Mijn zoontje is 6 en ik zou hem graag "inwijden" in het mtb-en.
Ik zoek rustige plaatsjes in het Antwerpse (ik woon tussen Antwerpen en Mechelen) waar ik met mijn zoontje eerst eenvoudige, vlakke padjes van korte afstand (3-5 km) en stelselmatig iets langere en iets moeilijkere stukken kan doen.
Ik rij elke week een georganiseerde toer maar die zijn meestal op een half tot een uur rijden vanwaar ik woon (ik woon gewoon niet in de beste buurt om mijn favoriete hobby uit te oefenen, maar mijn vrouw wil niet verhuizen!).
Kan iemand mij op weg helpen?
Bedankt.
oefenroutes voor kinderen die met mtd beginnen
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
mijn pa is vroeger samen met mij gaan mtb'en in plaatselijke boskes en weikes
Ik woon in duffel en dan gingen wij vaak naar de mosterdpot en het mauriaubos (of oe schrijfded) en het militair domein van Sint Katelijne Waver was vroeger ook een veelbezocht plekje.
en voor de rest deden wij regelmatig blosoparcours, vooral de stukken singletrack vond ik reuzefijn
Zie vooral dat hij het graag doet, hoe minder je hem moet pushen hoe fijner hij het zal vinden, later kan je meer en meer gaan trainen met hem,
nu moet je eerst zien of hij het echt leuk vind :)
ciao
Ik woon in duffel en dan gingen wij vaak naar de mosterdpot en het mauriaubos (of oe schrijfded) en het militair domein van Sint Katelijne Waver was vroeger ook een veelbezocht plekje.
en voor de rest deden wij regelmatig blosoparcours, vooral de stukken singletrack vond ik reuzefijn
Zie vooral dat hij het graag doet, hoe minder je hem moet pushen hoe fijner hij het zal vinden, later kan je meer en meer gaan trainen met hem,
nu moet je eerst zien of hij het echt leuk vind :)
ciao