Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Verkoop hier je komplete bike of het frame apart.
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Flip FSR wrote::roll: Tja, indien het toestel niet kompleet geleverd werd kan ik jocca goed begrijpen... ik denk dat ik hetzelfde zou reageren :drunk:
Toch niet mee eens: Geld achterhouden is totaal onaanvaardbaar wanneer de verkoper dit toestel in goed vertrouwen heeft meegegeven.
Ofwel beslis je dit toestel terug te brengen, ofwel probeer je overeen te komen over de evt prijsverlaging maar in alle geval vind ik dat je het bedrag al moet overschrijven.
Nadien kan dan nog het verschil geregeld worden hé. Bij mijn weten zijn de overschrijvingen in de meeste gevallen nog gratis...
De verkoper heeft in deze al bewezen dat hij op een wederzijds vertrouwen gebaseerde manier zaken wil doen door het toestel mee te geven, de koper naar mijn mening nog niet.

Over de kern van de zaak zelf ga ik me hier niet uitspreken, hiervoor zijn jullie zelf alleen voldoende op de hoogte
Ik hoop alleen maar dat de koper niet op het aanbod ingaat om de rollen gratis te houden...
philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

Niet voor dit of dat.

Maar denk zelfs dat het momenteel diefstal is. De een heeft een product aan de ander bezorgd. De ander ging akkord met de prijs en diend deze zo snel mogelijk te verheffen. In tussen tijd blijft het product van de eerste persoon eigendom.
Dus staat op dit moment het product op de verkeerde plaats, en kan dit bezien worden als diefstal.
Denk zelfs dat er dan geen pb's nodig zijn om dat uit te klaren. Maar wel een betalingsformulier.

Maaaaaar al bij al. Probeer overeen te komen. =D>
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Luc wrote:Toch niet mee eens:.
Gij pakt me op mijn woorden hé :-? :wink:
't Is aan de onderhandelaars om eruit te komen, wij kunnen hier enkel bemiddelen.
Iedereen bepaalt voor zichzelf hoe hij reageert, of dat dan in andermans ogen de juiste reactie is is een andere zaak...
Persoonlijk heb ik met beiden enkel goede ervaringen, maar vroeg of laat kan het altijd eens mis gaan, en dan komen we in het straatje waar we nu vertoeven :roll:
Last edited by Flip FSR on Fri 01 Dec 2006 11:48, edited 1 time in total.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Van betaling moet de verkoper (P°) niet mee inzitten, dit komt zeker in orde, want zo'n lafhartig manneke ben ik niet. Alleen voel ik mij ferm in het zak gezet. O ja ik wilde contant betalen toen ik bij P° was é, het geld had ik op zak. Hij zei echter dat ik niet hoefde te betalen, omdat het niet zeker was dat de rollen gingen passen op de koersfiets (asje te kort). Natuurlijk pasten die rollen niet, want die asjes zijn geen 17 mm diameter (de koppen).

Indd die rollen moeten en gaan betaald worden, maar alleen aan een rechtvaardige prijs. We hadden op voorhand 60 euro overeengekomen (en er was geen meding gemaakt dat er een asje tekort was). Blijkt na controle van de rollen dat het asje wel effectief nodig is, dus vindt ik het niet meer dan normaal dat P° de kost om het asje extra te bestellen van het bedrag moet aftrekken. Enfin P° blijkt hier niet zo over te denken en wilt dit bedragje niet aftrekken van het door ons afgesproken bedrag. Daarop heb ik gemaild dat ik akkoord ging met de prijs maar dat het ferm tegen mijn zin was (en terugbrengen is niet echt een optie - meer dan 200 km rijden). Nu mag P° ook een poosje wachten op zijn geld ...
Maar het komt ok hoor jongen, het kan gewoon efkes duren nu :evil:

ben ik zo onredelijk?
[-X dacht het niet
max-ot
Mountainbiker

Post by max-ot »

Als je jezelf telkens je onrechtvaardig 5 euro teveel betaald zo druk maakt ga je er nog eens iets aan overhouden. Relax beide.
Betaal die jongen nu gewoon en regel in het vervolg de verkoop met iemand die je niet persoonlijk kent direct cash, kwestie van deze oneindige discuties niet te moeten voeren. :wink:
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Over die 5 euro val ik niet, het is mij op het princiepe te doen. En over dat contant betalen ... tja das al eerder vermeld.
en nu stop ik deze discussie, dan heeft er niemand last meer van 8)
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Ik zou hier kunnen pareren maar wens dit niet te doen,om hier zoals vernoemd geen ellenlange langdradige discussie van te gaan maken.Les alweer geleerd,op naar hetvolgende.Laat ons nu maar verder genieten van het bikeforum,maar wat 'n verspilling van tijd.

Misschien heb ik wat te impulsief gereageerd,maar daar is niks meer aan te doen.Tenzij de mods de "discussie' deleten.

@jocca : ik stel voor om deze discussie te sluiten,onze conclusies te trekken en verder te biken..maar ik moet nog steeds je geld niet hebben.Das dan mijn principe tov mensen zoals u...
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Goede ervaringen met Zaskar (Gino) als koper. Ik heb hem een dik uur geleden mijn GT karakoram verkocht. Alles verlopen volgens goede afspraken. Vriendelijk, goede deal.... Merci Gino voor de sponsoring van mijn project ;-)
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

P° wrote:Misschien heb ik wat te impulsief gereageerd,maar daar is niks meer aan te doen.Tenzij de mods de "discussie' deleten....
Als de discussie nog eens geopend wordt lijkt me dit wel de beste optie ja.
Dus... =; :wink:
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Dju das jammer, discussie gesloten :(

Twas precies Dallas :-D
Post Reply