Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Gisteren nog eens de 3 routes gaan rijden, jammer genoeg moeten vaststellen dat de cruciale pijl op de Rode Route nog steeds ontbreekt.
Heb nog maar eens een mail naar de sportdienst gestuurd, met de bloso mountainbike dienst in CC

Hugo,

ik heb je een paar maand geleden een mailtje gestuurd om je te melden dat er een cruciaal pijltje mankeert op de RODE bloso route in het Meerdaelwoud.

ik heb je toen ook gevraagd of er hieromtrent al een melding gekomen was door de 'peters' en of er hiervoor al akties ondernomen werden.

ik heb nog geen antwoord gehad, heb enkel een 'read notification' gehad zodat ik tenminste al weet dat je de mail gelezen hebt.

ik wil hierbij nog even aanhalen dat het pijltje waarvan sprake al sinds juni weg is, een hele tijd dus, en een bron van ergernis is voor bikers die onze mooie routes komen rijden en niet bekend zijn met de streek. Ze rijden steevast verloren. Ik zit op verschillende mtb-fora en vang zo links en rechts wel wat op.

Mag ik je hierbij nog even verzoeken eens na te gaan wat er fout aan het lopen is?

Het systeem met de huidige peters voldoet trouwens niet. Hoe kan een biker hen kontakteren? Beide personen hebben een email adres, maar dat is een hotmail account.

Is het dan de bedoeling dat wij dit rechtstreeks naar BLOSO communiceren ?

Ik wil vergelijken met Overijse. Daar werkt het systeem blijkbaar perfect. Ik ken de peter daar persoonlijk en als ik hem een probleem meld is dat meestal binnen de week opgelost.

Daar ikzelf de Meerdael routes minimum 1 keer per maand rij, wil ik me gerust aanmelden als bijkomende peter voor de Meerdael routes.
Zeg mij gewoon waar ik eventuele problemen kan melden.

Ik ben vrij bekend in het mountainbike milieu zodat het in ieder geval geen probleem zal vormen voor bikers om MIJ te kontakteren.

Ik heb de BLOSO dienst in CC gezet.

Met vriendelijke groeten,

Adriaan Haine
Blanden
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

Heb een tijdje geleden gezien op de rode lus dat er iemand op de bewuste T-splitsing met het cruciale ontbrekende pijltje er zelf eentje geplaatst heeft (geplastificeerd A4-formaat). Speel zelf al een hele tijd met het idee om zelf pijltjes te plaatsen, rij die Bloso's daar toch regelmatig. Dus als als men daar nog een co-peter voor die route zoekt Adri ... Veel werk/tijd is dat toch niet? Snap dus ook niet echt de desinteresse van de 2 huidige peters.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Tja, die peters en meters. Ik heb Bloso zelf voorgesteld om hun namen/contactgegevens te vermelden op de routefiches hier op de site.
Hier wordt echter geen gevolg aan gegeven. Aan de andere kant begrijp ik dat je die mensen hun contactgegevens niet zomaar in het wilde weg kan gaan publiceren.
Ms geen slecht idee om zelf dan maar het initiatief te nemen. een topic te openen en vragen dat de peters/meters de contactgegevens die ze kwijt willen even posten?
Er zijn routes waar het peterschap perfect werkt en waar ook ook de sportdienst direct het nodige doet. Bornem/Puurs/St-Amands is hier een voorbeeld van.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

de huidige peters zijn 2 gepensioneerden, zouden dus tijd genoeg moeten hebben. Ze zijn ook nog peter van een andere route.
Pas op, het kan zijn dat ze hun werk naar behoren gedaan hebben, en dat de fout ergens anders zit.
Wat mij vooral stoort is dat je als gewone biker je ei niet kwijt kan.
men ging het systeem van de peters evalueren na een jaar , dat zou dus nu zo ongeveer moeten zijn.
Zoals ik in de brief al stelde, op andere routes (in casu Overijse) werkt het systeem blijkbaar wel perfect, dus het kán toch.
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

A d r i wrote:de huidige peters zijn 2 gepensioneerden, zouden dus tijd genoeg moeten hebben. Ze zijn ook nog peter van een andere route.
Pas op, het kan zijn dat ze hun werk naar behoren gedaan hebben, en dat de fout ergens anders zit.
men ging het systeem van de peters evalueren na een jaar , dat zou dus nu zo ongeveer moeten zijn.
Zoals ik in de brief al stelde, op andere routes (in casu Overijse) werkt het systeem blijkbaar wel perfect, dus het kán toch.
Welk pijltje ontbreekt er? Heb hem vrijdag nog gereden maar niets gemerkt. Sla gewoonlijk wel het stuk naar de kazerne in Heverlee over en snij af naar de brug van de E40 (niet het tunneltje).
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Op de Rode Route, aan het eind van de lange dreef juist voorbij de boswachtershut De Warande kom je op een T, daar is al sinds juni een pijltje weg.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

morgen de 3 routes nog's afmalen als opwarmertje .... ( 3 weken inaktiviteit :oops: )

neem mijn fototoestel mee voor de dubieuze gevallen , al zijn die misschien minder uitgesroken voor me , omdat ik deze route zonder pijltjes ook wel bol .....
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Het antwoord van de Sportdienst Oud-Heverlee:

Beste Adriaan,

ik heb uw mail destijds doorgestuurd naar BLOSO met de vraag dat zij u
zouden antwoorden.
Blijkbaar is dit niet gebeurd.

Ik heb net contact opgenomen met BLOSO maar de MB-verantwoordelijke, Tom, is
deze week nog met verlof.
Volgens een collega (Nico)is Tom op de hoogte van uw vraag, heeft hij dit
nagekeken en zou dit 'cruciaal pijltje' er toch staan.

Mag ik uw vragen om in de toekomst rechtstreeks contact op te nemen met
BLOSO en Tom ivm MB-routes.
Zij zijn bijna dagelijks met deze materie bezig.

Alleszins bedankt voor uw bekommernis en uw inzet.

Sportieve groeten,
Hugo
fax: 016 38 88 09
e-mail: hugo.delestinne@oud-heverlee.be
www.oud-heverlee.be
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

A d r i wrote:de huidige peters zijn 2 gepensioneerden, zouden dus tijd genoeg moeten hebben. Ze zijn ook nog peter van een andere route.
Het wordt stillekens aan tijd dat we zelf de touwkens in handen gaan nemen, niet?
Die "60-plussers" die verantwoordelijk zijn voor de controle van de lussen zullen waarschijnlijk té veel last hebben van hunne reuma :-D #-o
En er is niet alleen het probleem van ontbrekende pijlen, er zijn er heel veel die gewoon niet meer leesbaar zijn.
Vooral op de groene lus zijn er een paar die aan vernieuwing toe zijn.
Kan er echt niets gedaan worden aan deze lamentabele toestand?
Eerlijk gezegd, op Bloso reken ik al lang niet meer.
Als men mij een aantal pijlen zou kunnen bezorgen ben ik desnoods eens bereid waar het kan onleesbare pijlen te vervangen.
Of misschien eens met een paar streekkenners afspreken om de 3 lussen grondig te controleren en de slecht leesbare pijlen te vervangen?
Als Bloso ons de pijlen geeft dan moet dit toch mogelijk zijn!

Enfin soit ,
Ik wil mij hier kandidaat stellen om de groene lus tot mijn 'petekind' te nemen :-) Dan ben ik bereid minstens één keer in de 2 maand deze lus te inspecteren en zonodig binnen mijn mogelijkheden kleine herstellingen uit te voeren!
Last edited by Schijfrem on Tue 28 Nov 2006 20:11, edited 2 times in total.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Ik heb daarstraks met een bevriende boswachter gesproken en de problemen voorgelegd. Volgens hem zijn zij het die zorgen voor de routes en de mankementen. Probleem is dat zij niet ofwel laattijdig op de hoogte worden gebracht. Hij ging het probleem bespreken en zorgen voor een aanspreekpunt. Als ik meer weet laat ik het hier weten.

PS. Het is niet bloso maar wel het bosbeheer dat de routes uitgetekend en bepijld heeft. De boswachter waarvan sprakke was betrokken bij dit projekt.
Last edited by jaro on Wed 29 Nov 2006 15:21, edited 1 time in total.
Post Reply