Ik heb dus mapsource gedownlaod van de site en tijdens het installeren komt volgende melding op het scherm:
"Previous mapsource installation not found. Setup will terminate"
Enig idee hoe dat komt?
Ik heb het trainingcenter geinstalleerd. maar wat is basemap?
Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- Revontulet
- Kerstman
- Giorgio
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale (XT) & Scott Racing Pro Limited 2004 (XT 2006/XTR 2007)
Je moet de Trip&Waypointmanager software installeren en dan zal Mapsource die herkennen en verder gaan.Revontulet wrote:Ik heb dus mapsource gedownlaod van de site en tijdens het installeren komt volgende melding op het scherm:
Enig idee hoe dat komt?
De basiskaart die op de meegeleverde CD zit bij de Edge, dat is dus niet de trainingssoftware.Revontulet wrote:Ik heb dus mapsource gedownlaod van de site en tijdens het installeren komt volgende melding op het scherm:
Enig idee hoe dat komt?
Zonder deze installatie (eerst uit te voeren) kan je niet verder. Bij een handheld gps heet die CD Trip en Waypointmanager. Maar ik geloof dat bij de Edge die gewoon staat op de Cd waar ook je trainingssoftware op staat.
Alles zit in één en dezelfde (gesloten en verzegelde) verpakking, ze gaan die heus niet openen en één voor één nazien hoor. En ik denk dat de meeste online winkels zelfs niet eens weten wat er in zit.
In een Edge zit overigens gewoon één CD met daarop alle software (trainings center software en basiskaart). De overige software (mapsource en ev. kaarten voor op de pc) dien je afzonderlijk down te loaden/ aan te kopen.
De verdere visualisering van je trackgegevens kan ook op motionbased.com wat ook gratis is voor de basisversie (en betalend voor een uitgebreidere versie).
In een Edge zit overigens gewoon één CD met daarop alle software (trainings center software en basiskaart). De overige software (mapsource en ev. kaarten voor op de pc) dien je afzonderlijk down te loaden/ aan te kopen.
De verdere visualisering van je trackgegevens kan ook op motionbased.com wat ook gratis is voor de basisversie (en betalend voor een uitgebreidere versie).
-
gian-claudio
- Mountainbiker
Post by gian-claudio »
De tracks zijn ook met SportTracks te zien, een zeer kompleet en GRATIS software
-
Koen-Ronse
- Mountainbiker
Post by Koen-Ronse »
Ik heb een klein probleempje met Training Center dat me pas na een zestal ritten is opgevallen. Ik merkte al een tijdje dat ik thuis op de pc steeds meer hoogtemeters had gereden dan ik op de Edge had gezien tijdens de rit. Blijkt nu dat, wanneer ik in werkelijkheid 320 hoogtemeters heb gereden, de samenvatting in TC melding maakt van 356 meters. Versie van TC is up-to-date (versie 3.1.4). Dus voortaan moet ik voor het uitzetten van de Edge eerst even kijken hoeveel hoogtemeters ik werkelijk gereden heb. De grafiek is dan weer wel in orde. Nog iemand die dit al opgemerkt heeft?
Nu dat is toch geen groot verschil? Een hoogtemeting is nooit exact aan de werkelijkheid. Dus misschien zit je pc wel dichter bij de werkelijke waarde dan je Edge.
Als je bv. de gemeten Hm van een Hac4 loslaat op 3 softwareprogramma's krijg je drie verschillende waarden. Heeft gewoon te maken met de gebruikte algoritmes.
Als je bv. de gemeten Hm van een Hac4 loslaat op 3 softwareprogramma's krijg je drie verschillende waarden. Heeft gewoon te maken met de gebruikte algoritmes.
-
Koen-Ronse
- Mountainbiker
Post by Koen-Ronse »
Tja, maar met de bijgeleverde software van dezelfde fabrikant verwacht je toch dezelfde waarden hé. Waar kan je nu eigenlijk op vertrouwen?ivo wrote:Nu dat is toch geen groot verschil? Een hoogtemeting is nooit exact aan de werkelijkheid. Dus misschien zit je pc wel dichter bij de werkelijke waarde dan je Edge.
Zoals ik al zei (cfr. software Ciclosport) verschillende algoritmes leiden tot verschillende waarden.
Waar kan je op betrouwen? De meters die in je benen zitten doen er toe niet diegene die op je tellertje staan, zeker die 20 meter verschil niet
Trouwens, als er tijdens je rit een luchtdrukschommeling plaats heeft zijn je opgetekende waarden zo al niet meer in overeenstemming met de werkelijkheid.
Waar kan je op betrouwen? De meters die in je benen zitten doen er toe niet diegene die op je tellertje staan, zeker die 20 meter verschil niet
Trouwens, als er tijdens je rit een luchtdrukschommeling plaats heeft zijn je opgetekende waarden zo al niet meer in overeenstemming met de werkelijkheid.