Schotland Coast to Coast 2007

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Voor alle duidelijkheid, niemand richt iets in, noch ik noch René.
Het is de Schotse organisatie die de C2C organiseert. Wij trachten alleen ginder te geraken op een zo kort en economisch mogelijke wijze.
En idd op het eerste zicht vond ik die toch nogal aan de zwakke kant, vooral wat het aantal km per dag betreft. Maar na mij wat meer in de streek verdiept te hebben blijkt het daar zo'n mooi mtb en wandel paradijs te zijn dat ik er alle baat bij heb om het eens in 360° perspectief te bekijken ipv in een rechte lijn naar voor :wink: . Een weg die ik toch al de laatste 12 maanden (met veel plezier overigens, niet alleen van mezelf maar ook van de rest van de familie) bewandel (of beter befiets).

De kwestie is alleen, vanaf 5 deelnemers in groep krijg je van de organisatie 5% korting. Dat beantwoord weer een andere vraag. Dus best minimaal 5 deelnemers per groep om de kosten te drukken, het maximum aantal deelnemers hangt ook af van de nog beschikbare plaatsen in één van de drie periodes.

Waarom ik niet in eerste plaats met René and friend mee ga?
Dat zijn in de eerste plaats praktische overwegingen. Zij hebben al alles gepland zowel inzake reisperiode als reisweg. En gezien in nu eenmaal in België woon en niet in de buurt van Amsterdam is het niet zo voor de hand liggend om mij daar bij aan te sluiten. De reis is zo al ver genoeg, zonder eerst een omweg via onze noorderburen te maken, die bovendien
dan ook nog eens een extra week inlassen.
Nu, mijn teammaat van de voorbije jaren heeft een andere weg gekozen (of ik heb een andere weg gekozen het is maar waar je staat :-D ) en enkele gegadigden ken ik (op eerder prettige wijze) reeds uit het circuit maar hun keuzedatum is anders dan deze reeds vastgelegd door René.
Dus dat noopt weer tot een andere organisatie.
Dus lukt het niet met een groepje Belgen in een en dezelfde periode blijft René een leuke vluchtweg want de periode is voor mij persoonlijk van geen enkel belang, eerder de reisweg.

Wanneer ik uiteindelijk beslis hangt niet van mij af maar van de 'anderen'. Momenteel staan alle periodes nog op groen, dus plaats genoeg. Maar ik hou dat in het snuitje en vanaf dat het oranje wordt grijp ik wel mijn kans, ongeacht of een ander dan al iets belsist heeft of niet want blijven wachten tot het te laat is heeft ook geen zin.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

ik hou hier toch ook mijn oog nog op.
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

Ik heb zeker interesse, zou enkel voor de laatste periode lukken bij mij...ik hou dit topic zeker in de gaten, Schotland is één van mijn droombestemmingen! Probleem zal zijn of het voor 2007 nog financiël haalbaar zal zijn want ik vertrek in maart naar Australië en Nieuw-Zeeland, via Maleisië, om er deel te nemen aan de World Games. Daarvoor ga ik nog twee weken snowboarden (combineren met wegtrainging/hoogtestage). Het wedstrijdseizoen opzich zal al een serieuze brok uit mijn rekening vergen...ik hoop te kunnen meegaan!
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

ik zie die tocht ook wel zitten, maar misschien zomer 2007 ergens, zal eens bij mijne bikemakker horen, die zal ook wel meegaan.

eerst wel een nieuwe fiets kopen
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Ivo,

Ik ben nog niet zolang actief (ongeveer een jaar) in het mountainbikewereldje, heb nog geen ervaring in heuvelachtige ritten en dergelijke, daarom leek het mij eens interessant om de stage mee te doen in de Ardeche, zie het ook wel zitten om eventueel mee naar Schotland te gaan.
Griet
Last edited by Griet on Sun 03 Dec 2006 21:07, edited 1 time in total.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Nu als je je deelname aan de C2C gaat laten afhangen van je deelname na de Ardèche (2de deel maart) dan denk ik dat je te laat gaat zijn voor de inschrijving voor de C2C (niet dat je verplicht bent mee te gaan naar Schotland indien je meegaat naar de Ardèche uiteraard. Hou er we rekening mee dat er in de Ardèche ook veel op de weg gereden zal worden (Hm bijeen harken).
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Ben nog eventjes aan t afwachten of het gaat lukken qua verlof en welke datum dat ons het beste uitkomt. Laat zeker nog bericht.
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Ben toch van plan om vroeger te vertrekken naar een zonnige bestemming. De stage in de Ardeche zie ik nog wel zitten, ik hou het wel in t oog.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Als het om zon en warm te doen is zou ik toch zeker niet in maart naar Zuid-Frankrijk gaan hoor. Het kan 25° zijn maar evengoed 10°.
En uit Schotland zou ik dan maar helemaal wegblijven :-D
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Nu om een overzicht te plaatsen en te weten waar we aan toe zijn is het best dat iedereen die echt interesse heeft voor deelname aan één van de sessies van de C2C Schotland 2007 dit hier nu eens post met zijn sessie van voorkeur. Pm over en weer sturen waarbij weer anderen dan weer pm sturen om te vragen hoe het zit levert niets op want de een weet niet meer waar de ander mee bezig is.
De sessies zijn:
1. 27/05/2007 - 02/06/2007
2. 22/07/2007 - 28/07/2007
3. 26/08/2007 - 01/09/2007
Post Reply