"nachtrit" Diksmuide 8 december

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
polonium
Mountainbiker

Post by polonium »

Yo,the biker
Je zou er toch best aan doen een lichtje op je bike te plaatsen om toch wat te kunnen zien en een achterlichtje voor de veiligheid.
Op het parcour zullen ongeveer 300 kaarjes worden aangestoken en een 200tal gele knipperlichten. Je zal je weg zeker niet kwijtraken.
Grtz
Rutten
Mountainbiker

Post by Rutten »

'k Heb zo'n smart halogeenlicht die je kan op laden in het stopcontact op mijn bike. Hij schijnt zo'n 5 tal meters ver. 't vraag me toch af als da genoeg zal zijn. Enkel door te proberen zal ik dat dus weten, dus als het weer meevalt kom ik af. Voor de ambiance alleen al lijkt me het leuk om eens een avondtocht te rijden.
polonium
Mountainbiker

Post by polonium »

Beste Forumbikers.
Als er vragen zijn in verband met de avondrit in Diksmuide kunnen deze tevens worden doorgemailt naar het E-mailadres fietsen.versyck@skynet.be Wij antwoorden op al uw vragen.
Sportieve groeten :-D
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

polonium-210 wrote:Beste Forumbikers.
Als er vragen zijn in verband met de avondrit in Diksmuide kunnen deze tevens worden doorgemailt naar het E-mailadres fietsen.versyck@skynet.be Wij antwoorden op al uw vragen.
Sportieve groeten :-D
Ha de polonium!

Nog even mijn vraag herhalen :

Ik zie dat de start gelegen is aan de grote markt en daar wordt ook vanaf 16uur de kerstmarkt geopend. Hoe zit het met de parkeermogelijkheden?!
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

kzou de wagen niet bij de grote markt zetten hoor, maar aan de rand van het centrum (de jachthaven of zo, daar heb je veel parking en zal het niet te druk zijn) van daaruit is het een kleine kilometer naar de start. Bij het station en zwembad kan je ook eens proberen, meestal is er daar wel plaats, zeker op de avond en als je daar staat zit je op een paar 100m van de start.

Ik ga hem in ieder geval daar zetten.

groetjes
polonium
Mountainbiker

Post by polonium »

Katrien 20,

Als je Diksmuide een beetje kent zet je uw wagen best aan het zwembad, aan het station,de parking rond de General Store, rond de kerk, de vismarkt,de jachthaven, de parking van delhaize teven aan de jachthaven,op de parking van de firma Clametal in de Fabrieksstraat nr1,rond de CM, de Grauwe Broederstraat parking van de Lidl plaatsen.
Deze plaatsen liggen allen op nog gaan 600 meter van de start en sommigen zelfs op 300 meter.
Plaats genoeg maar niet vlak aan de start. Of je zou vroeg moeten zijn en dan zal je nog plaats vinden op de markt.
iceman321
Kerstman

nachtlicht...

Post by iceman321 »

beste vrienden,

tes de eerste keer dat ik zo iets wil meedoen. :oops:
kzen van geraardsbergen, dus 120 km ver weg... [-X
qua licht.... vertel nekeer... op de velo of op de kop... wa ist beste????? #-o
kzal mijne velomaker aan het werk moeten zetten om het nodige te doen peis ik... 8)

nen druppel zal der nie zoveel bijzitten veur mij... tja, dienen otto hé...
:drunk: :drunk: kzie et zitten
vertel me der eens iets meer over gasten... [-o<
Lucky22
Mountainbiker
Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Post by Lucky22 »

hé Iceman321,

Op den helm heeft als voordeel (zeker in de bochten :lol: ) dat het licht schijnt naar waar je kijkt.
Op de fiets zijn er ook al goede lichtjes voor weinig geld, het moet echt niet veel kosten. Desnoods een combinatie van beiden.

Ikzelf rijd met een wat duurder "professioneel" sigma Evo set met 2 lichten (5W en verstraler 10W) en een batterij welke in de drinkbushouder past (alles heeft me 63 € gekost bij de fietsenboer) : het is precies alsof je met de auto rijdt (uitgez. dat je moet trappen 8) ). Het valt me toch op dat ik op TT overdag meestal eerder achteraan bengel en tijdensnachtritten in pikdonker bos meestal meer volk achter mij rijdt dan ervoor :P Zo'n (duur) lichtset is evenwel helemaal niet noodzakelijk, zolang je maar een voorlicht plaatst waarmee je zelf wat kan zien (dus niet van die minilampjes welke enkel dienen om gezien te worden).

Wat het "nachtrijden" zelf betreft : voor mij is dit MTBen met een extra dimensie, een extra adrenalineboost. Zeker doen, en sluit je anders maar aan bij het forumtreintje, daar zal zeker licht genoeg aanwezig zijn
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Welke richting gaat de tocht uit?

groeten
polonium
Mountainbiker

Post by polonium »

Hello Jocca,

De tocht vertrekt van de markt richting beerstblote, daarna richting driemussen, de broekage om via kerkewegels en stukken veld , veldweg
en een stuk verhard naar Keiem te fietsen. We fietsen terug via onverhard richting Stuivekens, Pervijze, Kaaskerkeen terug Diksmuide binnen. Dit is een ruw besproken richtingsplan. We hebben er uiteraard de beste plaatselijke vtt-wegen ingestoken om jullie te kunnen laten uitleven.
De rit bedraagt 35 km en is vrij afwisselend.
Volgend jaar zouden we twee of zelfs drie afstanden maken, maar dit jaar zijn hebben we wat laat beslist om eens een avondrit te organiseren.
Iedereen mag er zeker van zijn dat wij er ieder jaar alles zullen aan doen om deze avondrit te laten uitgroeien tot een grootse nachtrit met alles erop en eraan en iedereen een aangename aprés te bezorgen.
De datum voor volgend jaar staat weliswaar nog niet vast.

Veel plezier gewenst van ons volledige team. =;
Post Reply