met de seingevers en de afgezette nadars. =D> =D> Dus een zeer goed uitgepijlde tocht. =D> =D> =D>

-De inschrijving : dat had ik vooraf gedaan en het was reeds 13u15 toen ik aan de inschrijvingstafel stond.Had namelijk via een pb-tje van Sportingboy vernomen dat je toch tot 14u kon inschrijven.(Bedankt Sportingboy :wink: ,zo moest ik mij toch niet teveel haasten en ik begrijp zeker de reden waarom jullie maar tot 13u wilden inschrijven.Toen wij rond 16u (!!) terug waren was het maar een donker weertje en reden vele auto's al met licht.)Maar goed,de inschrijving verliep vlekkeloos daar er bijna niemand voor mij stond om in te schrijven.(Het verrassingspakket en de gratis T-shirt zijn mooi meegenomen)

-De bevoorrading(en): Deze vond ik op een ideaal moment vallen en waren naar mijn mening al goed uitgedund (nog weinig keuze),maar voor mij was dit allemaal voldoende.Het van het was natuurlijk de derde bevoorrading waar de boterham met spek en eiers heel goed smaakte en ik (en XIII ook niet zulle #-o )niet aan de verleiding konden weerstaan van daar een bijhorende blonde leffe bij te verorberen.Het was heerlijk lekker. :P :P Spijtig dat we daar geen foto'ke konden van nemen.

-De douches : Eigenlijk snap ik de voorafgaande kritiek hier niet zo goed.
Ik vind dat dus een prachtig een heel goed alternatief.Veel beter dan emmerkes water.Er was heel veel volk en er was tenminste gelegenheid om U te douchen.En het water was lekker warm!!!(Dus moeten we dit jaar zeker niet klagen!!) [-X [-X

Verder vind ik de afspuitplaats (weing volk daaraan,bike was ook niet te vuil), bewaakte fietsstalling (vooraf gebruik van gemaakt),de mobiele pechdienst (geen gebruik van moeten maken) het vermelden waard.

Op de apres was het dan nog wat lekker napraten met pepeetje,Lichterveldenaere,XIII en mezelf.Ook Casper kwam even zijn neus aan ons tafelke steken.Op het gemak nog wat leffes gedronken,ook de Sint en 2 van zijn pieten nog de zaal zien binnenkomen.

Tot slot : Sportingboy en team,nen dikke proficiat met jullie organisatie,nogmaals als niet MTB-club zo een vlekkeloze TT inrichten voor veel volk,velen mogen hier inderdaad komen naar kijken.Je ziet direkt dat er veel werk en tijd is ingestopt.
=D> =D> =D> =D> =D>

XIII : bedankt voor het ritje af te haspelen en tot de volgende!!!!

@Jaatje : pessimist tot in de kist???? [-X [-X
Ik zou U aanraden,zoekt U misschien een andere hobby. :( :(
Het is duidelijk te zien dat jij geen TT inricht!!!! :evil: :evil:
Jouw eerste bericht hier op deze topic kan ik nog een beetje begrijpen,jouw tweede is absolute nonsens!!!!
littlep
Mountainbiker

Post by littlep »

Heb me gisteren goed geamuseerd op de sinterklaastocht. Prachtige organisatie. Voor de hardcore mtb'er was het laatste stuk misschien wel niet wat er vooraf werd verwacht. Maar ik denk dat er enkele minder getrainde fietser tussen zaten die die stukskes verhard helemaal niet erg vonden :roll: (aan de gezichten te zien en de ademhaling te horen). Als ik vorige week al mensen hoorde klagen over moeten afstappen tijdens de VTT van Tielt, wat zullen die dan hier wel gedaan hebben. Trouwens, keuze genoeg in het wrekelijkse aanbod, je kiest zelf waar je naartoe gaat.

@Jaatje: Ik denk da je in het vervolg beter ver weg in de ardennen gaat fietsen,weg van iedereen en elke organisatie die het beste voor heeft met zijn tocht.En als je zo tegen het commerciele en kassa,kassa gedoe bent, dan ben jij waarschijnlijk degene die ik voorbij reed op jouw stalen fiets,vast verzet en volle banden uit de jaren 1800, wollen gebreide broek met bijhorend biefstuk...want, moderne fietsen en bijhorende fietskledij zijn ook kassa kassa... :evil:
o.johan
Mountainbiker

jaajte

Post by o.johan »

jaatje :evil: Normaal gezien reageer ik niet op de kritiek op dit forum.
Meestal zijn ze terrecht.Maar dit van jou is er tocht wel over om dit alles zo maar op een site te smijten [-X .
1/ Wat weet jij wat die sponsors betalen en wie ben jij om onze rekening te maken. :oops: Dat we dit buiten de bond om doen is omdat deze mensen zoveel vragen dat we bijna niet meer uit onze kosten komen.
Greep uit onze kosten,zeer ruime bevoorradingen, douches, huur nadars en signalisatie, zaal en verwarming, folders en een etentje voor onze vrijwillige helpers.
Wat de verzekering betreft,denk je echt dat we zulke cowboys zijn dat we 1500 deelnemers op weg sturen zonder verzekering. :oops: De verzekering loopt via de sportdienst van de gemeente Avelgem DUS!!! :oops: :evil:
En ja we zijn eerlijk want de opbrengst gaat integraal naar de jeugdbeweging uit onze streek en die kunnen onze steun hard gebruiken.
Dat we zoveel deelnemers hebben is enkel en alleen maar te danken aan de tijd en energie die veel mensen in onze tocht stoppen. Je hebt er geen
idee van man [-X [-X [-X .
2/ Betreffende het drankgebruik, kunnen we ook zeggen geen leffe meer na de tocht :drunk: Want iedereen moet nog met de wagen naar huis....maar ... we zijn allemaal volwassenen die zich komen amuseren en zelf wel weten wat kan en niet kan . #-o
Post Reply