WW S-works

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

tzal nog ni.. mijn grammenjacht wordt voorlopig nog beperkt door mn geldbuidel, maar less is more, ook bij mij! (nokken wegslijpen, shifters couperen...) Niet omdat ik vind dat je iedere gram voelt, gewoon omdat het leuk is! ww in wording (hoewel dat gecombineerd met mn titaniumobsessie moeilijk en heel duur kan worden :D)
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik ben er ook mee bezig, maar houd mijn bankrekening maar op een klein spleetje ;-)
Ik probeer dus met zo weinig mogelijk geld toh een lichtere fiets te krijgen.

Vraagje: wat is shifters couperen?
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

cube rides on wrote:mooi fietske. dat moet lukken om aan 8.5 kilo te krijgen. maar als wedstrijder al is gedacht aan vaste vork? of je rijd misschien ruigere wedstrijden waar een verende vork goed aan te pas komt? en je moet zelf maar zien hoeveel geld je in je bike steekt. ooit kost mijn fietsje dat ook wel eens :-D maar zoals je corratec eruit zag kan ik niets anders zeggen dan: dit wordt ook een heerlijk fietsje.
Met een vaste vork mtb'en in de ardennen , vind ik er een beetje over , je moet toch nog een beetje comfort hebben é !

maar das juist met een vaste vork kan ik hem nog lichter maken , maar rij toch nog liever met een vering.

Ik rij ook wel meestal wel de iets ruigere wedstrijden , en daar starten met een vaste vork ...
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

zal een proper fietske worden , maar volgens mij kunde toch iets exclusiever voor dit geld in mekaar steken 8)
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Hubertje wrote:tzal nog ni.. mijn grammenjacht wordt voorlopig nog beperkt door mn geldbuidel, maar less is more, ook bij mij! (nokken wegslijpen, shifters couperen...) Niet omdat ik vind dat je iedere gram voelt, gewoon omdat het leuk is! ww in wording (hoewel dat gecombineerd met mn titaniumobsessie moeilijk en heel duur kan worden :D)
Een echte WW in wording?Volgens mij ben je het al als je zo bezig bent! :lol:
Welkom bij de fun!
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

scelter wrote:
Corratec wrote:Alvast bedankt $mokeyJoe !!

Ik ga hier zeker eens naar kijken en wat het gaat kosten ( ben nog 16j en heb nog geen job dus ... ) maar ik dacht toch een 5000 eur of iets meer aan de bike , daar kan ik toch al wat degelijk en licht gerief mee kopen é ? Ik hoop dat het lukt een bike van 8.5 kg met een 5000 eur
Gij dealt toch gene EPO ofzo eh? :-D Toen ik zo oud was had ik al moeite om 1000 euro bij elkaar te krijgen.
Heb ook dergelijk kader maar heb wel mijn bedenkingen bij die 5000€.
Van mij mag je er 10 000€ aanhangen maar je zal geen meter vlugger rijden. Een goede afmontage ok! No problem.
Doet me denken aan de Duitsers langs de ooit zo legendarische muur :( nen dikke prachtig getunde mercedes of Bmw voor een schamel klein huizeken en dagelijks de keuze tussen worst of worst!
Als je zo'n bedrag uitgeeft bovenop je kader zijn er een paar mogelijkheden.
1) echte freak tot het uiterste (zoals hierboven beschreven)
2) fils a papa
3) nen hééééél goeie job en geen verantwoordelijkheden thuis!

Maar ondanks deze repliek wens ik je veel plezier met je Speci S-Work.
Want het is idd een leuk fietsje!
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Ik heb als verkoper dikwijls gezien, dat ouders het duurste van het duurste willen voor hun kind. Ik spreek hier over fietsen van 6000 euro voor ne snotter van 14 jaar... Ik raad dan altijd aan niet zoveel geld te besteden.

Na een jaar is die fiets te klein, en als ze hem tegen dan nog niet beu zijn, zit de kans er dik in dat ie tegen dan al kapot is van te vallen... 't Moet ook erg zijn voor die andere jongens die op pad moeten met een fietske van 'slechts' 750 euro. Als je door de anderen met beter materiaal uitgelachen wordt, is de goesting om verder te koersen wsl snel verdwenen.

Maar iedereen doet natuurlijk wat ie wil met zijn geld. Moest ik op die leeftijd 5000 euro aan een fiets gehangen hebben, mijn vader zou me een paar kletsen rond mijn oren gegeven hebben. En achteraf bekeken, nu ik weet hoe duur het leven is, zou ik zeer dankbaar zijn voor die paar kletsen...
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Als je toch over z'n mooi budget beschikt, waarom opteer je dan niet voor een Specialized carbon frame ?
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Fluffy wrote:En achteraf bekeken, nu ik weet hoe duur het leven is, zou ik zeer dankbaar zijn voor die paar kletsen...
Inderdaad! Ik begon ooit te koersen met een fiets van 7500fr terwijl een goeie er 25000 kostte en een super 35 000! Als ik hem daar nu aan de haak zie hangen, dan denk ik ...was dat ne koersfiets? En ja da was er enen! Ik heb er met mijn goeikoop "Plum" fietske nog veel mijn achterwiel laten zien! Er vallen hier prijzen te lezen om van te duizelen. Ni normaal...maja...ieder voor zich hé. Maar uwe quote is geld waard!! Eerlijk gesproken als verkoper! :wink:
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

oldy but goldy wrote:Eerlijk gesproken als verkoper! :wink:
Sommige van mijn klanten keken raar op als ik zei dat ik ze een bepaald onderdeel liever niet verkocht. Maar ik heb dikwijls klanten gehad die nadien zeiden dat ze tevreden waren met mijn raad. Of dat ze beter geluisterd hadden. En een tevreden klant keert terug... en dat is goe voor de zaken op lange termijn ;-)
Post Reply