10/12/2006 Wielsbeke - 6de MTBUW-tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
PR-barberiet
Mountainbiker

10/12/2006 Wielsbeke - 6de MTBUW-tocht

Post by PR-barberiet »

Image

Bezoek onze website : http://www.mtbuw.be
Ex-Unilin Veldtoertocht
10 december 2006

Organisatie : Mtbuw-team
met medewerking van MTB-team Sint-Baafs-Vijve
Tombola met als hoofdprijs "Thompson Trail" Mountainbike
BBR-Rit
start van 8u30 tot 12u

Streek van Wakken,Oeselgem,Markegem,Dentergem
vorig jaar : 910 deelnemers
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Een tochtje in eigen streek is altijd mooi meegenomen.

Vandaar dat ik er zal bij zijn!!! (Voor de eerste keer trouwens)
Vorig jaar een andere TT gereden maar door de lovende kritieken van vorig jaar besloten om deze ne keer te gaan beoordelen in een voor mijn niet zo'n bekende streek.(Weinig of geen tt's doen die streek aan)

We zijn benieuwd!!!!!
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Wow nen TT die bij wijze van spreken door mijn achtertuin rijd (wakken), da mag ik nie missen hé, schrijf mij maar al op.

greetings the voltman
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

normaal een tocht die telkenjare niet op mijn programma mag ontbreken maar door omstandigheden moet ik ook voor deze forfait geven :( deze organisatie wordt jaar na jaar beter en beter!!wat een drietal jaar geleden nog een ramp was qua bepijling,is nu zeker de lovende kritiek waard =D> dit is inderdaad een niet zo gekende streek maar daarom zeker niet minder mooi om in te biken!!vorig jaar zaten er echt mooie,lange stukken off-road in...kan me nog dat stuk herinneren net voor de tweede bevoorading:zalig en lang!!er zitten ook veel passages in,vooral in wakken,waar de bikers door de plaatselijke boomgaarden gestuurd worden!!op sommige plaatsen zééér lastig door de zompige grond =P~ en we mogen natuurlijk ook de andere stukken privé niet vergeten,in 2005 zo'n stuk of 10 maar er konden er gerust meer geweest zijn!! =D> hier wordt echt werk in gestoken en dat merk je...
ben vorig jaar pas rond 11.30u aangezet en het was zalig kalm op het parcour,ben zelfs een groot stuk meegereden met de bepijler van dienst en loofde nog zijn werk(spanbandjes =D> nietjes [-X ) de twee bevooradingen zijn kleine buffetten en normaal wordt de tocht dit jaar in omgekeerde richting gereden!!hopende jullie wat wijzer gemaakt te hebben... [-o<
groeten dark dingo 8)
PR-barberiet
Mountainbiker

Post by PR-barberiet »

inderdaad dit jaar wordt de tocht in omgekeerde richting gereden.

Image
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

PR-barberiet wrote:inderdaad dit jaar wordt de tocht in omgekeerde richting gereden.

En zitten er ook noemenswaardige nieuwigheden in???
Meer off-road???
Heb jullie meer info over een mooi stuk : de baliekouter in Wakken?
Kunnen jullie daar voor geen doortocht zorgen???
Moesten jullie dit aanvragen aan de gemeente of aan bos en groen zouden jullie misschien wel toestemming kunnen krijgen,denk ik.
Image
Last edited by veeteeteetje on Fri 24 Nov 2006 22:16, edited 1 time in total.
vuul vintje
Mountainbiker
Location: één in bruikleen van 't vrouwtje enne een Scott Genius 20

Post by vuul vintje »

Hm, daags na Hertsberge, de beentjes zullen zekers nog "kietelen",maar heb ook wel zin om eens in mijn kozijns achtertuin te biken.Eens vragen aan de Butcher of hij dat ziet zitten. :-? :-?
Edge
Mountainbiker

Post by Edge »

Antwoord op veeteeteetje...Jammer genoeg krijgen we geen toelating van de provencie west-vlaanderen. Het is inderdaad een zeer mooi stuk..goed berijdbaar maar ja , de groenen..Blijkbaar is Oost vlaanderen soepelder dan west vlaanderen. Het stuk oude leiearm in zulte is ook een wandelpad en natuurdomein en die mannen maken er geen probleem van, jammer. We moeten daar wel volgens hun regels werken, maar dat is geen probleem . We zijn al blij dat we erdoor mogen. We hebben nog geprobeerd via de burgemeester van wakken, maar zonder resultaat. In de toekomst komt in de baliekouter een aangelegd fietspad, maar ja wanneer???Dus geen balikouter..Spijtig. Maar we hebben alternatieven. En ja ..de beruchte boomgaarden zitten er terug in. Diegene die zwaar lag verleden jaar is eruit en we hebben een nieuwtje erin... De rit gaat op een bepaald moment in de omgekeerde richting. 30 km en 48 km. Op onze flyers staat 45 km gedrukt, maar we konden het niet laten om er 3 km bij te steken. Twee goed uitgeruste bevoorradingen met jawel onze "wortegemse" en niet te vergeten onze "leffe".... Ge zou voor minder afzakken. Ons parcours is een "snel" parcours. De regen kan het niet echt zwaar maken. De inschrijving gebeurd nu in het "cultuurcentrum" aan het kasteel van Wielsbeke. De dranken worden verzorgd door de vriendjes van mtb team St baafs Vijve. Hebben we nog gene burgemeester...we hebben toch nog een mtb tocht!!!!
Voila gef maor gaze....
The Gun
Mountainbiker

Post by The Gun »

Als Jabbekenaar wil ik ook eens deze rit rijden. Eens een totaal andere streek voor mij... Vorig jaar was er inderdaad heel veel positiefs te horen over het parcour, pijlen, de lefkes, ... We zullen zien wat het dit jaar wordt. We komen alleszins met ne man of 6 af... Waarvan 4 groentjes...

Ciao,
the Gun
Edge
Mountainbiker

Post by Edge »

Ik heb niets tegen een groentje...Allee 't is te zien wat ge bedoeld met groentje...ne kikker is ook groen...We streven naar een parcours waar ze achteraf niet moeten komen klagen dat het veld omgeploegd is. Alle kleuren zijn welkom.. En nu eerst naar St Baafs Vijve..
Post Reply