Sudoku

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Puzzle
Mountainbiker

Post by Puzzle »

Ik heb het nu gekopieerd.

Ik ga er van uitgaan dat de oplossing van de prof sneller is dan de jouwe.

Ik ga zijn oplossing en de mijne proberen op grote aantallen willekeurige puzzels.
onthaasterke
Mountainbiker

Post by onthaasterke »

Terwijl ik dit allemaal moet lezen, heb ik zelf al een sudoku opgelost, ik hoef geen bronnen van anderen. Nadenken is het beste en gaat het vlugste met een potloodje bij de hand.
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

Puzzle wrote:Ik heb het nu gekopieerd.

Ik ga er van uitgaan dat de oplossing van de prof sneller is dan de jouwe.

Ik ga zijn oplossing en de mijne proberen op grote aantallen willekeurige puzzels.
er is geen oplossing van de prof bij, het zijn 2 oplossingen die wij hebben gemaakt :wink:

De prof heeft enkel het 2e algortime in zijn interface gegoten, getest en goed bevonden 8)
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

Puzzle wrote:Ge kunt mij niet vragen om internet te doorzoeken om iets te vinden dat hij niet kan oplossen. Zeg mij concreet welke puzzel hij niet kan oplossen. Het is zoals in een trouwmis: als niemand concrete bezwaren heeft, dat hij dan voorgoed zwijgt.
Dat vraag ik je ook niet !

Omdat jij eerder meldde dat jouw solver tot op heden alle puzzels kon oplossen, gaf ik je alleen een link door met 100 moeilijke sudoko's.
Ik heb er enkele willekeurig getest in jouw solver en constateerde dat jouw solver deze niet kon oplossen....

Het was zeker niet de intentie jouw solver af te breken... ( ik ben enkel geïnteresseerd om een aantal codes te vergelijken, puur uit interesse )
Puzzle
Mountainbiker

Post by Puzzle »

Galibier2646 wrote:er is geen oplossing van de prof bij, het zijn 2 oplossingen die wij hebben gemaakt.
Ik dacht dat de tweede van je prof kwam.
Galibier2646 wrote:
Puzzle wrote:Ge kunt mij niet vragen om internet te doorzoeken om iets te vinden dat hij niet kan oplossen. Zeg mij concreet welke puzzel hij niet kan oplossen. Het is zoals in een trouwmis: als niemand concrete bezwaren heeft, dat hij dan voorgoed zwijgt.
Dat vraag ik je ook niet !

Omdat jij eerder meldde dat jouw solver tot op heden alle puzzels kon oplossen, gaf ik je alleen een link door met 100 moeilijke sudoko's.
Ik heb er enkele willekeurig getest in jouw solver en constateerde dat jouw solver deze niet kon oplossen....

Het was zeker niet de intentie jouw solver af te breken... ( ik ben enkel geïnteresseerd om een aantal codes te vergelijken, puur uit interesse )
Tot nog toe heb je geen enkele puzzel aangewezen die hij niet kan oplossen. Ge kunt niet zomaar tegen je vrouw zeggen dat ze een slet is als je niemand kunt opnoemen die ze heeft gehad.

Er zijn ook geen gemakkelijke of moeilijke puzzels, juist zoals er voor een computer geen gemakkelijke of moeilijke optellingen zijn.

Ik heb alles dit weekend bekeken.

Mijn programma linken met Profiler ging niet. Jouw programma's compileren ging ook niet.

Dan heb ik alles getypt in ANSI C++.

Mijn programma loste alle tienduizenden puzzels op.

Je eerste programma was zo traag dat er geen eind aan kwam.

Je tweede programma was wispelturig. Soms kwam er snel een antwoord uit, soms duurde het eindeloos. Geen enkele van de tienduizenden puzzels heeft het opgelost.

Je gaat nu zeggen: ja, maar, dat is niet meer hetzelfde programma. Als je nog wilt beweren dat je programma het probleem oplost en dat het snel is, dan zou ik willen vragen om het eens te schrijven in ANSI C++. C, ANSI C++ en Pascal zijn de talen waarmee we gewoonlijk algoritmen vergelijken. Het is maar 200 lijntjes, dus veel vraag ik niet. Ik schrijf er alle dagen 3000. Je mag geen enkele include gebruiken. Alles moet in je code staan. Als je dus een stack of sorteerbare lijst wilt gebruiken dan moet je daar zelf een klasse voor schrijven. Je mag geen macro's gebruiken (#define). Constanten die normaal gedefinieerd zijn met macro's moet je definiëren met globale variabelen. Als je typedefs wilt gebruiken moet je die in je code kopiëren. Er moeten verschillende functies zijn voor invullen en oplossen, want oplossen wordt apart gemeten. Zo kan ik het zeker compileren en meten.
Puzzle
Mountainbiker

Post by Puzzle »

Ik heb mijn nieuwe versie in C++ op mijn website gezet: http://cliffhuylebroeck.50megs.com/Sudoku/Sudoku.html .

De oplostijd is gemiddeld 367 microseconden op een beige PowerMac G3 met 233 MHz.
Puzzle
Mountainbiker

Post by Puzzle »

Het is ondertussen al verbeterd tot 292 microseconden en ik ga nog iets proberen.
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

Binnenkort post ik hier De Ultieme Oplossing ( niet zelf geschreven :^o )
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

Puzzle wrote:Het is ondertussen al verbeterd tot 292 microseconden en ik ga nog iets proberen.
microseconden of milliseconden ????
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

Galibier2646 wrote:Binnenkort post ik hier De Ultieme Oplossing ( niet zelf geschreven :^o )
Voila, ik heb 3 oplossingen, geschreven door de prof.

Ik heb alles gekopieerd op word-file, maar het zijn 14 blz in totaal, maw te lang om hier te posten.

Geïnteresseerden sturen me maar een mailtje ( galibier2646@hotmail.com ) en ik stuur ze op.
Post Reply