Welke verende vork te nemen?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Peter LA
Mountainbiker

Post by Peter LA »

Ik heb met beiden gereden en geef duidelijk de voorkeur aan de Fox.
Ik zie het iets hogere gewicht van de Fox niet als een nadeel: stabieler bij het volgen van sporen (de SID was zeer moeilijk in het spoor te houden) en met de Fox heb je minder het probleem van een stijgerende voorkant bij steile klimmen. Gewicht is ondergeschikt aan 'weg'ligging!
Mijn advies: probeer een nieuwe 2006 Fox te vinden. De meeste handelaars geven hierop nu een flinke korting: ik denk dat je die nu moet kunnen vinden aan om en bij de 600 euro. Da's nog altijd iets meer dan een SID maar je krijgt er echt duidelijk meer vork voor.

Succes!
Last edited by Peter LA on Wed 29 Nov 2006 19:36, edited 1 time in total.
pirati
Mountainbiker

Post by pirati »

al gedacht aan de RS Reba ? (stijver dan de SID met 32mm vorkbenen en maar een pluimpje zwaarder...)

Check voor meer info ook eens mtrb.com, altijd interessant
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

peir de worst
Mountainbiker

Post by peir de worst »

fox fox fox

Als we alleen al bekijken wa service we daar op kunnen geven...

fox fox fox

750€ 2007 met terralogic
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Swannie wrote:De sid is wel degelijk veranderd de laatste jaren hoor! Oa de motion control! Je kan die fox beter vergelijken met de reba van Rs, die heeft ook 32mm vorkpoten.
Inderdaad, de Reba ligt véél meer in de richting van de Fox 32 F100RL als de Sid.
En naar mijn mening heeft de Reba dan de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Idd! als je een beetje uitkijkt kan je 2 reba's kopen voor de prijs van 1 fox!
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

En dat zegt volgens mij niets over een essentieel kwaliteitsverschil tussen de twee
xav
Mountainbiker

Post by xav »

kan de fox f100RL naar een veerweg van 80 gebracht worden?

voor het gewicht zal ik het niet laten, er zit slechts een verschil op van 100gr, zal de leffes een beetje laten en zal wel meer of 100gr kwijt geraken.

ik denk dat ik het eens zal proberen met een fox, het enige nadeel dat ik zie is dat de lock out niet op het stuur staat, wat toch wel handig is als je het gewoon bent.
Tommy G
Mountainbiker
Location: specialized epic comp carbon worldcup, specialized stumjumper, Trek 2.5 racefiets

Post by Tommy G »

je wordt dat rap gewoon hoor lock out op de vork. Tis soms wa onhandiger maar ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

nadeel fox: moeilijker en duurder te servicen, de sid kan je volledig zelf doen. (dit in geval van dat dichtingsringen of dergerlijke moeten vervangen worden)
Post Reply