Ik denk dat alle uitpijlers een pluimpje verdienen, maar ook de anderen die zorgen dat het parkeren vlot verloopt, de soep en drank piccobello zijn, de drank vlot rondgedragen wordt , enz enz. Want dat hoort ook bij het succes van een organisatie.
En inderdaad moet Liberodger soms al eens zagen om zijn geliefkoosde terril zoveel mogelijk aan bod te laten komen maar soms moet hij ook wat ingetoomd worden. Want iedereen is niet zo een volleerde en durfal in het dalen. Wat hij ook soms zelf bekopen met een tuimelpartij.
Maar hij is en blijft een gedreven mountainbiker ![/quote]
26/11/2006 Genk (Winterslag)- Inclusief Mijnterril.
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ik sluit mij volledig aan met het bericht van rozi. De nagel op zijn kop geslagen voor Liberodger. Maar niks voor niks is deze tocht zo'n succes denk ik. Je moet een hart hebben voor het biken en fier zijn over wat de bikers ervan denken. Elk wegje waarin je de massa stuurt moet eens over nagedacht worden en zo maak je het verschil tussen een goeie en een héél goeie tocht. En dit was een héél goede tocht. Voila en nu moet mijne bike een weekje of 2 aan de kant want overmorgen word ik pappa.
Maar deze tocht hoort toch weer op mijn palmares.
- Jan B.
- Mountainbiker
Inderdaad, en op het einde had de organisator nog de kans om een toffe afdaling/helling (wanneer in andere richting gereden) aan het parcours toe te voegen, geheel offroad (zand).Josss wrote:De powerbikers uit Bocholt waren met 10 bikers aanwezig : hun oordeel was unaniem: een sublieme tocht ; als de laatste 2 km ook nog zo goed als off-road kan in plaats van dat fietspad, dan is het helemaal af.
Ik had ook verwacht helemaal aan het begin van een andere helling die niet te onderschatten is (ook offroad, zand). Deze lag in de buurt van de eerste straat die de toertocht inreed, en gaat van die straat in de richting van het atletiekstadium, van waaruit je een rechtstreeks zicht hebt op de terril.
Misschien heeft de organisatie die vermeden omdat het er een singletrack is, en dus niet fietsbaar voor grote groepen. Het spoor op die helling is 20 cm. breed.
Dus twee hellingen laten liggen en meer asfalt!
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
De helling die je bedoeld bevind zich op de Schemmersberg, en is helemaal niet vergund, en dus verboden. Als je op je eigen gaat rijden kun je natuurlijk overal terecht, maar dat kan niet als je iets organiseerd. Het is dus gemakkelijk om vanuit je eigen luie zetel zinloze kritiek te spuien, en te zeggen waar organisatoren moeten organiseren. Het parcours bestaat uit méér dan 85% off road, en je bent de eerste uit deze hele topic die hierover klachten heeft. Begrijpe wie kan!!Jan B. wrote:Inderdaad, en op het einde had de organisator nog de kans om een toffe afdaling/helling (wanneer in andere richting gereden) aan het parcours toe te voegen, geheel offroad (zand).Josss wrote:De powerbikers uit Bocholt waren met 10 bikers aanwezig : hun oordeel was unaniem: een sublieme tocht ; als de laatste 2 km ook nog zo goed als off-road kan in plaats van dat fietspad, dan is het helemaal af.
Ik had ook verwacht helemaal aan het begin van een andere helling die niet te onderschatten is (ook offroad, zand). Deze lag in de buurt van de eerste straat die de toertocht inreed, en gaat van die straat in de richting van het atletiekstadium, van waaruit je een rechtstreeks zicht hebt op de terril.
Misschien heeft de organisatie die vermeden omdat het er een singletrack is, en dus niet fietsbaar voor grote groepen. Het spoor op die helling is 20 cm. breed.
Dus twee hellingen laten liggen en meer asfalt!
- Jan B.
- Mountainbiker
Liberodger,
Je moet dat zo niet zien, ik zei gewoon dat ik die twee hellingen niet terugvond in het parcours zonder dat ik het parcours zelf wilde maken.
Geen enkele kritiek op de organisatie, het parcours was voornamelijk offroad dus ik ben ook volledig tevreden daarover.
Ik ken de streek redelijk goed doordat ik er het jaar rond mijn trainingen rij. Ik woon namelijk in Kiewit, dus zo slecht ken ik de streek ook weer niet.
Je moet dat zo niet zien, ik zei gewoon dat ik die twee hellingen niet terugvond in het parcours zonder dat ik het parcours zelf wilde maken.
Geen enkele kritiek op de organisatie, het parcours was voornamelijk offroad dus ik ben ook volledig tevreden daarover.
Ik ken de streek redelijk goed doordat ik er het jaar rond mijn trainingen rij. Ik woon namelijk in Kiewit, dus zo slecht ken ik de streek ook weer niet.
Liberodger,
Ik bekijk het als volgt :
De eerste km over asfalt, leuk kwam ik goed in ritme en op temperatuur voor hetgeen mij te wachten staat, ik hoefde niet vanaf de eerste meters mijn spieren te overbelasten en mij dus op te blazen.
Vervolgens kon ik mij ongeveer 40 km uitleven op singletracks, hellingen, zandstroken, heidestroken, mijnterrils, waarbij mijn hartslag met tussenpozen 196 slagen per minuut bereikte na elke zware strook waren er stroken bij waarop deze zakte naar de (voor mij persoonlijk dan) rustige 155 slagen.
Op het einde van de rit 2 km asfalt.... mooi kon ik mijn hartslag laten dalen, mijn spieren dmv een kleine versnelling terug op hun positieven laten komen en gerecupereerd mijn welgekomen douche met niet te warm water nemen.
Kortom dit was voor mij het sumum aan mountainbike plezier met een voor mijn doen niet onaardig gemiddelde van 20,4.
En btw die douche met niet te warm water is geen kritiek hoor, ik neem liever een koude dan een warme douche. Bij een sportinspanning stijgt immers je lichaamstemperatuur en moet het lichaam werken om deze temperatuur terug te laten dalen, dmv een koude douche help ik mijn lichaam om terug op temperatuur te komen waardoor het minder energie moet leveren.
De eerste km over asfalt, leuk kwam ik goed in ritme en op temperatuur voor hetgeen mij te wachten staat, ik hoefde niet vanaf de eerste meters mijn spieren te overbelasten en mij dus op te blazen.
Vervolgens kon ik mij ongeveer 40 km uitleven op singletracks, hellingen, zandstroken, heidestroken, mijnterrils, waarbij mijn hartslag met tussenpozen 196 slagen per minuut bereikte na elke zware strook waren er stroken bij waarop deze zakte naar de (voor mij persoonlijk dan) rustige 155 slagen.
Op het einde van de rit 2 km asfalt.... mooi kon ik mijn hartslag laten dalen, mijn spieren dmv een kleine versnelling terug op hun positieven laten komen en gerecupereerd mijn welgekomen douche met niet te warm water nemen.
Kortom dit was voor mij het sumum aan mountainbike plezier met een voor mijn doen niet onaardig gemiddelde van 20,4.
En btw die douche met niet te warm water is geen kritiek hoor, ik neem liever een koude dan een warme douche. Bij een sportinspanning stijgt immers je lichaamstemperatuur en moet het lichaam werken om deze temperatuur terug te laten dalen, dmv een koude douche help ik mijn lichaam om terug op temperatuur te komen waardoor het minder energie moet leveren.
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
Zo te zien Pare, heb jij je kostelijk geamuseerd, en daar kan ik mij uiteraard in terug vinden. Het was goed dat het schitterend weer was, met vriesweer was de frisse douche misschien niet zo wel gekomen! Hopelijk is dat probleem tegen volgend jaar opgelost, al lijkt het mij om 1500 ongediciplineerde (warm water laten lopen!!, modderige kleren uitwassen!!,schoenen poetsen!!, enz.) bikers te kunnen laten douchen met heet water waarschijnlijk een utopie. Maar we zullen ons best doen.Pare wrote:Liberodger,