Ongeval

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
chrissie
Mountainbiker

Post by chrissie »

marge wrote:
kris wrote:Ik had hierover vandaag ook een discussie.

voorbeeld

Tijdens een fietstocht val je en heb je lichamelijke schade. Verder zijn er geen andere mensen bij betrokken.
Je bent aangesloten bij een wielerbond en bent daardoor verzekerd.
Je hebt uiteraard ook nog een familiale verzekering.

Ben je nu best dit aan te geven bij de verzekering van de wielerbond of toch bij de verzekeraar van uw familiale?

Wellicht zit hier wel iemand die in verzekeringen doet en hierop een antwoord kan geven.
Een familiale geeft enkel dekking voor schade aan derden. Eigen schade -noch lichamelijk, noch materiaal, wordt NIET gedekt. In het geval dat jij beschrijft, moet je dus beroep doen op de verzekering van de wielerbond.
ik ben een beginnende biker
dus als ik het goed voor heb,

als ik op mijn m*** ga en enkel mezelf kwets is het toch belangrijk om:

a) ofwel bij een club aangesloten te zijn -> verzekering
b) ofwel vlaamse wielrijdersbond -> verzekering

dacht dat da allemaal via mutualiteit en familiale zaken in orde was :cry: [-X
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Is het ook niet zo dat een verzekering max 2500 € voor een fiets terugbetaald, bv. als je fiets perte totale is?
dendave
Mountainbiker

Post by dendave »

Swannie wrote:Is het ook niet zo dat een verzekering max 2500 € voor een fiets terugbetaald, bv. als je fiets perte totale is?
nee, aan de hand van de factuur - afschrijving van de jaren
oppersquadra
Mountainbiker

Post by oppersquadra »

:( :(
Flowman
Mountainbiker

Post by Flowman »

Je geeft gewoon best alles door aan alle verzekeringen. Ze maken onderling wel uit wie wat gaat betalen dan. Zo heb ik alles teruggekregen via mijn verzekering en die hebben dan verder de delen waar ze menen recht op te hebben gaan halen bij de andere verzekerden of personenen (was een ongeval ik als fietser tegen een wagen die in fout was).

Je kan hoogstens een brief terugkrijgen met de melding dat de geleden schade niet door hen gedekt wordt en soms staat er dan zelfs nog bij waar je wel terecht kunt.
oppersquadra
Mountainbiker

Post by oppersquadra »

...
Last edited by oppersquadra on Sat 17 Nov 2007 17:35, edited 1 time in total.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Verdikke, je hoopt altijd maar dat je kind niks overkomt. Hopelijk is hij snel weer beter, alvast sterkte hoor en hoop gewoon op het beste.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

@ oppersquadra:

Jawadde man, dat is ook géén leuke wijze om het jaar af te sluiten. Eerst jij met je ongeval en nu je zoontje (en als vader van 2 "klein manne", éne van bijna 2 jaar en éne van bijna 6 weken begrijp ik maar al te goed dat je eigen pijn plotseling verdwijnt als je zoiets te horen krijgt).

Ik wens jullie véél sterkte en véél beterschap, en laat ons af en toe iets weten hé.
Post Reply