Hoi
Kben beginner en zou een Scott MTB kopen, en het heeft een shimano acera groep. Zelf weet ik niet of dit goed is, want heb eens gelezen dat je tenminste een DEORE nodig had dusja..
Ik ben zelf ook wat van de smalle kant 1m69, en zou een 19" inch willen aanschaffen, maar heb gelezen dat dit goed was voor personen van 1m75...
Alvast bedankt
Acera Derailleur
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
-
Calimeroken
- Mountainbiker
-
Calimeroken
- Mountainbiker
Post by Calimeroken »
Dank
Zou u me ook kunnen zeggen of een ACERA groep iets deftig is ofniet?
Alvast bedankt
Zou u me ook kunnen zeggen of een ACERA groep iets deftig is ofniet?
Alvast bedankt
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
instap mtb-fietsjes van scott zijn eerder :
scott scale 70/60 ...is veel van terug te vinden op het forum .
reflex 20 : 769€ scale 70 : 799€ scale 60 : 859€
de scale modellen zijn veel beter van geometrie (bochtenwerk etc)
en deze kaders zijn ook de moeite om later te upgraden of zo ..
Persoonlijk vond ik de scale 60 super , mits die al schijfremnaven heeft en dus tamelijk goedkoop om te bouwen valt ..
reflex modellen met acera/alivio zou ik niet gebruiken om offroad te gaan idd ...
scott scale 70/60 ...is veel van terug te vinden op het forum .
reflex 20 : 769€ scale 70 : 799€ scale 60 : 859€
de scale modellen zijn veel beter van geometrie (bochtenwerk etc)
en deze kaders zijn ook de moeite om later te upgraden of zo ..
Persoonlijk vond ik de scale 60 super , mits die al schijfremnaven heeft en dus tamelijk goedkoop om te bouwen valt ..
reflex modellen met acera/alivio zou ik niet gebruiken om offroad te gaan idd ...
-
Calimeroken
- Mountainbiker
Acera Derailleur
Ik heb mij 4 à 5 jaar geleden een goedkope (instap) mountainbike aangeschaft met een acera achteraan. Deze doet het redelijk (voor de prijs), maar na 20 km gaat het schakelen opmerkelijk trager. Met een deore schakel je binnen korte tijd, met een acera duurt het dubbel zo lang of zelfs nog langer. Eenmaal vol zand of slijk durft hij dienst weigeren.
Zoals hierboven reeds gezegd is een acera voor op de baan. Indien je budget niet groter is, zul je er wel komen zolang het droog is en niet te snel moet veranderen van tandwiel.
Zoals hierboven reeds gezegd is een acera voor op de baan. Indien je budget niet groter is, zul je er wel komen zolang het droog is en niet te snel moet veranderen van tandwiel.