Sint Lievens Houtem ben ik nog aan het verkennen. Groen heb ik daar de eerste keer niet volledig kunnen volgen omdat ik ergens aan een brugje, met de melding einde route, links onder dat brugje ben gegaan en ik kwam in het centrum van Sint Lievens Houtem uit. Achteraf op het kaartje heb ik gezien dat ik gewoon rechtdoor moest. Goed voor een volgende keer.
Blauw ga ik nu zeker ook eens proberen, thanks voor de tip. Ik ga wel eens moeten kijken of het dan niet teveel kilometers worden voor een "trainingske" ...
Blauw van Oosterzele is inderdaad een mooie lus, mooier dan rood, maar ik vind het alleen jammer dat het grootste gedeelte op de verharde weg is. Het is en blijven Bloso parcours: ze moeten voor iedereen wat toegankelijk zijn.
Greetz
Herder Ben
http://www.herders.be
Oosterzele - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Herder Ben
- Mountainbiker
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Wij noemen deze klim in Oudenaarde het "hol van Pluto"
. Als ik me niet vergis is dat La Deuze off-road zeker? Deze geraakt inderdaad niet iedereen zo gemakkelijk naar boven. Het is een beetje oefenen alvorens je de juiste snelheid en techniek hebt om over die boomwortels te biken...
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Gisteren, 20/03/06 deze ronde nog eens gereden. Overal droog behalve op één plaats op de blauwe lus, daar is het door het water of afstappen en een ommetje maken. Ben vertrokken uit Heusden, ben naar Gijzenzele gereden en daar aan rood begonnen, aangesloten op groen en dan blauw. Terug in Oosterzele via Gontrode naar Heusden. Het was te laat om het ander deel van de rode lus te nemen.
Stats: 49km
Hm: 240m
Greetz
Ben
Hoogtegrafiek op de site: training
Stats: 49km
Hm: 240m
Greetz
Ben
Hoogtegrafiek op de site: training
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Proficiat aan de persoon met de rode Epic vandaag op de blauwe route in Oosterzele. Blijkbaar snapt mijnheer niet dat een auto af en toe moet remmen op plaatsen waar je met een MTB wel kan passeren. Wat verder kwam ik hem nog eens tegen en toen vond ie het leuk om in het midden van de baan te blijven rijden en wat later gewoon links het trottoir te nemen. U bent een voorbeeld voor de MTB sport.... 
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
...
Last edited by Herder Ben on Thu 25 Jun 2009 20:41, edited 1 time in total.
Misschien Zottegem eens proberen, vooral het rode stuk is om de vingers van af te likken.Bennydel wrote: Had gehoopt op iets meer hoogteverschillen, iemand een tip? (wel geen Kluisbergen ofzo, is te hoog gegrepen).
Betreft Oosterzele:
die heb ik gisteren volledig gereden. Ik heb de aansluiting van de route van Sint-Lievens-Houtem naar Oosterzele genomen (die weliswaar niet staat aangeduid met gele bordjes).
Vandaar op de groene route gekomen: die is best leuk, met een paar toffe klimmetjes en mooie off-road weggetjes in.
Groot was mijn ontgoocheling toen ik op de blauwe lus terechtkwam... naar mijn mening is die echt mtb-onwaardig.... Zoals iemand eerder al zei: slechts 25% off-road, als het al zoveel was. Je rijdt van de ene woonwijk de volgende in, om langs smalle wegjes tussen de huizen door op drukke banen uit te komen. Volgens mij heeft Oosterzele meer te bieden dan dat!
De rode lus is zeker niet moeilijker dan de groene, die kan iedereen volgens mij wel aan.
Voor de signalisatie; die heeft me twee keer het verkeerde pad opgestuurd. Maar in het algemeen is de route wel tamelijk goed bewijzerd.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Helaas, de blauwe lus door Balegem doet zo goed als alles aan wat ik hier weet liggen.... Het is hier triestig gesteld met de baantjes, als er al eentje ligt is het omgeploegd door een boer. De groene route is de mooiste van de 3. Ik persoonlijk wijk liever uit naar Zottegem, zo'n 6km verder, waar ik de Bloso route combineer met een eigen uitgestippelde route.
- Herder Ben
- Mountainbiker