02/12/06 Gavere

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
den mountenbiker
Mountainbiker

02/12/06 Gavere

Post by den mountenbiker »

2/12/2006 gavere
iemand informatie
edi
Mountainbiker

Post by edi »

Ik weet ook niet veel over deze TT. Ben eens gaan googlen en heb verslag gevonden van de Herders

2004
[http://www.herders.be/verslag20041127.html]

2005

[http://www.herders.be/verslag20051126.htmll]

Parcours krijgt daar maar twee fietsen. Ook verslag spreekt over veel beton. Heb ook al van anderen opgevangen dat ze de mogelijkheden van de streek niet benutten. Ging normaal gezien naar gavere gaan maar door deze negatieve kritiek ga ik er nog eens over nadenken. Tenzij anderen positieve ervaringen hebben met deze TT?
belpet
Mountainbiker

Post by belpet »

Dat valt eigenlijk best mee. Reed deze tt al een paar keer. Er komt ook flink wat volk op af. Maw, er zijn er slechtere. Ik weet nog niet welke richting de tocht uitgaat. Richting Gent of Huise ??
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Vorig jaar ging die tocht naar Huise-Wannegem-Lede. Toen was het wel in de sneeuw. En inderdaad nogal veel baan, en dan die gekende betonpaadjes uit de streek. Wel een beke op en af maar zeker geen supertocht. Een groot deel kan je vergelijken met de tocht uit Lozer. Wij trekken normaal gezien eens naar Avelgem. Iets verder maar toch veel betere kritieken.
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Je mag je wel verwachten aan een prima organisatie!

Maar aangezien er dit jaar op dezelfde dag de rit in Avelgem doorgaat, en aangezien we deze TT vorig jaar 5 mtb's gaven was voor ons de keuze snel gemaakt ... maar ik ga wel de peperkoek van de sint missen :wink:

Waarschijnlijk zullen er wel enkele Herders aan de start verschijnen voor wie ofwel Avelgem te ver is of ofwel net iets te zwaar.

Wat me vooral bijgebleven is van deze rit van vorig jaar is het slechte weer, de kou, de nattigheid .... zo eentje waar na je 5min reeds spijt hebt dat je vertrokken bent ... we hebben dan ook maar de 25km gereden, en de score was op deze kleine ronde ...

Greetz
Herder Ben
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Ik heriner me nog dat er vorig jaar enorm veel baan inzat, en was het niet voor de sneeuw was dit zonder twijfel de minst uitdagende en saaiste tt van het jaar. Maarja, dit jaar licht er geen sneeuw...

Oja, sinds deze tocht vorig jaar heb ik geen gevoel meer in mijn linkse dikke teen #-o
tuurke
Mountainbiker

Post by tuurke »

Hallo,

Ben net mijn gasten in Huise-school weest halen en heb pijltjes van de VVN gezien dus de tocht zal naar Huise komen veronderstel ik... :lol:
Laat ons hopen dat het morgenvoormiddag nog droog blijft [-o<
Guest

Gavere gereden - saai baanwerk...

Post by Guest »

Gisteren de MTB-rit in Gavere gereden, en zwaar ontgoocheld over het parcours. Het begin verraadde al veel: in vrijwel rechte lijn en over hoofdzakelijk asfalt- en betonwegen werd direct naar Lozer gereden om daar het eerste alombekende (doch leuke) bos aan te doen. Eventjes dachten we dat het vanaf daar zou beteren, maar helaas, we zagen amper bos, weide, of andere niet-steen-ondergrond.
Uitpijling en bevoorrading waren wel OK, ook al mocht er buiten het gewoon water en de suikervrije cola wel een gewone sportdrank bijzijn.
Uiteindelijk werd regio Gavere amper aangedaan, en iedereen die er al eens de BLOSO-route gereden heeft, weet dat Gavere en directe omgeving heel wat tof off-road materiaal te bieden heeft.
Mijn indruk is dan ook de organisatie te modderige stukken vreesde, maar ja da's nu éénmaal MTB-en in de winter.
Conclusie: organisatie op zich was OK, maar het parcours kan ik niet meer dan een 5/10 geven. [-X
Post Reply