26/11/2006 Genk (Winterslag)- Inclusief Mijnterril.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Eerste keer naar het verre Limburg. Wauw, 100% meegevallen. Bos, heide, single tracks, off road en zelfs nen terril om het af te maken. De weergoden hadden ook nog hun best gedaan. Dikke proficiat aan de organisatie. Eén tip: de bevoorrading kan beter geplaatst worden. Soms stonden de bikers tot op de rijweg. Misschien volgend jaar na de brandweerkazerne zetten met zicht op de terril. Over de polemiek ivm de cyclocrossers wil even het volgende kwijt: Iedereen rijd zoals hij/zij denkt te moeten rijden zolang je maar hoffelijk blijft. 't Zijn toertochten die we rijden en geen koers. Idioot gedrag en de rest hinderen vind je zowel bij MTB als bij cyclocrossers terug.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Liberodger wrote:@ Andy

Ben je geweest?? En zo ja, hoe is het meegevallen

Rapport!! :bounce:

Jammer genoeg niet nee :cry:

Gisteren na Eeklo heb ik mijn fiets gekuist en ben ik op een losse spaak gekomen, ik heb nog niet zo heel lang mijn nieuwe velgen, en ik zou ze weldra es moeten laten aanspannen, kwou geen risico's nemen door een slom wiel te rijden ofzo.

Volgend jaar ben ik er!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ook van mijnentwege sterkte gewenst aan degene die gevallen is. kheb de ambulance ook zien staan, en daar in de verre omgeving was idd. niks gevaarlijks te bekennen. tkan soms in een klein hoekje zitten...

ik was dus nog nooit in Genk geweest om te toertochten, en ik moet zeggen twas heel mooi. vooral veel afwisseling : lange rechte dreven, de langste col van Vlaanderen (?), veel draaien en keren in de bos, heide en zand, vanalles wat.

op de plaatsing van de bevoorradingspost na (ipv iets te pakken en door te schuiven waren er die bleven staan om te eten/drinken) totaal geen minpuntjes gezien.

En O wat is dat pijltjes systeem toch indrukwekkend !!!
Valley
Mountainbiker

Post by Valley »

PRACHTIGE TOCHT NOG MOOIER DAN VORIGE JAREN =D> =D>
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Mijn eerste "winter" TT van 2006

De TT film staat op het net. 10 min en is 24 mb
Wel niet op een al te hoge resolutie.
Image
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Die kerel met zijn mtb.be truitje ziet er wel snel uit :-D
Teze
Mountainbiker

Re: crossvelo

Post by Teze »

Noekie wrote:Mooi tocht, wat me opvalt zijn de vele bikers die aant overschakkelen zijn naar een cross fiets. Deze is veel sneller, wand ze vliegen ons voorbij #-o
kheb er gene ene gezien? wij zijn wel pas iets voor 10h gestart
Teze
Mountainbiker

Re: crossvelo

Post by Teze »

g-works wrote:
Noekie wrote:Mooi tocht, wat me opvalt zijn de vele bikers die aant overschakkelen zijn naar een cross fiets. Deze is veel sneller, wand ze vliegen ons voorbij #-o
als het ech technisch is met vele up-hill/downhill zoals in de ardennen zullen ze de crossfiets snel terug hangen , met alle respect voor de ciclocrossers maar mountainbike is nog altijd "mountain" bike
kheb sowieso geen enkele cyclocross gezien maar zou het toch raar vinden als er vele (of ook maar ene) den terril naar boven en beneden geraakt is
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

Iegienie wrote:
op de plaatsing van de bevoorradingspost na (ipv iets te pakken en door te schuiven waren er die bleven staan om te eten/drinken) totaal geen minpuntjes gezien.
Op het moment dat wij bij de bevoorrading kwamen was er absoluut geen drukte meer 8) (nogmaal we zijn redelijk laat gestart)
Pare
Mountainbiker

Post by Pare »

Verleden jaar voor de eerste maal deze tocht gedaan, wegens de weersomstandigheden mocht er toen niet op de terril gereden worden. Nu heb ik de bewuste terril wel gedaan en heb ik nog meer bewondering voor de verantwoordelijkheid van de organisatoren voor de afgelasting destijds. Mannen van GENK proficiat met jullie organisatie, werkelijk "top of the hill" ik neem deze gegarandeerd op als een klassieker in mijn winterseizoen. Spijtig dat ik maar alleen was van onze groep om van deze tocht te genieten. Na mijn verslag zullen ze er volgend jaar zeker bij zijn.
Gelezen dat er een zwaar ongeval is gebeurd, ik hoop dat de gevolgen beperkt blijven en wens de jongen een spoedig herstel [-o< .
Fons mooi filmpje gemaakt hoor proficiat daarmee en alle respect dat je op een leeftijd van 45 jaar nog met deze moderne technologieën overweg kunt. =D> Ik zou graag het één en het ander van jou leren.
see ju next jear
Post Reply