26-11-2006 sart-tilman

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

julie wrote:Ik ben niet meer het bos in geweest sinds afgelopen zondag maar toen was het zeer drassig. Gezien het feit dat het niet echt droog is geweest deze week, moet je toch echt op modderige toestanden rekenen dus een RR is zeker uit den boze (ik heb de mijne al 2 maanden geleden eraf gehaald, je hebt nl geen enkele grip op gladde stenen). Ik weet niet of het nou echt nodig is om echte modder banden te zetten zoals medusa's, maar in ieder geval goede noppenbanden.
Bedankt,

een paar weken nog in theux geweest en het idd de limiet om RR te gebruiken. Als we komen steek ik de NN of Barro Marathons.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Het parcoers lag er veel beter bij dan verwacht en was dus eigenlijk heel goed te doen.
Slechts enkele stukken lagen echt zompig en daar was het dus stoempen.
Dit is niet de zwaarste en ook niet de mooiste TT daar in de buurt, maar in alle geval leuker dan de platgereden paden in vlaanderen.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

goed om te horen dat het meeviel... ik zelf was er niet bij, lig met griep te bed :(
Phoenix
Mountainbiker

Post by Phoenix »

ik vond het echt te gek daar. ik had me het iets anders voorgesteld, iets meer op en neer. maar het parcours vond ik zeker de moeite!

die laatse 2 klimmen van de 40km waren echt geweldig. echt lang! tof :-)

ook dat wegje dat slingert langs en enkele keren door het beekje waren erg leuk.

wel vond ik dat er veel 'toekers' ( 'treuzelaars') mee reden. toch zeker op de stukken waar men samen kwam met de 20km. Meer zo mensen die eens voor ne keer gaan mtben.

en de dubbele bevoorrading was voor mij een aangename verrassing.

Voor toertochten in die streek ben ik wel te vinden :-D
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Phoenix wrote:ik vond het echt te gek daar. ik had me het iets anders voorgesteld, iets meer op en neer. maar het parcours vond ik zeker de moeite!

die laatse 2 klimmen van de 40km waren echt geweldig. echt lang! tof :-)

ook dat wegje dat slingert langs en enkele keren door het beekje waren erg leuk.

wel vond ik dat er veel 'toekers' ( 'treuzelaars') mee reden. toch zeker op de stukken waar men samen kwam met de 20km. Meer zo mensen die eens voor ne keer gaan mtben.

en de dubbele bevoorrading was voor mij een aangename verrassing.

Voor toertochten in die streek ben ik wel te vinden :-D
en dan is dit geeneens de mooiste in die streek! dus zeker gaan naar die van Sart Tilman in maart, die van Seraing (mei?) en Tilff (oktober)!
Huff&Puff
Mountainbiker

Post by Huff&Puff »

Inderdaad het was weer een tof toerke niet zoals vorig jaar toen was het serieus ploegen in de sneeuw.Wel maar 550hm maar is toch een goede intervaltraining want echt plat was het nergens en asvalt hebben we ook niet veel gezien.Wel spijtig dat de eerste bevoorading(40km) pas na 20 km was want ik was mijne bidon thuis vergeten en als het dan toch zo'n 10°C is dan is het serieus dorstig .
Maar ja al bij al weer een toffe organisatie goede bevoorradingen goede sfeer en ne geweldige bikewash. Volgend jaar zijn we weer van de partij.

Greetz andy
Huff&Puff
Mountainbiker

Post by Huff&Puff »

Inderdaad het was weer een tof toerke niet zoals vorig jaar toen was het serieus ploegen in de sneeuw.Wel maar 550hm maar is toch een goede intervaltraining want echt plat was het nergens en asvalt hebben we ook niet veel gezien.Wel spijtig dat de eerste bevoorading(40km) pas na 20 km was want ik was mijne bidon thuis vergeten en als het dan toch zo'n 10°C is dan is het serieus dorstig .
Maar ja al bij al weer een toffe organisatie goede bevoorradingen goede sfeer en ne geweldige bikewash. Volgend jaar zijn we weer van de partij.

Greetz andy
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Samen met Patrick deze tocht gereden.
Ik was met een klein hartje hier naartoe gekomen, schrik om ook baggertoestanden aan te treffen zoals de vorige dagen op mijn tochten bleek hier ongegrond.
Onderhoudskosten waren al serieus aan het oplopen, dan begin je toch al eens na te denken.
In een Limburgse slamrit had ik totaal geen zin, dus was Sart Tilmand een mooi alternatief.
Misschien dat ons vroege vertrek er wellicht ook voor gezorgd heeft dat we hier geen omgeploegde paden onder de wielen kregen.
Op deze tocht viel niets te mekkeren, kortom een geslaagde zondagvoormiddag waarvoor dank aan de organisatie.
Post Reply