26/11/2006 Genk (Winterslag)- Inclusief Mijnterril.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

iceman321 wrote::drunk: ik probeer de 30 km
De mijnterril zit alleen in de 43km. Wat wel kan is de 43 km tot na de bevoorrading en dan switchen naar de 20km. De kilometers zijn mij dan wel niet bekend, maar ik schat ongeveer 34 à 35km.
Oxygen
Mountainbiker
Location: Moozes Avalanche 29'er // Moozes Boast Cross // Tita 26'er

Post by Oxygen »

Hey de mannen

Zoals reeds gezegd, een bereleuke TT! En die terril is goed te doen, hoor, mits een beetje conditie en techniek.

@ organisatie: Hoeveel volk wordt er verwacht? Of beter misschien: hoeveel was er vorig jaar?

Tot zondag!
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Oxygen wrote:Hey de mannen

Zoals reeds gezegd, een bereleuke TT! En die terril is goed te doen, hoor, mits een beetje conditie en techniek.
@ organisatie: Hoeveel volk wordt er verwacht? Of beter misschien: hoeveel was er vorig jaar?
Tot zondag!
We verwachten wel wat bikers, maar hoeveel is op voorhand wel moeilijk te voorspellen. Vorig jaar (remember!) lag er 5 cm sneeuw op het gewone parcours, en tot een 1/2 meter opgewaaide sneeuw op de terril. We hebben toen uit veiligheidsoverwegingen de terril eruitgelaten. Toch hadden we nog rond de 800 bikers.
Nu zijn de weersverwachtingen een stuk beter, heel zeker geen sneeuw en zeker geen regen op zondag. Dus zijn de verwachtingen hoog gespannen.
Het topjaar was 2003, toen waren er 1932 deelnemers.
rozi
Mountainbiker

Post by rozi »

Voor Portugeesje en Liberodger (en de rest) : op toertochten Fiets Promo zijn inrichters EN deelnemers enkel verzekerd voor BA. Eigen lichamelijke schade zal door een persoonlijke verzekering moeten gedekt worden. Maar is het ergens niet normaal dat men als mountain biker niet alleen steeds een helm op heeft, een gsm op zak om bij ongevallen de 100 te kunnen bellen (zoals dat voor Liberodger enkele weken geleden o.a. op zijn geliefkoosde terril 't geval was) en ook een persoonlijke verzekering afsluit. Bij de Vlaamse Wielerbond kost dat voor een gans jaar slechts 25€ en krijgt ge bovendien een 6 maal per jaar een interessant tijdschrift. En voor wie de terril er bij neemt : niet alleen de spieren moeten in orde zijn. Zorg ook dat uw remmen in goede staat zijn. Want 'what goes up, must come down'.
[-X En die gevaarlijke afdaling wordt best niet genomen :evil:
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

rozi wrote:Voor Portugeesje en Liberodger (en de rest) : op toertochten Fiets Promo zijn inrichters EN deelnemers enkel verzekerd voor BA. Eigen lichamelijke schade zal door een persoonlijke verzekering moeten gedekt worden. Maar is het ergens niet normaal dat men als mountain biker niet alleen steeds een helm op heeft, een gsm op zak om bij ongevallen de 100 te kunnen bellen (zoals dat voor Liberodger enkele weken geleden o.a. op zijn geliefkoosde terril 't geval was) en ook een persoonlijke verzekering afsluit. Bij de Vlaamse Wielerbond kost dat voor een gans jaar slechts 25€ en krijgt ge bovendien een 6 maal per jaar een interessant tijdschrift. En voor wie de terril er bij neemt : niet alleen de spieren moeten in orde zijn. Zorg ook dat uw remmen in goede staat zijn. Want 'what goes up, must come down'.
[-X En die gevaarlijke afdaling wordt best niet genomen :evil:
Ik had het zelf niet beter kunnen uitleggen. =D>

Ps: Ik heb echt het gevoel dat ik jou ken Rozi, het is net alsof je er toen ook zelf bij waart :lol:
Ps: de 100 is nu wel 112 hé :wink:
Lucky22
Mountainbiker
Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Post by Lucky22 »

Ben aan het twijfelen morgen tussen Genk, Mol en Lommel. Afstand maakt niet uit want we komen toch van Brussel.

Mijn wederhelft komt mee en is nog maar haar 3e TT : techniek is nog niet 100 %, maar conditie is geen probleem (laatste TT waren steeds meer dan 50 km) Mijn voorkeur gaat uit naar Genk. Als men voor de tocht van 43 km de 4 km van de mijnterril links laat liggen, komt men dan op hetzelfde punt uit? Is de bepijling duidelijk wanneer men deze 4 km wil omzeilen? Mijn bedoeling is dat zij enkel het begin van de terril mee rijdt en ik de hele terril en dat we dan zowiezo op het zelfde punt samenkomen (ieder met het volgen van de specifieke bepijling) en we dan samen de volledige tocht uitrijden.

Indien dit mogelijk is, laat zeker iets weten, dan komen we morgen naar Genk

Thx
nero
Mountainbiker

Post by nero »

:lol: ben juist effe terug van den terril. ik vond dat hij er erg goed bijlag. Tot morgen
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Lucky22 wrote:Ben aan het twijfelen morgen tussen Genk, Mol en Lommel. Afstand maakt niet uit want we komen toch van Brussel.

Mijn wederhelft komt mee en is nog maar haar 3e TT : techniek is nog niet 100 %, maar conditie is geen probleem (laatste TT waren steeds meer dan 50 km) Mijn voorkeur gaat uit naar Genk. Als men voor de tocht van 43 km de 4 km van de mijnterril links laat liggen, komt men dan op hetzelfde punt uit? Is de bepijling duidelijk wanneer men deze 4 km wil omzeilen? Mijn bedoeling is dat zij enkel het begin van de terril mee rijdt en ik de hele terril en dat we dan zowiezo op het zelfde punt samenkomen (ieder met het volgen van de specifieke bepijling) en we dan samen de volledige tocht uitrijden.

Thx

Men komt op hetzelfde punt uit. :wink:
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Lucky22 wrote:Ben aan het twijfelen morgen tussen Genk, Mol en Lommel. Afstand maakt niet uit want we komen toch van Brussel.

Thx
Voor de aanvang van de terril is er een splitsing tussen "met terril" en "zonder terril". U wederhelft kan gerust het eerste stukje van de terril meedoen tot na de eerste stijging en de eerste afdaling. Dit is nog redelijk te doen, het is wel bergop , maar nog menselijk, ook de afdaling, nice & smooth. Na die eerste afdaling, moet zij wel aan het vijvertje naar rechts (staat wel niet aangeduid). Zij zal dan wel op jou moeten wachten, vermits je de terril nog moet doen. :wink:
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Deze namiddag alles uitgepijld, en het parcours ligt er ideaal bij. Het zal droog blijven en de temperatuur zit goed. Vandaag zelfs echt warm gehad!!
Onze ploeg is er klaar voor, en hoopt dus veel collega bikers een zeer prettige en sportieve TT te bezorgen. We doen er uiteraard onze uiterste best voor. Alleen willen we toch graag als het te druk moest zijn, dat iedereen een beetje respect heeft voor zijn medebikers heeft, zodat er zo weinig mogelijk problemen zouden zijn, en dat iedereen terug naar huis mag met alles er nog op en aan.

Een sportieve tocht gewenst aan iedereen.
Post Reply