Ik heb met beiden gereden en geef duidelijk de voorkeur aan de Fox.
Ik zie het iets hogere gewicht van de Fox niet als een nadeel: stabieler bij het volgen van sporen (de SID was zeer moeilijk in het spoor te houden) en met de Fox heb je minder het probleem van een stijgerende voorkant bij steile klimmen. Gewicht is ondergeschikt aan 'weg'ligging!
Mijn advies: probeer een nieuwe 2006 Fox te vinden. De meeste handelaars geven hierop nu een flinke korting: ik denk dat je die nu moet kunnen vinden aan om en bij de 600 euro. Da's nog altijd iets meer dan een SID maar je krijgt er echt duidelijk meer vork voor.
Succes!
Welke verende vork te nemen?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- peir de worst
- Mountainbiker
Post by peir de worst »
fox fox fox
Als we alleen al bekijken wa service we daar op kunnen geven...
fox fox fox
750€ 2007 met terralogic
Als we alleen al bekijken wa service we daar op kunnen geven...
fox fox fox
750€ 2007 met terralogic
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Inderdaad, de Reba ligt véél meer in de richting van de Fox 32 F100RL als de Sid.Swannie wrote:De sid is wel degelijk veranderd de laatste jaren hoor! Oa de motion control! Je kan die fox beter vergelijken met de reba van Rs, die heeft ook 32mm vorkpoten.
En naar mijn mening heeft de Reba dan de beste prijs/kwaliteit verhouding.
kan de fox f100RL naar een veerweg van 80 gebracht worden?
voor het gewicht zal ik het niet laten, er zit slechts een verschil op van 100gr, zal de leffes een beetje laten en zal wel meer of 100gr kwijt geraken.
ik denk dat ik het eens zal proberen met een fox, het enige nadeel dat ik zie is dat de lock out niet op het stuur staat, wat toch wel handig is als je het gewoon bent.
voor het gewicht zal ik het niet laten, er zit slechts een verschil op van 100gr, zal de leffes een beetje laten en zal wel meer of 100gr kwijt geraken.
ik denk dat ik het eens zal proberen met een fox, het enige nadeel dat ik zie is dat de lock out niet op het stuur staat, wat toch wel handig is als je het gewoon bent.